2023-06-25, 22:21
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
2:58 in i denna videon är ju praktbevis på vad som absolut kan ha orsakat att man föll ur?

Not that there's anything dangerous with this ride. You're gonna be fine.
Citera
2023-06-25, 22:21
Medlem
På en bra bild ser det inte ut som om det fanns hjul kvar på motstående sida, bakåt ser man alla hjul som sitter under ”rälsen” men inte på de främre på fösta vagnen.
Undrar om där är en axel mellan hjulen, på bilderna ser det bara ut som om hjulpaketet sitter med stolpe upp i vagnen.

Blir det utredning av statens haverikommission på detta som vid allvarliga flyg o bussolyckor?
Spontant känns det som om det är GL som brustit allvarligt i service och underhåll av anläggningen.
Citera
2023-06-25, 22:22
Medlem
På gröna lunds hemsida står det att de håller stängt till och med 2a juli.
De verkar redan vara säkra på att öppna om en vecka igen. Patetiskt ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Tror Dekra sköter besiktningarna men ingen aning om hur ofta eller när det görs.

Av egen erfarenhet kan jag säga att Dekra är de största skämt företaget som finns. När t.om en av cheferna kan ljuga i rättegångar och vittna för pengar, så krävs nog inte mycket för att skriva fint på pappret.
Citera
Medlem
Ett bilbesiktningsföretag som besiktar berg-dal-bana? Det är väl inte möjligt? De har troligtvis använt delar för bilar i Jetline...
Citera
2023-06-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men ungen som satt längst fram skriver i sina kommentarer på tik tok att han klättrade ur vagnen.
Nej de blev alla nedplockade till slut av räddnintstjänst.
Citera
2023-06-25, 22:23
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur många turer kan jet line åkt?
De har öppet 12 timmar, startar en tur varje minut, åktiden är 1.5 minuter, men de har två ekipage? Öppet 180 dagar, 35 år.
12x60x180x35 = 4 500 000 turer.

Antalet turer vet vi inte men enligt GL själva så har max 81,900,000 personer (självklart så har flera åkt mer än 1 gång...) åkt Jetline sedan start

(FB) Berg- och dalbana har spårat ur på Gröna Lund - en död, flera skadade (2023-06-25)
Citera
2023-06-25, 22:24
Medlem
brunnsangs avatar
Första vagnen blev fuckad här och i Danmark var det den sista "vagnen" som lossnade och slungades in i strukturen, om jag nån gång sätter mig i ett sådan ekipage igen så ska jag glädjligen släppa förbi folk så att dom kan få den åtråvärda första eller sista vagnen. Sen ska jag sitta där med ett ont "MOHAHA" om det händer något.
Citera
2023-06-25, 22:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Nej inte tvärstopp som att köra in i en bergvägg. Smällen var väl när hela hjulsetet/upphängningen rasade i backen kanske slog i någon balk/bjälke på vägen ner. Hon vittnet från SVT sade att hela bergbanan skakade.

Ok, du har nog rätt. Hon sa ju att det hela skakade.
Citera
2023-06-25, 22:25
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej de blev alla nedplockade till slut av räddnintstjänst.

De menar nog att han klättrade ut från vagnen till balken innan han blev räddad, vilket jag först höll för omöjligt, men en bättre vinkel visar att det är möjligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid

Av vilken anledning skulle de behöva ha stängt i mer än en vecka?
Citera
Medlem
YouraFags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
På presskonferensen sa de att de ska hålla stängt minst 7 dagar. Så det kanske blir förlängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in