Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Men, din planta! Var kom snickare in i ekvationen, nu helt plötsligt - halmgubbe, de luxe! Jo, du implicerade att det oftast inte är någon idé att ställa någon till svars då det oftats är till för att blidka pöbeln. Vet du inte ens vad du skriver?
Nej, din knallhatt - ge faan i att svara mig för du är en förbannad sopa som inte vet vad du snackar om - idiotfan!
Jag skrev "ganska ofta" och även "det finns fall". Hur du kan få det till "ingen" är för mig en gåta. Dessutom skrev jag detta i första inlägget: "Självfallet ska man ta alla olyckor på stort allvar, men det som ska göras då är att kontrollera om regelverket har följts. Men alla olyckor behöver inte ha en syndabock. I alla fall inte på nivån att någon ska dömas för brott. I många fall kan en företagsbot vara betydligt lämpligare."
"Oftast" skrev jag inte alls. Kan du skillnaden på oftast och ofta? Oftast betyder merparten, dvs minst 50% av fallen. Ofta kan vara betydligt lägre. Det är mer subjektivt. De flesta skulle säga att om en berg och dalbana har en olycka om året så är det det ofta.