2023-06-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Sluta hålla på o kalla folk en massa nedsättande termer
Det gynnar varken dig själv eller ngn annan

Jag har bara för mig att jag läste att i föreningens stadgar så står det att dumpen Media Group ägs av föreningen
Varför skulle jag avhålla mig från det? Är ni dumpenanhängare som använder invektiv.
Du är clueless.
Citera
2023-06-25, 00:12
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Oväsentligt vem som äger aktierna, Sara sitter i styrelsen för både föreningen och AB, tror inte föreningens uppdrag är överfört till AB, bara att pengarna konstigt nog går dit. Sara sitter i styrelsen i båda så fine, om uppdraget förts över till AB måste detta meddelas myndighet.

Aktiebolaget ansvarar för uthängningarna medans föreningen kommer enbart syssla med ett finansiera behandling för övergreppsutsatta som har svårt att få hjälp via den vanliga sjukvården och finansieras av medlemsavgifter medans Swish pengarna går till att jaga gäddor även om jag gissar att eventuellt överskott går till hjälp och behandling

Jag har för mig att jag läste att i föreningens stadgar så står det att dumpen Media Group ägs av föreningen
Citera
2023-06-25, 00:15
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Varför skulle jag avhålla mig från det? Är ni dumpenanhängare som använder invektiv.
Du är clueless.

Jag har aldrig slängt ur mig nå förolämpningar mot dig vad jag vet och bara för att jag försvarar dumpen så innebär inte det att jag försvarar vare sig allt dumpen gör eller allt som andra dumpenanhängare skriver, jag kan bara ansvara för vad jag sj skriver
Citera
2023-06-25, 00:28
Medlem
Citat:
Jag har aldrig slängt ur mig nå förolämpningar mot dig vad jag vet och bara för att jag försvarar dumpen så innebär inte det att jag försvarar vare sig allt dumpen gör eller allt som andra dumpenanhängare skriver, jag kan bara ansvara för vad jag sj skriver
Ursäkt godtagen. Jag har blivit kallad pedofil och allt under himmel jord.
För övrigt är din intel felaktig.
Citera
2023-06-25, 00:45
Medlem
Citat:
Saknar angiven ansvarig utgivare på Dumpen.

Föreningen finansieras helt och hållet av gåvor står det, numera är det medlemsavgifter också.

"Databasens namn, tillhandahållare och utgivare ska publiceras i alla de tillhandahållanden som beviset gäller för (såsom webbplats, applikation eller pushtjänst). Uppgifterna ska vara lättillgängliga, tydliga och anges i anslutning till varandra."

För en förening ska det framgå tydligt hur man blir med i föreningen och andra förbehåll för att vara med i föreningen.

Finns inte på hemsidan.

Framgår inte att det är föreningen som driver sidan (är väl tillhandahållare), då bidragskontot går till ett AB är det extra förvirrande. Till ett AB med liknande namn.
Sara är ansvarig utgivare.
Citat:
Ansvarig utgivare för tjänsten www.dumpen.se är Sara Nilsson.
Telefon 076-0075779
Mail info@dumpen.se
Står tydligt på hemsidan.

Hur man blir medlem:
Citat:
Välkommen att stödja Föreningen Dumpen genom att bli medlem!
Medlemsavgiften är 250:- per år och du betalar genom att sätta in summan på Dumpens bankgiro 139-9096. För våra utländska vänner som vill bli medlemmar:

IBAN SE14 9230 0000 0923 5384 6610
SWIFT är MARGSESS
BIC är MARGSESSXXX
OBSERVERA att det inte fungerar att betala medlemsavgiften med Swish eftersom detta inte är kopplat till formuläret nedan.

Fyll i formuläret nedan när du har betalat så vi vet säkert att du är du! Därefter får du bekräftelsemail från kassören med ditt medlemsnummer.

