2023-06-26, 22:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Såvitt jag vet gäller utgivningsbeviset endast på sin egen plattform. Men får efterforska en källa. Twitter, Facebook, Rumble och Instagram struntar högaktningsfullt i om Dumpen har svenskt utgivningsbevis. Dom är dock ansvariga för vad som skrivs på deras plattform.

Om en gädda nu skulle vilja ge sig på Dumpen och samtidigt Facebook, Twitter, Instagram och TikTok.. Hur ska han någonsin få energin samt de ekonomiska musklerna att gå hela vägen? Skulle dock se fram emot att följa kampen och diskussionen som följer i dess kölvatten.

Vet vi inte vem gäddan är innan dess så vet vi det garanterat efteråt.
Citera
2023-06-26, 22:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Såvitt jag vet gäller utgivningsbeviset endast på sin egen plattform. Men får efterforska en källa. Twitter, Facebook, Rumble och Instagram struntar högaktningsfullt i om Dumpen har svenskt utgivningsbevis. Dom är dock ansvariga för vad som skrivs på deras plattform.
Går att få Dumpen avstängd från Facebook, men är nog rätt svårt. Du får vända dig till Facebook själva, just det att de resulterar till självmord kan göra det möjligt.
Citera
2023-06-26, 22:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jo, det kan det. Eller ja, hot om att ringa.

Men är glad att du i alla fall tyst medger att du hade fel om att hot om falsk anmälan inte skulle vara brottsligt.
Nej, eftersom det inte är ett brott att ringa polisen.

Jag vore ännu gladare om du slutade tjata och sprida dina felaktigheter i tråden.
Citera
2023-06-26, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En är rapporterad avliden som är en ung man som orkade söka sex, dör strax efter en konfrontation tolkar jag som sannolikt självmål. Bara för att anhöriga skäms och inte går ut med det så betyder det inte att det hänt. Så minst 4, kanske fler då självmål inte är något som rapporteras officiellt.
Är det något du fantiserat ihop?
Annars kan du ju visa stöd för det påstår.
Vilka är de andra tre?
Citera
2023-06-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om en gädda nu skulle vilja ge sig på Dumpen och samtidigt Facebook, Twitter, Instagram och TikTok.. Hur ska han någonsin få energin samt de ekonomiska musklerna att gå hela vägen? Skulle dock se fram emot att följa kampen och diskussionen som följer i dess kölvatten.

Vet vi inte vem gäddan är innan dess så vet vi det garanterat efteråt.
Nja, behövs några individer som klagar tillsammans på dom amerikanska sajterna så det blir borttaget. Kostar bara ett email. Men det behövs flera som skriver under och det lär inte offentliggöras vilka dom är. Dumpen kan dom inte göra något åt i nuläget.
Citera
2023-06-26, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, eftersom det inte är ett brott att ringa polisen.
Det kan det vara, om det bedöms som ett hot om falsk anmälan.

Som sagt, jämför med att hota med att ringa HA. Det är inte i sig olagligt att ringa HA heller.

Citat:
Jag vore ännu gladare om du slutade tjata och sprida dina felaktigheter i tråden.
Peka gärna ut felaktigheterna istället för att vagt antyda dem. Och du har mer trovärdighet om du erkänner dina fel istället för att ignorera dem.
Citera
2023-06-26, 22:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej, att ringa polisen kan aldrig bli hot om falsk anmälan. Sorry.
Att få någon att göra något eller att få denne att ändra ett beslut genom att hota om polis, kan vara brottsligt. Att hota en snattare om denne inte stannar så rings polis, är inte brottsligt då att ringa polis är befogat.

Men att lura någon att denne begått ett brott som inte finns är olagligt. Som exempel Sara skriker vi ringer polis om ni inte stannar, är för att gäddan ska tro det han gör är brottsligt. Men Dumpen motiverar sitt agerande mot gäddor utifrån just att det INTE ÄR brottsligt. Så de kan inte hävda de inte visste.
Citera
2023-06-26, 22:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det kan det vara, om det bedöms som ett hot om falsk anmälan.

Som sagt, jämför med att hota med att ringa HA. Det är inte i sig olagligt att ringa HA heller.

