2023-06-25, 13:56
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Ryktet säger att det är icke svensktalande som har hand om servicen på attraktionerna och att det varit mycket tekniska fel på Jetline på sistone men ändå har de fortsatt.

Nån som kan bekräfta?

Gröna Lund anlitar kanske svartarbetare eller billiga polacker för att spara pengar. Då blir kvalitetsarbetet därefter. Snåla skithögar.
Citera
2023-06-25, 13:56
Bannlyst
Om han i röd tröja som man ser här har slungats ut, han ser ut att väga runt 100 pannor, kan det betytt nåt?
https://vm.tiktok.com/ZGJCt9cdJ/
Citera
2023-06-25, 13:57
Medlem
EggBoxJuans avatar
Kommer att vara stängd framöver för att sedan renoveras och introduceras med nytt namn nästa säsong, Raketen eller Falken eller nåt.
Citera
2023-06-25, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
(varför kollar du den hashtaggen då undrar nån, jo för jag vill se själva haveriet dvs vad som händer med vagnen och vad som orsakade olyckan. Vill inte se personerna som drabbades).

Alla som kan filma sånt material efter räddningsinsatsen blev evakuerade. Sluta söka på TikTok och vänta tålmodigt på bilder och video i traditionell media så slipper du se offer.

Dödsoffrets kropp är fortfarande varm och du vill se bilder och filmer direkt…
Citera
2023-06-25, 13:58
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Om han i röd tröja som man ser här har slungats ut, han ser ut att väga runt 100 pannor, kan det betytt nåt?
https://vm.tiktok.com/ZGJCt9cdJ/
Han ser ganska oskadd ut
Citera
2023-06-25, 13:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Överdriv inte. Det talas redan om att man får stänga juni ut, till att börja med.

Nej det kommer öppnas igen under nästa vecka. Ägarna till Parks & Resorts har beställt vinterresor till privat ö i Maldiverna utan ombokningsskydd. Pengarna måste in.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-06-25 kl. 14:12.
Citera
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Minst 11 skadade säger rykten nu, vi får väl se vad siffran hamnar på.
En död och elva skadade. Yeah right.
Överlevnadschansen matchar inte riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Gröna Lund anlitar kanske svartarbetare eller billiga polacker för att spara pengar. Då blir kvalitetsarbetet därefter. Snåla skithögar.

Tror inte det spelar någon roll vem som gör arbetet. Det är HUR rutinerna ser ut. Jag kan tänka mig att säkerheten är viktig, men attraktionerna ska köras också. Därmed så kör man lite quick fixes istället för att låta den stå i flera timmar/dagar.

Det är mycket fokus på mekanikern osv. Jag tror personen gjort sitt jobb, och att det istället ligger på Grönans rutiner.
Citera
2023-06-25, 14:00
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Kommer att vara stängd framöver för att sedan renoveras och introduceras med nytt namn nästa säsong, Raketen eller Falken eller nåt.

Dräpar´n vore ett bra namn i fortsättningen.
Citera
2023-06-25, 14:00
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Det var/är många sommarjobbare vad jag vet.
Vad säger du om det?

Min uppfattning av sommarjobbaren där är att tekniker/underhåll av attraktioner är universitetsstudenter. De som står i lotteri/kassor är gymnasieelever
Citera
2023-06-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
De kan aldrig stämma att senaste besiktningen var 1999?

Borde vara skyltat när senaste besiktningen gjordes så var och en kan göra sin egna bedömning om det är värt risken eller ej
Citera
2023-06-25, 14:03
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så där ser ett ben typiskt ut när det sitter fast i en människokropp. Brandmannen är naturligtvis på väg upp för att hjälpa personen ner/loss.
Benet ser ut att tillhöra en person med grå väst (polis). Både han och brandmannen jobbar nog med evakueringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in