2023-06-26, 23:10
Medlem
Hoppas Grönan stäms på en hiskeligt belopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Så du menar att människorna ska ha flugit ur trots att de var stängda? Känns mer som att kraften i krocken eller något annat fel gjorde så att 2 av vagnarnas byglar öppnade sig.

Japp, tror de var stängda men för löst neddragna.

Kan vara så också men tror mer på min teori.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det ryktas om att byglarna har öppnat sig i några vagnar, inte bara att passagerare har glidit ur under eller åt sidan. Finns det någon källa till de ryktena?

Det ska ju ha varit en incident där ett ekipage nödbromsades när det närmade sig ett felställt rälsparti vid vagndepån. Flera passagerare invände mot att bygglarna for upp vid stoppet.
Citera
2023-06-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Hur kan en vagn spåra ur och bältet paja samtidigt? Hänger det samman gör det låter som de inte har ett tätt annars.

Om hjulen lossar kanske det blir mer tvärstopp än vad byglarna är dimensionerade för? Typ, de ska tåla nödstopp, men här blev det kanske mer eller mindre tvärstopp.

Jag vet att det låter dumt, men konstigare saker har hänt när man dimensionerar för det vanliga men inte för det otänkbara, säger jag med en viss ubåt i färskt minne.
Citera
2023-06-26, 23:12
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojkottad
Hemskt oavsett, men kolla denna tråden. Det har hänt att överviktiga åkt ur berg och dal banor förr.

(FB) Kvinna ramlar ur bergochdalbana i Texas

Nej men jösses. Fruktansvärt!
Citera
2023-06-26, 23:14
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Den var ännu bättre.

- Minneslund
- Balkmannen

... keep them coming. Grönan förtjänar att få byta namn, det är det minsta vi kan göra.

Nu lär det iallafall vara slut på vilket är Sveriges bästa nöjespark är.
Citera
2023-06-26, 23:16
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Oj, magstarkt! smak liksom

Några säger kolla seatbelt innan också. Snubbe som föll syns i bild man kan se hans bygel är ganska osäker.

Han var också en större person.
Citera
2023-06-26, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Haverikommissionen ska utreda
Har folk tillit till dom efter Estonia? Trodde den myndigheten hade skrotats.
Du blandar ihop det. Efter Estonia tillsattes en egen haverikommission. Det var alltså ingen egen myndighet utan representanter från Sverige, Finland och Estland som gick ihop och bildade JAIC. De gjorde ett undermåligt jobb eftersom representanterna gjorde allt för att försvara sina egna nationer och undkomma ansvarsfrågan.

Med en myndighet som ansvarar för haverikommissionen kan de ta på sig ansvaret att göra en oberoende bedömning. Vad är felet med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Dentafresh
Hoppas Grönan stäms på en hiskeligt belopp.
Det gör de nog inte. Hoppas kvinnan hade en svensk livförsäkring . Skämt åsido… Minns att de som var med i Rainbow-olyckan var missnöjda med skadeståndet.
Senast redigerad av Roxic 2023-06-26 kl. 23:21.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Han va riktigt fet dock. Över 100+ kg.

Borde införa våg innan påstigning! Men jag är ju fet men identifierar mig själv som smal så det lär ju inte gå

Fan kom precis att tänka på idioten som ljög om sin vikt när han skulle hoppa bungy jump
Citera
Medlem
@naomi💌: min pappas bror jobbar p sjukhus o han fick in den döda mamman o han sa att hennes nacke va helt vriden

Från tik tok
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojkottad
Japp, tror de var stängda men för löst neddragna.

Kan vara så också men tror mer på min teori.

Om de var för löst åtdragen så kanske kraften från personen som flyger emot det göra så att den öppnas. Ett konstant tryck kanske bygeln tål men inte att någon smäller emot den
Citera
2023-06-26, 23:18
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Några säger kolla seatbelt innan också. Snubbe som föll syns i bild man kan se hans bygel är ganska osäker.

Han var också en större person.

Kan det vara så att byglar inte fungerar på feta personer, typ fettet trycks undan medans en bröstkorg håller dig kvar även om några revben bryts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in