Har du frågor kring medlemskapet? Kontakta oss på mailadressen
kassor@dumpen.se

Välkommen som medlem!
Formulär:

Födelsedatum ÅÅÅÅMMDD

Efternamn

Förnamn

Telefonnummer

E-post

Skriv din e-post en gång till

Gatuadress

Postnummer

Står tydligt på hemsidan, som är skitful btw.

Har farbror lite svårt för att hitta på internätet?
Citera
2023-06-25, 00:47
Medlem
Citat:
Tror att ex.v. Facebook sidan måste ha hänvisning till ansvarig utgivare, kanske räcker med att ange dumpen.se som utgivare så man kan kolla där. Tror det är ett krav för utgivningsbevis.
Citat:
Utgivningsbevis på stora medieplattformar
Vi har inte utfärdat något utgivningsbevis för sidor på Facebook och YouTube då vi i de fallen har ansett att sidorna inte har varit egna databaser på det sätt som krävs enligt yttrandefrihetsgrundlagen.
https://www.mprt.se/
Citera
2023-06-25, 00:49
Medlem
Citat:
Du har fel som vanligt, är legio.
Huvudman måste ha utgivningsbeviset.
Är det svårt att greppa?
Det gäller bara de som har mediestöd från staten...
Citera
2023-06-25, 02:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Är ingen förening som sköter hemsidan. Det är Dumpen Media Group. Och dom har inte något giltigt utgivningsbevis.
Som du skriver och någon skrev här så sköter media gruppen uthängningarna, och det som hamnar på hemsidan. Och föreningen ansvarar för stöd.

Det blir en otydlighet eller rent av fel om föreningen är utgivare. Utgivningsbeviset är sökt på föreningen men det är media grupp som i verkligheten sköter hemsidan enligt uppgifter tidigare i tråden. Kan inte vara det som är tänkt med utgivningsbevis. Utgivningsbeviset kan vara ogiltigt som jag ser det. Det är inte enbart ansvarig utgivare som måste vara rätt, utan utgivaren- förening eller AB måste också vara rätt.

Ett utgivningsbevis omfamnar både utgivaren och ansvarig utgivare, så båda måste vara rätt.

Tack Perpetuate för att du är uppmärksam, det tar oss framåt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-06-25 kl. 02:38.
Citera
2023-06-25, 03:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Sara är ansvarig utgivare.
Står tydligt på hemsidan.

Hur man blir medlem: Står tydligt på hemsidan, som är skitful btw.

Har farbror lite svårt för att hitta på internätet?
Nej jag hittade dessa, men jag fick söka via Google, och det är inte okej, då det inte finns någon sökfunktion på sidan får man stega tillbaka i publicerade till aktuellt datum (den 30 april för info om medlemsansökan) datum som man inte vet innan.

Ansvarig utgivare kunde jag inte hitta alls genom att leta igenom, så jag hittade den genom webbläsarens Google. Det står inte heller att föreningen är utgivare.

Båda dessa ska vara lätta att hitta, krav genom utgivningsbeviset och krav för en allmännyttig ideell förening.
Citera
2023-06-25, 03:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Sluta hålla på o kalla folk en massa nedsättande termer
Det gynnar varken dig själv eller ngn annan

Jag har bara för mig att jag läste att i föreningens stadgar så står det att dumpen Media Group ägs av föreningen
Kan vara så att det har överförts till föreningen, men det är oväsentligt vem som äger aktierna i detta fall. Föreningen är en juridisk person som det heter, och ABt en annan. Det måste vara föreningen som hanterar websidan annars är utgivningsillståndet inte giltigt, det är utfärdat till Sara och föreningen som en omfamning.
Citera
2023-06-25, 03:40
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Nej jag hittade dessa, men jag fick söka via Google, och det är inte okej, då det inte finns någon sökfunktion på sidan får man stega tillbaka i publicerade till aktuellt datum (den 30 april för info om medlemsansökan) datum som man inte vet innan.

