2023-06-26, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte
Det borde du skriva oftare...

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Enda gången det blir ett brott är om det skulle röra sig om utpressning men det är ju int det vi pratar om här
Det kan möjligtvis falla under olaga hot
Citera
2023-06-26, 23:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Enda gången det blir ett brott är om det skulle röra sig om utpressning men det är ju int det vi pratar om här
Och att få någon att stanna som inte har skyldighet att stanna, är inte utpressning??

För övrigt är det olagligt att ringa om det är 112, och inte något akut allvarligt. Ringer du det andra numret kan du få vänta en dag.
Citera
2023-06-26, 23:37
Medlem
Citat:
De som hängs ut är de som sökt kontakt med underåriga för att begå sexuella övergrepp på barn.
Jag ser inga problem med det faktiskt.

Förövarens mentala status är ganska oväsentlig för offret.

Återigen som jag skrev så faller det sig naturligt och är med all rätt logiskt att en lågbegåvad 22-åring söker sig till minderåriga. Men så är inte fallet om det vore en normalbegåvad man i åldern 35 och uppåt. Dumpen måste rannsaka sig själva i detta och välja med omsorg vilka som ska hängas ut och inte.
Citera
2023-06-26, 23:42
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Man har utgivningsbevis för sin databas (eller webbsida) - det måste väl innebära att man kan använda den datan på flera plattformar.

Det som sker på Facebook räknas väl som händelser på Facebooks databas?.

Jag vet inte - men tror att det räcker med ett utgivningsbevis per medie (tidning/utgivning) - den kan ges ut i flera format på samma utgivningsbevis.
Däremot kan man inte ha ett utgivningsbevis för flera medier/webbplatser ... (typ äger man expressen och fotbollsmagasinet så krävs två utgivningsbevis)

Låter extremt snårigt och svårnavigerat. Vill se den gäddan som orkar ta sig an det utan stora ekonomiska muskler. Dock så är det nära nu enligt såna som Perpetuate, så Dumpen är väl bankrutt när som helst. Och Sara och Patrik inom lås och bom.

Eller inte
Citera
2023-06-26, 23:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
De som hängs ut är de som sökt kontakt med underåriga för att begå sexuella övergrepp på barn.
Jag ser inga problem med det faktiskt.

Förövarens mentala status är ganska oväsentlig för offret.
Först lockade de med en på 17 år till en 22 åring, inte så dramatiskt. Sedan ändrade de till 14 år och han sade inte "stopp" som Dumpen menar att om man inte gör det så är det "kniv". Men inte säkert att han ens visste det var olagligt då alla åsnor kanske inte var hemma där.
Citera
2023-06-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jag är inte kritisk mot avslöjandet i sig vilket framgår tidigare med utan på vilket sätt och hur det kan drabba anhöriga och ev barn. Alla människor respekterar inte anhöriga och barn ska inte behöva bli mobbade eller utfrysta för det deras förälder gör. Du kanske tycker det är ok?

Det är priset man får betala för att föräldrarna är puckade. Föräldrar som inte har skam i kroppen om hur man respekterar andra människor. En lärdom som en puckad förälder kan ta till sig om hur det känns för människor som blir utsatta av den puckade förälderns härskarfasoner. Om nu de puckade föräldrarna är tillräckligt självkritiska så att de fattar poängen.
Citera
2023-06-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Låter extremt snårigt och svårnavigerat. Vill se den gäddan som orkar ta sig an det utan stora ekonomiska muskler. Dock så är det nära nu enligt såna som Perpetuate, så Dumpen är väl bankrutt när som helst. Och Sara och Patrik inom lås och bom.

Eller inte
Du kan absolut inte anse att dom har en bärig ide. Nyhetsvärdet har evaporerat. Tror inte så många läser uthängningarna längre. Traggla sig igenom en wall of text. Har du läst en uthängd har du läst alla. Ingen differens eller något nytt under solen. På engelska skulle man säga ”they are beating a dead horse”
Citera
2023-06-26, 23:57
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och att få någon att stanna som inte har skyldighet att stanna, är inte utpressning??

