2023-06-25, 14:30
Medlem
OneTaps avatar
tja. på midsommar va ja rätt berusad (över 2 i promille enligt min kompis dräger) o som kul grej ringde vi runt på skrot bilar på blocket o snackade. dom flesta svara inte ens men de va en psyk gubbe som blev as förbannad samtidigt som man hörde hans fru gapa "men lägg påååååå" åt han i bakgrunden

problemet e att mina polare övertyga mig o gå hela vägen o köpa skrot Saaben som sjuk grej. minns inte så mycke va vi sa men ja swisha 8000 o såhär i efterhand så ångrar ja mig enormt. måste åka typ 20 mil o ja har ingen stans o ställa bilen o vill inte betala 8000 för skrot högen.

frågan e om ja har lagen på min sida för o fixa tillbaks stålarna o häva köpet? ja har inte skrivit på nåt ägar bevis eller nåt. borde ja polis anmäla han för o ha gjort affär med en uppenbart berusad person? helst skulle ja lösa de hela privat men han va verkligen as förbannad så ja tror inte han e så tillmötes gående.
Citera
2023-06-25, 14:49
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. på midsommar va ja rätt berusad (över 2 i promille enligt min kompis dräger) o som kul grej ringde vi runt på skrot bilar på blocket o snackade. dom flesta svara inte ens men de va en psyk gubbe som blev as förbannad samtidigt som man hörde hans fru gapa "men lägg påååååå" åt han i bakgrunden

problemet e att mina polare övertyga mig o gå hela vägen o köpa skrot Saaben som sjuk grej. minns inte så mycke va vi sa men ja swisha 8000 o såhär i efterhand så ångrar ja mig enormt. måste åka typ 20 mil o ja har ingen stans o ställa bilen o vill inte betala 8000 för skrot högen.

frågan e om ja har lagen på min sida för o fixa tillbaks stålarna o häva köpet? ja har inte skrivit på nåt ägar bevis eller nåt. borde ja polis anmäla han för o ha gjort affär med en uppenbart berusad person? helst skulle ja lösa de hela privat men han va verkligen as förbannad så ja tror inte han e så tillmötes gående.

Ångerrätten gäller endast vid köp av varor på nätet. Vid en tvist så tror jag säljaren vinner målet.
Citera
2023-06-25, 14:50
Medlem
Hur ska mannen som du talade i telefon med veta att du "var uppenbart berusad"?

Se det som läropengar, kontakta säljaren och var tacksam ifall du slipper att hämta bilen som du inte vill ha.
Citera
2023-06-25, 14:51
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Tänker du använda statens (dvs våra gemensamma skattepengars) resurser för att skylla på någon annan när du själv var drivande?
men ja va ju dyng packad. dessutom kanske ja kan anmäla gubben för olaga hot eftersom han skrek nåt om att han skulle bunta ihop o slå ihjäl oss
Citera
2023-06-25, 15:01
Medlem
Citat:
men ja va ju dyng packad.
Varför ska mina skattepengar gå åt för att slösa bort administration på något som du själv har ställt till?
Försök tänka i ett större perspektiv, tänk inte bara på dig själv.
Citat:
dessutom kanske ja kan anmäla gubben för olaga hot eftersom han skrek nåt om att han skulle bunta ihop o slå ihjäl oss
Polisen kommer inte bry sig ett dyft om lite påstådd munhuggning.
Citera
2023-06-25, 15:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej du får nog skita i det blåa skåpet. Du har ju genomfört affären. Swishat stålarna. Det är din bil med andra ord. Klart du kan klaga om det här rättsligt men det kommer nog kosta dig avsevärt mer än 8000 kr.
Citera
2023-06-25, 15:09
Bannlyst
Citat:

Hej det är kört.

Enda du kan göra är försöka om han går med på att Skicka tillbaka 6tusen.
Att han får behålla 2tusen för besväret. Att du ångrat ditt köp.
Då du bestämt dig för köra moped i sommar, och tänker köpa moppe. För spara pengar
och köpa finare bil om ett år.

Om han inte går med på det, får du försöka med halva vägen var.

Oavsett om du inte skulle få en krona.
Så får du leva med detta.

Om du låter honom behålla ALLA pengar så kommer han inte kunna tvinga dig skriva på och hämta bilen i varjefall.

Det du gjort är riktigt sjukt. Du har enorma problem med alkoholen.
Du måste sluta med alkohol helt enkelt.

Vad du än gör anmäl inte gubben. Det är du som orsakat ALLT själv.

Du kommer bli fall för socialen , åka på pisstester och annat , annars kan lappen ryka
om du anmäler HONOM. När det är du som tappar omdömet helt vid fylla.

Jag hoppas du bara trollar.
Men om detta är sant att du trakkaserat människor i fyllan på en viktig högtid.
Då förtjänar du all skit du ställt till med.

Sök hjälp ska du med göra.
Det här är allvarligt. Du har big issues med alkohol.
Citera
2023-06-25, 15:09
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej du får nog skita i det blåa skåpet. Du har ju genomfört affären. Swishat stålarna. Det är din bil med andra ord. Klart du kan klaga om det här rättsligt men det kommer nog kosta dig avsevärt mer än 8000 kr.
fast ja har ju inte skrivit på nåt ägar bevis så gills de verkligen som en genom förd affär?
Citera
2023-06-25, 15:11
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
fast ja har ju inte skrivit på nåt ägar bevis så gills de verkligen som en genom förd affär?

Jadå. Grattis, du har blivit med Saab. Vad är det för Saab?
Citera
2023-06-25, 15:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Att du har swishat räknas nog som klart genomförd deal. Jag menar om du skulle ta detta den rättsliga vägen.

Det bästa hoppet är ju att höra av sig till säljaren säga. Det var en dumt beslut av mig. Går det att ångra?

Sedan som sagt behöver det inte vara pannkaka heller. Du har fått en Saab för 8k. Om den rullar fint kan du ju säkert sälja den vidare för 12k. En bra vinst med andra ord.
Senast redigerad av Zaedrews 2023-06-25 kl. 16:04.
Citera
2023-06-25, 16:14
Medlem
Svidmyras avatar
Ring igen och be så oerhört mycket om ursäkt och berätta att du var packad och att du inte har fått ihop pengarna för du har så många skulder och ingen vill låna dig en krona till. Snyft.
Citera
2023-06-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Tänker du använda statens (dvs våra gemensamma skattepengars) resurser för att skylla på någon annan när du själv var drivande?

Tror inte den anmälan kommer läggas speciellt mycket resurser på..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in