Ansvarig utgivare kunde jag inte hitta alls genom att leta igenom, så jag hittade den genom webbläsarens Google. Det står inte heller att föreningen är utgivare.

Båda dessa ska vara lätta att hitta, krav genom utgivningsbeviset och krav för en allmännyttig ideell förening.

Tror som sagt farbror har lite svårt med internätet. Meny -> Välkommen till Dumpen -> Ansvarig utgivare. Det första man ser när man utforskar menyn.

Edit: Om Dumpen lagt till det under de senaste 40 minuterna ber jag om ursäkt.
Citera
2023-06-25, 13:38
Medlem
Har under de senaste månaderna noterat Dumpen-Sara Nilssons syften och mål med projektet Dumpen. Det har på senare tid skett en del konfrontationer med en rad välkända journalister som försökt kritisera Dumpens tillvägagångssätt men det här har snabbt tystats ned på Dumpens hemsida där medarbetarna heligt håller om Sara i vått och torrt. Sara har karaktärsmördat varje journalist som granskat henne.

Nu på sistone har det väckts lite frågor, även bland de mest aggressiva Dumpen-följarna, men inte minst bland läsare i olika forum. Hur är det med insändarna? De där "okända läsare" har skickat in berättelser från barndomen. De känns uppdiktade, kan barn verkligen skriva sådär? Genomgående kan man urskilja ett mönster. Att det är Sara som står bakom texterna fast bakom olika namn??

Lyfter ett exempel här. Makaroner ska koka i 200 sekunder. Bara ett av många som känns på förhand smått misstänksamma.

https://dumpen.se/2023/06/22/makaroner-ska-koka-i-200-sekunder/

Här har vi en till;

https://dumpen.se/2023/06/23/26914/

Är det barnen som skickar in detta? Eller någon Jessica? Eller är det Sara mot bakgrund av hennes krönikor och sagoberättande stil att göra?

Huvudfrågorna på detta blir, nu när Dumpen gått och fångat allmänhetens ljus.

Hur mycket utrymme ska Sara få när det gäller Dumpen? Det är ju inte svårt att se att hon går över lik för sin sak. Men vi ponerar att någon konfronterar henne fysiskt, detta gör att den misstänkte skadar sig eller dör, kommer vi fortsatt ge Sara likväl samma utrymme för handling därefter? D.v.s måste någon dö på vägen för att vi ska börja rannsaka hennes metoder och tillvägagångsätt? Lyssna bara hur hon aggressivt skriker Rimon efter prästen i ett av de senare klippen. Man märker ju än mer tydligt att hon gör detta för egenhämnd. Ingenting annat slår så högt för Sara än egenhämnden.

Därav mynnar det ut i nästa fråga, är det inte farligt att låta någon driva ett sådant här projekt baserat på känslostyrd hämndbegär? Om vi besvarar denna fråga med nyktra ögon, kan det inte vara jävligt riskfyllt och farligt att ha en sådan människa ute på vägarna? Visst för den goda saken säger de allt mer extrema Dumpen-fansen, men till vilket pris? Hur långt ska vi låta Sara töja på utrymmet och gränserna? De som suddas ut mer och mer för varje dag som går för underhållningen och tittarnas skull?

Avslutningsvis, hur ser ni på det att en ansvarig utgivare står för texter men under olika namn på sidan? Notera att detta enbart är spekulationer, men hur är det med anseendet och förtroendet bakom en sådan verksamhet om det nu visar sig vara fallet? Transparens har ju knappast varit Dumpens ledord, kanske är det något läsarna bör ta och kräva just nu? Eller har vi inga som helst krav på Dumpen? När ska vi börja ifrågasätta den ansvariga utgivaren? Eller har Sara likt en ambassadör permanent immunitet mot alla former av regelöverträdelser och brott?
Senast redigerad av Johannesdotter 2023-06-25 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in