Citat:
Nej, jag har inte asperger eller dylikt men har jobbat som vårdare för människor med funktionsnedsättningar och sett deras intelligens och går därför givetvis i försvar 😉 Dom förtjänar inte allt har dom får av det här vidriga samhället.
Och ingenstans har jag påstått att man inte ska utreda olyckan, så sluta lägg ord i min mun. Jag håller såklart med om att det ska utredas och ansvariga ska stå till svars, jag ville bara trycka till personen som upprepat slängt ut sig ord som ”autistiska apa” och påstår att grönan ska stängas ner pga en olycka. Helt orimligt, sker det olyckor konstant, ja då kan man givetvis börja fundera på att lägga ner men att i det här läget ”kräva” (som den härliga människan sa ordagrant i sitt inlägg) att grönan ska lägga ner är som sagt helt orimligt. Olyckor sker, men ingenstans sa jag att ingen ska stå till svars. Man läser det man vill läsa 😉
Och ingenstans har jag påstått att man inte ska utreda olyckan, så sluta lägg ord i min mun. Jag håller såklart med om att det ska utredas och ansvariga ska stå till svars, jag ville bara trycka till personen som upprepat slängt ut sig ord som ”autistiska apa” och påstår att grönan ska stängas ner pga en olycka. Helt orimligt, sker det olyckor konstant, ja då kan man givetvis börja fundera på att lägga ner men att i det här läget ”kräva” (som den härliga människan sa ordagrant i sitt inlägg) att grönan ska lägga ner är som sagt helt orimligt. Olyckor sker, men ingenstans sa jag att ingen ska stå till svars. Man läser det man vill läsa 😉
Olyckor sker men många olyckor kan undvikas, och det här känns sannerligen som ett sådant fall. När det handlar om just åkattraktioner så är detta inget som bara händer, utan det är med all säkerhet brister som föranlett olyckan på olika sätt. Sånt här händer betydligt oftare i andra länder, särskilt mobila nöjesfält som installerar upp attraktionerna på nytt varje gång. Det beror såklart på materialet som används, underhållet, säkerhetsrutiner osv. Det är aldrig en slump att det sker, utan det är oftast ganska tydligt varför det sker, nämligen slarv, nonchalans, kostnadsprioriteringar, en övertro på sannolikheten osv. Även när det finns brister så fungerar ju oftast maskinerna, om inte annat är det ju inte direkt vanligt att det får dödliga konsekvenser, så misstaget blir att de tänker att om de första 1000 åken ändå fungerar problemfritt så kommer även nästa 1000 göra det. Men så är det ju inte alltid när oturen är framme, och då är det för sent. Man kan inte gambla med människors liv, och vad gäller Jetline har det ju framkommit att det funnits brister i många år redan.
Vagnen är ju högt uppe i luften där