2023-06-25, 22:16
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Åkte Jetline förra veckan. Måste påpeka att gud vilken jävla liv det var i den. Satt i vagnen längst bak och det kändes som den satt jätte löst och svajade sida till sida och gnisslade som bara den. Påpekade detta till åkbands kvinnan som sa att det är ju meningen! Nu i efterhand så blir jag väldigt förbannad och det kunde lika gärna ha varit då vid det tillfället som skiten skulle ha gått sönder.

Jetline har näst intill identisk konstruktion som Lisebergsbanan. Tillverkade ungefär samtidigt. Den skallrar och skakar, men det är ju lite av tjusningen.
Hoppas Liseberg har koll på sina grejer.
Citera
2023-06-25, 22:16
Medlem
Någon som vet mer om kvinnan som gick bort? Så sjukt hemskt allt detta..kan inte föreställa mig hennes (och de andra som satt i vagnen) tankar och rädslan när allt hände. Alla som såg, alla barn, det är många som kommer vara traumatiserade en lång tid framöver..
Citera
2023-06-25, 22:17
Medlem
Balkmannens avatar
Vad tror ni händer? Kommer grönan stängas för gott nu?
Citera
2023-06-25, 22:18
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Ni som raljerar över mannen som hänger på balken?

1. Varför skulle han ha börjat klättra upp?
2. Om han nu skulle försöka rädda någon så bör han ju inte stanna sittandes på balken?
3. Om han så snabbt och enkelt tog sig upp torde vägen ned vara betydligt enklare?

Vill mest av ren nyfikenhet höra vad ni tror är anledningen till att han inte valt att klättra ur vagnen?
Finns väl tydliga bilder på hur han med ”enkelhet” kan ta sig till punkten han befinner sig vid efter att vagnarna stannat.
För att han är en fitta.
Vem skulle han rädda?
Han ville ha uppmärksamhet på TikTok.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Givetvis,men man har ju ett ansvar att varsla om man uppfattar konstigheter. Jag hade skämts om jag stått i tidningen och blivit intervjuad och säga ” ja jag och min dotter uppfattade att den lät mycket högre än vanligt” och liknande uttalanden som jag läst under dagen. Inget säger man trots att man uppfattade detta och med facit i hand så hade det möjligtvis varit en ganska viktig uppgift för driften att känna till,inte sant?
Jag tror flera blir efterkloka i sådana här situationer och tänker på saker som dom annars inte hade tänkt på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Vad tror ni händer? Kommer grönan stängas för gott nu?
Nej, knappast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Janne
Uppenbart troll, samma med CaseyRyback som kommenterar i alla trådar på flashback och alltid sidospår och dumheter, bara att ignorera.

OnT: Någon skrev att det skulle hållas en presskonferens kl.17.00, vet att det är kort efter händelsen men det ska bli intressant att höra om det bara är en sammanfattning av vad vi alla redan har hört eller om det framkommer något nytt.
Ok tack!

Gav inget den presskonferensen.
Citera
2023-06-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Den här berg-och-dalbaneentusiasten som besökte Grönan för ett år sedan anmärkte på samma sak: https://youtu.be/DMW9ev_9aOE

2:58 in i denna videon är ju praktbevis på vad som absolut kan ha orsakat att man föll ur?
Citera
2023-06-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Haha! Aldrig!

Tror du att ägarna tänker förlora så mycket pengar?

Tror i slutändan att det inte är dem som bestämmer det.
Citera
2023-06-25, 22:20
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheLinee
Otippat!

2021
Tyska Dekras 78 stationer för fordonsbesiktning i Sverige stängdes i går av myndigheten Swedac, på grund av olika brister som rör verksamhetsstyrning, arbetsmiljö och kontroller.

Gissa vilka som besiktigar Jetline?

DEKRA

I namnet DEKRA och vilka de hade utskickade på besiktningen finns svaret på varför detta skedde-
Citera
2023-06-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Precis så och vad det gäller berg och dal banor så har det dött 1 ! person så betydligt farligare att flyga
Hur många turer kan jet line åkt?
De har öppet 12 timmar, startar en tur varje minut, åktiden är 1.5 minuter, men de har två ekipage? Öppet 180 dagar, 35 år.
12x60x180x35 = 4 500 000 turer.

Fast man kanske ska räkna per passagerare för att det ska bli relevant att jämföra?
"Cirka en miljon resor görs med Jetline per år"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jetline

Så 35 miljoner
Senast redigerad av MrOrdonnee 2023-06-25 kl. 22:25.
Citera
2023-06-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crappie
Om man saktar ner handbrytar-personens video så kan man i slutet se att de fyra sista platserna är tomma i tåget (alltså de två sista vagnarna), medan de tre främre vagnarna sitter det folk i. Bankmannen sitter på balken närmast de två sista vagnarna
Handbrytarkillen skrev att tre föll ur av 14. Balkmannen klättrade troligen för han var rädd att vagnen skulle falla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in