2023-06-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asprickigzebra
Kanske opassande mitt i allt men borde det inte finnas någon video eller bilder på detta ?
Folk filmar ju hela tiden. Kanske inte där man ser allt men någon liten video ?

Kanske låter som en sjuk fråga men lite nyfiken är man ju

Antagligen gick det så fort att folk inte hann få upp telefonerna.
Citera
2023-06-26, 13:49
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asprickigzebra
Kanske opassande mitt i allt men borde det inte finnas någon video eller bilder på detta ?
Folk filmar ju hela tiden. Kanske inte där man ser allt men någon liten video ?

Kanske låter som en sjuk fråga men lite nyfiken är man ju

Ja det måste ju varit någon som filmat något annat där man åtminstone hör smällarna i bakgrunden som ska ha uppstått. Är rätt intresserad av att höra hur det lät. Några vittnen ska ha trott att det var pistolskott.
Citera
2023-06-26, 13:51
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Testar man ute i fält? Det är väl ganska känsliga metoder? Känns rimligare att man byter ut känsliga delar efter en underhållsinstruktion.

Man testar absolut ute i fält, finns många olika metoder just som det beskrevs.
Citera
2023-06-26, 13:52
Medlem
insideouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Dom kommer ju få betala ut massiva skadestånd...

Jag tror inte att det kommer att hända. Sverige har inte den traditionen av skadeståndshantering om du tänker jämförelsevis med USA.
Citera
2023-06-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Vilken bild?

https://youtu.be/4_gO9qhIfhU

0.30 in i inlägget

Ja, jag vet att en del av bilder inte är på den aktuella banan eller tillfället men bilden 0.30 stämmer in på den beskrivning som getts.
Citera
2023-06-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Nej det är inte lika olyckligt, en korvjävel som fastnar i halsen är helt självförvållande. Om korvarna hade gift i sig och 1 dog och flera blev sjuka så skulle det bli lika olyckligt.

Någon måste stå till svars för att ha godkänt slitna jävla skit vagnar med fattig säkerhet!

I sak kan jag köpa ditt motargument, får se vad "utredningen" visar
Citera
2023-06-26, 13:53
Medlem
FILM TILLGÄNGLIG INIFRÅN VAGNEN
https://tv.aftonbladet.se/video/357306/se-filmen-passagerare-filmade-fraan-vagnen-direkt-efter-olyckan
Citera
2023-06-26, 13:54
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmak

0.30 in i inlägget

Ja, jag vet att en del av bilder inte är på den aktuella banan eller tillfället men bilden 0.30 stämmer in på den beskrivning som getts.

Det där är en random bild han hittat på Google. Längst fram har det suttit en ensam pojke, finns videos ifrån pojken själv.

EDIT: Kolla länken ovanför mig.
Citera
2023-06-26, 13:55
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmak

0.30 in i inlägget

Den där är solblekt i konstruktionen och gammal bild.
Citera
2023-06-26, 13:57
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Hade tänkt åka till Grönan i Juli med ungarna men nu kommer jag inte sätta min fot där oavsett vad utredningen visar.
Furuvik har jag redan bojkottat eftersom dom är djurplågare.

Får hyra en kanot eller nåt istället.
Du vet att du och ungarna kan drunkna i en kanot va?
Risken är nog större att ditt klantarsle tippar båten än att du blir skadad på gröna lund.
Efter utredningen lär Gröna Lund vara det säkraste nöjesfältet i Europa eftersom ALLT kommer gås igenom efter det här.

En sådan här händelse är EXTREMT ovanlig och statistiskt sätt så lär du och dina ungar bli ännu en i statistiken för drunknade än döda på Gröna Lund.
Citera
2023-06-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tillverkaren Schwartzkopf la ner verksamheten för drygt 30 år sedan..Svårt att prata med tillverkaren då.

Okej.
Liseberg sade idag att de köpte helt nya vagnset och bytte ut ALLA vagnar 2018.
Medan Grönans är 35år gamla.

Så någon har tagit över leveranserna, samt förhoppningsvis har svar på vad som kan ha hänt.
Det är alltid konstruktören man skall prata med i första hand. Inte servicefolk.
Citera
2023-06-26, 14:00
Medlem
Ninenas avatar
Ur expressen ” Kvinnan i 35-årsåldern omkom i den svåra olyckan, och hennes syster skadades allvarligt, enligt Expressens uppgifter.

Barn till kvinnorna var kvar nere på marken när olyckan inträffade.”

Fy fan vad fruktansvärt. Barn från kvinnorna var nere på marken. Vill bara gråta när jag läser den meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in