Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.1987
Jag förstår precis vad du menar men jag anser att polisen ska ta emot tips från alla som kan bidra till att polisen kan sköta sitt uppdrag
För att ta ett annat exempel med en organisation jag inte stödjer så kan jag ta antipiratbyrån eller rättighetsalliansen som verkat och verkar för strängare lagar kring upphovsrätt, om dom kommer med tips till polisen om någon som sysslar med upphovsrättsbrott så tycker jag att polisen ska agera på dom tipsen samtidigt som jag ogillar både organisationen och lagstiftningen, jag kan ju inte tycka att polisen borde strunta i tipsen bara för att dom råkar komma från en intresseorganisation jag ogillar
Det blir väldigt bekymmersamt för polisen, kan leda till att Sverige ses som en polisstat.
Om vi har två gäng, det ena anmäler det andra ständigt, för att bekämpa det andra gänget. Där bör polisen dra åt sig öronen, du nämnde något om att inte åtgärda anmälan är odemokratiskt, tror jag du skrev.
En anmälan kan ha ett syfte som inte har med just brottet att göra, att åka på alla anmälningar kan vara odemokratiskt, då anmälare kan ha odemokratiska syften.
Men beroende på hur alvarligt brottet är måste de försöka fånga även om det blir en ojämlikhet i det hela.
____
En anmälan kan ha ett syfte som inte har med just brottet att göra, att åka på alla anmälningar kan vara odemokratiskt, då anmälare kan ha odemokratiska syften. Dumpen själv hävdar att uthängningarna är JUST för att ändra lagen. Deras syfte är inte att fånga utan att få till en lagändring.