2023-06-26, 23:23
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Om det kan hjälpa att svartmåla en kommersiell inrättning som inte kommer få något straff för det här. Absolut. I allra högsta grad. Med humor har mycket ondska påverkats och det här är kommersiell ondska.

Det är förmodligen inte någon ond person som stått och hoppats på att någon ska dö. Men, någon har vässat marginalerna och sett till att minsta möjliga gjorts för högsta möjliga vinst. Det har ju nämnts tidigare i tråden att det här inte är första gången det strular så...

Vi ingentingpersoner här på Flasback kommer inte kunna påverka något alls. Vi kommer gräla med varandra, kalla varandra för saker och analysera, diskutera och sedan gå vidare. Men om Döda Kund... kan få ett nytt smeknamn och dras med det... har vi i alla fall gjort något för den personen som inte längre finns. Det är för att hon dött som Grönan förtjänar ett nytt smeknamn.

Jag är kluven. Förstår vad du menar, men ändå kluven. Som du säger är vi ingentingpersoner här. Därför är det ytterst tveksamt att ett fyndigt öknamn får någon som helst betydelse.
Citera
2023-06-26, 23:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Men då borde väl barnen åkt ut? De åker ju med föräldrar som är större än den vilket borde medföra att barnet sitter lösare än den vuxna. Eller ska barnen väga så lite så att trycket inte blir så stort då?

Jag har inte åkt den så jag vet inte om det är en bygel för bägge eller en bygel för varje sittplats?
Citera
2023-06-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Kan det vara så att byglar inte fungerar på feta personer, typ fettet trycks undan medans en bröstkorg håller dig kvar även om några revben bryts?

Borde inte en fet person ha bättre förutsättningar att sitta rätt fastnaglad i en sån här attraktion? Sätter du två riktigt bastanta typer brevid varandra behövs inte ens någon bygel. Du måste ta fram skärbrännaren när åket är över.
Citera
2023-06-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har säkert framkommit i tråden men på vilken plats satt kvinnorna som det blev värst för? Jag har tagit för givet att de satt först men fick höra att de inte gjorde det av en kollega som hade läst det nånstans

Tror att de som flög ut satt längst bak. Satt en tonårsgrabb längst fram.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har inte åkt den så jag vet inte om det är en bygel för bägge eller en bygel för varje sittplats?
Det är individuella byglar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Tror du är något på spåren

Kan ju tycka tvärtom
Att det skulle vart lättare för smala personer att flyga ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Tror du är något på spåren
Jag har länge misstänkt att man låter kraftigt överviktiga åka attraktioner trots att det är farligt, med rädsla att de skall bli anklagade för diskriminering.
Citera
2023-06-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Tror att de som flög ut satt längst bak. Satt en tonårsgrabb längst fram.

Det har vi typ redan kommit fram till
Igår
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om hjulen lossar kanske det blir mer tvärstopp än vad byglarna är dimensionerade för? Typ, de ska tåla nödstopp, men här blev det kanske mer eller mindre tvärstopp.

Jag vet att det låter dumt, men konstigare saker har hänt när man dimensionerar för det vanliga men inte för det otänkbara, säger jag med en viss ubåt i färskt minne.

Tycker det är märkligt att man inte har dubbla säkerhetssystem ifall om att ett brister.

T.e.x. på Helix på Liseberg så sätter man fast bygeln med säkerhetsrem. Remmen har ingen funktion alls såvida inte bygeln skulle pajja. Om bygeln skulle lossna hjälper remmen att hålla bygeln kvar i sin position ändå.
Citera
Medlem
Citat:

Jag vet inte heller. Någon som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Kan ju tycka tvärtom
Att det skulle vart lättare för smala personer att flyga ut.
Minns den överviktiga ungen i USA...
Citera
2023-06-26, 23:27
Medlem
Citat:
Har säkert framkommit i tråden men på vilken plats satt kvinnorna som det blev värst för? Jag har tagit för givet att de satt först men fick höra att de inte gjorde det av en kollega som hade läst det nånstans

De satt bak
Längst bak eller näst längst bak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in