2023-06-25, 13:20
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malsion
Från fb;
"Igår var min dotter och kompisar på grönan 10-22. Det sista dom åkte innan grönan stängde var Jet Line. Den åkte inte till sitt stopp utan stannade 20 meter innan så de fick gå ur vagnen på annan plats. En mekaniker med stor verktygsväska kom och skruvade på hjulen. Faktum är att ngt var fel med hjulen igår!!!!"

Å andra sidan, om en mekaniker var där igår och skruvade och kontrollerade så borde de ju suttit fast idag? Eller skruvade han åt fel håll?
Citera
Medlem
Det mesta av tåget är ju kvar på rälsen. Så kan knappast röra sig om många dödsfall. Troligtvis har en, kanske två vagnar som ramlat ur.

Helt sjukt oavsett
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snegda
Man kan ju undra om dessa individer som bara tjatar om blattar har blivit gängknullade av ett par blattar. Det är så irrelevant och hjärndött. Ge fan i att skriva nånting överhuvudtaget, gå i terapi.

Åtminstone delvis organiserat av riktigt vidriga grupper, blir så i alla trådar som rör en större händelse.

OnT: Usch, oerhört tragiskt. Och troligen de flesta som bör i Stockholm kan känna de drabbade, har själv kollegor som har barn som varit där tidigare i sommar. Vet inte om de varit där idag dock.
Citera
Moderator
v50s avatar
Enligt räddningstjänsten satt det 8 personer i vagnen, tre föll ur vagnen och övriga har evakuerats.

Citat:
Parkens informationschef Annika Troselius bekräftar att en person har omkommit och att flera skadats. Tillståndet för de skadade är okänt.
Enligt räddningstjänsten har en tre personer fallit ur vagnen, där totalt åtta personer satt. De sista fem har evakuerats från attraktionen.
https://www.dn.se/sverige/tva-skadad...parken-utryms/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malsion
Från fb;
"Igår var min dotter och kompisar på grönan 10-22. Det sista dom åkte innan grönan stängde var Jet Line. Den åkte inte till sitt stopp utan stannade 20 meter innan så de fick gå ur vagnen på annan plats. En mekaniker med stor verktygsväska kom och skruvade på hjulen. Faktum är att ngt var fel med hjulen igår!!!!"
Hjulen kan alltså ha lossnat från vagnarna, varpå vagnarna måste ha glidit av i hög fart och rätt när i marken. Obehagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Personalen grät o såg helt lealösa ut

Ungdomar som är traumatiserade för livet. Otäck händelse
Citera
2023-06-25, 13:21
Medlem
vancover89s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=vk-1...l=CoasterForce för o se hur allt ser ut
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Inte längre för vi var tvungna att lämna. Men det finns flera vittnen. Självklart när jag påpekar att det är invandrare bakom denna tragiska olyckan så kommer massor med veganer och liberalpack och översvämmar tråden. Pinsamt.
Fast det låter mer som sabotage vettu , när du nämner att du såg ... fatta det.
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Den är framme nu, helikoptern dvs

Det stämmer. Region sthlm begärde förstärkning av Norrtälje. Då det riskerade att dra ut på tiden om man behövde ”skyttekflygningar”. Går fortare att ha 2 helikoptrar redo. De flygs till Ks och Uppsala. Mer vet jag inte då jag bara hört av en vän som jobbar på larmcentralen
Citera
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
BOJKOTTA GRÖNA LUND FÖR I HELVETE.

bandet som ska spela imorgon lär väl bli inställt.
Tveksamt om de kan ha öppet mer i sommar

De kommer nog ha öppet igen, absolut..
Citera
Fy fan vad hemskt. Man påminns då och då om varför man aldrig skulle sätta sig i en sådan attraktion frivilligt.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
En vän till mig var där igår och hennes väns man åkte Jetline igår och det var tekniska problem. Han är helt traumatiserad. Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in