2023-06-25, 18:00
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Läste på Facebook att just jetline hade haft problem mindre än en vecka sen, något var löst eller trasigt, varpå de fick besiktiga och undersöka och säkra hela åkturen.

Om detta stämmer är ju gröna Lund helt ansvariga för dödsfallet och skadorna.

Det beror ju helt på vad det var som var trasigt då och vad som hände idag. De två behöver ju inte ha ett samband. Stora maskiner som utsätts för stora krafter går sönder ibland. Det är 100% oundvikligt.

Nu har ju uppenbarligen något havererat på ett katastrofalt sätt, men att reparationer har skett tidigare är inget som helst underligt. Det hade varit mer oroväckande om det INTE hade reparerats och underhållts.
Citera
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mightybitch
O vad fan vet du om det? Kom med FAKTA för i helvete! inge jävla bullshit video från ngn påtänd snorunge.
Det går under sunt förnuft att ställa frågor som berör olyckan. Det är ju den faktan man vill ha.
Citat:
Ursprungligen postat av Emeliedenundrande
Håll er till ämnet! Ni är bara patetiska med era munhugg. En människa har dött o flera skadats, ge fan i att hoppa på varann som som
Tvååringar!
Munhugg? Varför tror du att vi här.

Nån som har uppdateringar om de som vårdas?
Citera
Medlem
Slave Marks avatar
Görs väl en koll på anställningvillkor osv. hört att dom varit skumma i alla fall förr.
Citera
Medlem
djokovishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Ja fallet ser ut att vara åtminstone 5 meter, lägg därtill att de slungades ur jetlinen så blir kraften mot kroppen oerhörd. Sannolikheten att vi får ytterligare ett dödsfall nästkommande dygn är stor med tanke på att två personer har fallit i marken

Jag gissar på att den totala dödssiffran blir fyra tyvärr.
Citera
2023-06-25, 18:02
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djokovish
Jag gissar på att den totala dödssiffran blir fyra tyvärr.

Drog du den siffran ur röven eller varför tror du det blir fyra döda?
Citera
2023-06-25, 18:02
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Dom sa väl det på presskonferensen?

På presskonferensen sades ingenting som inte redan rapporterats i media
Citera
2023-06-25, 18:03
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djokovish
Swedac sysslar inte med röntgen.

Men de är väl myndigheten som ansvarar för reglementet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Skulle Gröna Lund vara mer klandervärda för att de besiktigade, undersökte och säkrade hela åkturen för mindre än en vecka sen menar du? Det får du nog utveckla i så fall.
Det ska göras varenda jävla dag den är i användning. Så görs på borgbacken i Helsingfors. Deras trä berg- och dalbana har rullat på det sen 1951
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men, din planta! Var kom snickare in i ekvationen, nu helt plötsligt - halmgubbe, de luxe! Jo, du implicerade att det oftast inte är någon idé att ställa någon till svars då det oftats är till för att blidka pöbeln. Vet du inte ens vad du skriver?

Nej, din knallhatt - ge faan i att svara mig för du är en förbannad sopa som inte vet vad du snackar om - idiotfan!
Jag skrev "ganska ofta" och även "det finns fall". Hur du kan få det till "ingen" är för mig en gåta. Dessutom skrev jag detta i första inlägget: "Självfallet ska man ta alla olyckor på stort allvar, men det som ska göras då är att kontrollera om regelverket har följts. Men alla olyckor behöver inte ha en syndabock. I alla fall inte på nivån att någon ska dömas för brott. I många fall kan en företagsbot vara betydligt lämpligare."

"Oftast" skrev jag inte alls. Kan du skillnaden på oftast och ofta? Oftast betyder merparten, dvs minst 50% av fallen. Ofta kan vara betydligt lägre. Det är mer subjektivt. De flesta skulle säga att om en berg och dalbana har en olycka om året så är det det ofta.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-06-25 kl. 18:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jupp, medhålles. Balken tillhör boggin och bara bildens perspektiv ger intrycket att hjulen löper mot denna och det kan ha varit en eller flera väldigt kraftiga inbromsningar när saker hakat i varandra, vilket torde både räcka för att slunga ut folk, som skada åtskilliga som sitter kvar. Det verkar också rimligt när vittnen o.dyl talar om två eller tre som slungats ut, samtidigt som merparten varit kvar.

Sjukt nog verkar det som att även den högra främmre boggin saknas, i vart fall ser det så ut på bilden snett bakifrån där även "balkfettot" syns. Det är nog isåfall en sekundärskada. möjligen delvis till följd av att även det fästet kan ha varit försvagat.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Information ansvarig står nu o säger att vi skulle aldrig öppna om inte en attraktion är säker.

Avgå din idiot,det var allt annat än säkert. Åtala både henne o parkens vd
Citera
2023-06-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Två föräldrar till vittnen som klagar på låtande, skakande vagnar. Skrämmande. Undrar om någon av de med samma erfarenheter gick till ansvariga?

Det här är ändå ett av Sveriges största nöjesfält, inte karnevalen i Åmål....

Det kommer ramla fram människor som ”hört och sett” hur attraktionen minsann skakat och låtit mer än normalt.

15min of fame in media…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in