För övrigt är det olagligt att ringa om det är 112, och inte något akut allvarligt. Ringer du det andra numret kan du få vänta en dag.

Det är inte ens utpressning eftersom dom är int tvungen att stanna, man hör på deras röstläge att deras "hot" är int helt seriöst utan bara ett sätt att få dom att stanna

Jag har varit med om att en bekant ringt 11414 och det tog int längre än max en timme innan dom var på plats
Citera
2023-06-27, 00:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är inte ens utpressning eftersom dom är int tvungen att stanna, man hör på deras röstläge att deras "hot" är int helt seriöst utan bara ett sätt att få dom att stanna

Jag har varit med om att en bekant ringt 11414 och det tog int längre än max en timme innan dom var på plats
Du blandar ihop hot och tvång, hot innefattar inget fysiskt. Men ett hot kan understrykas med fysiskt hindrande- handlande.
Citera
2023-06-27, 00:07
Medlem
Citat:
Hittar posten, Fett ös 😊😊😊 utgivningsbeviset klart, SARA NILSSON 19 AUGUSTI, 2021.
En tumnagelbild finns, så beviset har funnits på sidan.
Men kommer inte upp något vid klick. Borttaget?

https://dumpen.se/2023/06/26/jag-onskar-att-dumpen-fanns-nar-jag-var-yngre/

När jag var 13 år förgrep sig min moders bästa killkompis på mig. Ingen trodde mig. Jag lever fortfarande med detta än idag, 26 år gammal. När jag nu då läser vad expressen har skrivit, att det är synd om personerna som blir uthängda på dumpen så blir jag ärlig jätte ledsen. Jag ÖNSKAR att dumpen fanns när jag var yngre, så man hade kunnat hänga ut svinet som gjorde så mot mig. Det gör så himla ont, både i mitt hjärta och psyke att det finns personer där ute som skyddar pedofiler och våldtäktsmän..

Ville bara spy ut detta, kan inte visa mitt namn då jag inte vill att folk i min närhet blir oroliga för mig.

Ha en fantastisk kväll allihopa, och till Sara och Patrik m.m vill jag bara säga- fortsätt med ert, låt ingen någonsin påverka er att sluta. Själv känner jag två av dem ni hängt ut och det är hemskt verkligen att veta att det har funnits sådana i sitt umgänge. Tack för ert hårda slit, tack tack tack! Ni har gjort framtiden för barn säkrare. ❤️

Allt det här är ju fan i mig uppdiktat så att det skriker om det? Vadå Jessica, vad är det för fiktiv person? Det här är ju Saras ton i skrift så att det skriker om det det kan väl fan i mig vem som helst förstå?

Hur kan dessa ansvariga utgivare se sig själva i spegeln efter detta? Att man hittar på egna insändare? Avd: Noll skam i kroppen?

Helvete vad bedrövligt!
Citera
2023-06-27, 00:07
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Du blandar ihop hot och tvång, hot innefattar inget fysiskt. Men ett hot kan understrykas med fysiskt hindrande- handlande.

Och det krävs ett tvång för att du ska kunna göra dig skyldig till utpressning
Citera
2023-06-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Du kan absolut inte anse att dom har en bärig ide. Nyhetsvärdet har evaporerat. Tror inte så många läser uthängningarna längre. Traggla sig igenom en wall of text. Har du läst en uthängd har du läst alla. Ingen differens eller något nytt under solen. På engelska skulle man säga ”they are beating a dead horse”

Insändarna är ju fan i mig uppdiktade, man behöver ju inte ens vara nykter för att inse detta!, att vanliga Svenssons skickar iväg surt förvärvade pengar så att de här kan skratta hela vägen till banken (när faktum är att de lurat staten att de är sjukskrivna) och lever på gott på folks swishpengar, det är ju fan i mig absurt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in