Citat:
Ursprungligen postat av
Mr Coffee
Jag var på Grönan igår och till sommarjobbarnas försvar vill jag säga att de kollade våra byglar och säkerhetsanordningar ordentligt innan varje åktur. De var också noga med att säga till folk som inte skötte sig. Ingen skugga ska falla över dessa unga arbetare. Att Jetline är körd till bristningsgränsen är inte deras fel. Inte heller att Jetline har en dålig säkerhetsanordning.
*Man ”kontrollerar” endast byglarna för att det ska kännas tryggt för besökarna. Det behöver inte ske kontroll av byglarna då attraktionen inte kan starta utan att dom nerfällda och låsta. Därför kollas dom inte alltid. Det behövs inte, det är bara för show. Min vän har arbetat som attraktionsmedarbetare på Grönan.
*Vittnen har berättat att ”balkmannen” slungades ur och LANDADE på balken. Han kunde därefter hålla fast sig
*Jetline har enbart en lårbygel och känslan när man åker jetline är ju att man är påväg att slungas ut för det är inget som tar emot vid midjan. Jag förstår att folk slungades ur enkelt i den hastigheten
*Andra vittnen har berättat hur vagnarna kraftigt åkte fram och tillbaka på spåret och därefter började vagnarna skaka och ”hoppa” vilket orsakade att hela attraktionen inklusive vilda musen började skaka