2023-06-25, 13:21
Först en skandal på Furuvik med schimpnserna som blev internationell medial sådan och nu detta. Är det möjligen samma ägare till Furan och Grönan? Nån som vet?
Citera
2023-06-25, 13:22
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ambulans med poliseskort passrrade mig nyss. Gick i 200

Vilken position?
Citera
Medlem
En person död. Det måste innebära att vagnarna befann sig rätt så högt upp?
Citera
Medlem
cerns avatar
Det är väl den äldsta attraktionen på grönan?

Har det med att den är för pass gammal att göra? Hur sköts underhållningen egentligen?
Åkte denna när jag var liten hela tiden.

Fyran vad tragiskt. Är det barn som dött?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Det är inget rykte! Jag befinner mig på plats och såg det själv. De kastade något på rälsen.
Sluta ljug din äckliga gris. Attraktionen har haft problem sedan en vecka. Problem med hjulen och rälsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Enbart blattar som jobbar på Gröna Lund numer. Säkerhetsinspektionerna blir naturlighvis därefter.

Vet flera personer som är etniskt svenska som jobbat på Gröna Lund de närmsta åren. =)
Citera
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.youtube.com/watch?v=zlEFJEXgiYo

Är detta samma åkattraktion?

Yes, och om du stannar klippet på 0:47-0:48 så har du positionen som den havererade, precis när den åker ned där och svänger tvärt.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
De kommer nog ha öppet igen, absolut..

Överdriv inte. Det talas redan om att man får stänga juni ut, till att börja med.
Citera
2023-06-25, 13:23
Bannlyst
Om en vagn lossnar och störtar till marken, måste inte vara den främsta då?
Annars skulle väl fler dras med?
Citera
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Har vi namn på killen som sköter underhållet av vagnen?

Är det som på mitt jobb så är det hans chef som vi skall ha tag på. På min arbetsplats så får cheferna en bonus varje år som baseras på hur mycket pengar dom sparar på underhållet.
Citera
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Först en skandal på Furuvik med schimpnserna som blev internationell medial sådan och nu detta. Är det möjligen samma ägare till Furan och Grönan? Nån som vet?

ja det är det, https://parksandresorts.com/
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Bara en sån sak som att informationschefen nu varit ute och sagt att saker fungerar bra (enl nåns inlägg här i tråden), wtf. En fem år gammal artikel i Expressen om hur ledningsgruppen skär guld med täljkniv. Senaste deklarerade inkomst för chefen med initialerna CF är drygt fyra miljoner som lön och 1.5 finansiellt, men huvuddelen plöjer de förstås in i koncernen. Snälla Stockholm stad, lägg ner skiten (har varit där ganska nyligen tyvärr och det är bara skränigt, en patetisk light-variant av Liseberg och som mer påminner om en dekadent spelhall på nån stor parkering) och gör nåt mer vuxet av den platsen. Håll det stängt, låt det svida för dem, stackars drabbade av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in