Citat:
Ursprungligen postat av
fjollcigg
Det du finner ”helt bizzart” kallas av oss andra för
kärnfamiljen, av många ansedd som den mest stabila stommen att bygga en civilisation på.
OnT: Personligen tog jag 100 % av det ekonomiska ansvaret när jag träffade kvinnan i mitt liv (och den flicka som idag kallar mig pappa). I gengäld har åtnjutit mer kärlek de senaste sex åren, än de flesta människor får drömma om under sin livstid. Så ja, lätt värt ju, särskilt om man som jag hatar pengar.
Och för HELVETE - vill du inte betala för ett barn, välj en kvinna utan. Gå hem och runka istället, din hund!
Du älskar ju fö’fan å runka? Och med eller utan kvinna, du kommer ”hyvla ost” precis som vanligt, om några år. Jag vet det. Du vet det. Alla vet.
Så förvägra inget barn kärnfamiljens trygghet. Då är du, i min ringa mening, mindre värd än lössen på Reinfeldts kånkelbär 
Din nuvarande tjej har ju redan brytit upp barnets kärnfamilj. Så hur fan menar du nu?
Det blir inte en ny "kärnfamilj" bara för att du betalar för allt, din korkade fan! Det gör dig till en cuckold. Sluta led med plånboken.
Så till TS: 50/50 för fasta kostnader. Givetvis får hon själv betala för sina barn, typ kläder, resor och större utgifter. Sen om du vill får du givetvis ge någon present eller skjuta till när det passar dig.