Peka gärna ut felaktigheterna istället för att vagt antyda dem. Och du har mer trovärdighet om du erkänner dina fel istället för att ignorera dem.
Jag har redan gjort det.
Det är inte olagligt att ringa polisen - att säga att man ska ringa polisen är alltså inte hot om brottslig gärning.

Men du fattar ju inte -och nu börjar tråden hackas sönder rejält för att du inte kan ta in information.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Att få någon att göra något eller att få denne att ändra ett beslut genom att hota om polis, kan vara brottsligt. Att hota en snattare om denne inte stannar så rings polis, är inte brottsligt då att ringa polis är befogat.

Men att lura någon att denne begått ett brott som inte finns är olagligt. Som exempel Sara skriker vi ringer polis om ni inte stannar, är för att gäddan ska tro det han gör är brottsligt. Men Dumpen motiverar sitt agerande mot gäddor utifrån just att det INTE ÄR brottsligt. Så de kan inte hävda de inte visste.
Nej- du har fel.

Vill du tjata igenom och tugga om och tjata lite till innan du fattar att det inte är brottsligt att ringa polisen så backa i tråden och läs istället.

Jag är trött på diskussionen

Ni har fel.
Senast redigerad av micro113 2023-06-26 kl. 22:49.
Citera
2023-06-26, 22:50
Avslutad
Citat:
Jag har redan gjort det.
Det är inte olagligt att ringa polisen - att säga att man ska ringa polisen är alltså inte hot om brottslig gärning.

Men du fattar ju inte -och nu börjar tråden hackas sönder rejält för att du inte kan ta in information.
Med samma logik:

Det är inte olagligt att ringa HA, att säga att man ska ringa HA är alltså inte hot om brottslig gärning.

Men du har fel. Beroende på omständigheter så kan det bedömas som ett hot om falsk anmälan. Att säga att det aldrig är olagligt att hota med att ringa polisen är falskt. Dessutom har vi ju det triviala fallet, där man på förhand har uttryckt att man har för avsikt att göra en falsk anmälan om den hotade inte gör som man säger.

Citat:
Nej- du har fel.

Vill du tjata igenom och tugga om och tjata lite till innan du fattar att det inte är brottsligt att ringa polisen så backa i tråden och läs istället.

Jag är trött på diskussionen

Ni har fel.
Du är så otroligt söt när du går in i äkta igelkottsmode a la micro113. Som en vrång liten femåring.
Citera
2023-06-26, 22:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Är det något du fantiserat ihop?
Annars kan du ju visa stöd för det påstår.
Vilka är de andra tre?
De finns redovisade i tråden, bara det att Dumpenfolk inte vill se det. Har dock inte absoluta bevis, har som de flesta inte tillgång till sådana data, utan får läsa ut fakta som inte till 100 % är verifierade.

Men som Dumpen så häver jag mig ut det ändå. Dumpen har påstått att självmålsfrekvensen är 26 ggr större för de som är 14 år och ligger, vilket är 0 % verifierat.
Citera
2023-06-26, 22:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Är det så att utgivningsbevis ges för varje plattform som utgivaren vill yttra sig på? Vilket i så fall betyder att Aftonbladet har ett för t.ex Facebook som är en helt egen aktör på den digitala mediamarknaden. Låter märkligt, men kanske är så. Skulle gärna se nån källa på det bara för det låter bisarrt om det är så utgivarbeviset fungerar konkurrerande aktörer emellan.
Man har utgivningsbevis för sin databas (eller webbsida) - det måste väl innebära att man kan använda den datan på flera plattformar.

Det som sker på Facebook räknas väl som händelser på Facebooks databas?.

Jag vet inte - men tror att det räcker med ett utgivningsbevis per medie (tidning/utgivning) - den kan ges ut i flera format på samma utgivningsbevis.
Däremot kan man inte ha ett utgivningsbevis för flera medier/webbplatser ... (typ äger man expressen och fotbollsmagasinet så krävs två utgivningsbevis)
Citera
2023-06-26, 22:58
Medlem
Bertil.1987s avatar
Enda gången det blir ett brott är om det skulle röra sig om utpressning men det är ju int det vi pratar om här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in