2023-06-24, 17:56
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Såg nyss några komiska klipp på Youtube där en grupp kvinnor och en grupp män ska överleva ute på en ö. Männen fullständigt krossade utmaningen och fick det se ut som en tropisk semester medan kvinnorna inte lyckades med något överhuvudtaget.

MEN VS WOMEN SURVIVAL Klipp 1: https://www.youtube.com/watch?v=hVYkgqmRnpQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 2 Klipp 2: https://www.youtube.com/watch?v=bPWzgA0AqDQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 3 Klipp 3: https://www.youtube.com/watch?v=r_HApmGofeA&t=2s

Är detta en rättvis bild av verkligheten enligt er som anser er vara feminister och att kvinnor och män är precis lika kapabla till olika saker, varför, varför inte?

Personligen hade jag nog fan dött efter några dagar. Jag kan göra upp en eld och bygga kojor men jag är ingen bra fiskare och dödar inte djur. Hitta rent vatten går ju om man hittar rötter och gräver tillräckligt djupt. Är inte alls på det klara med hur jag gör saltvatten drickbart heller med några kokosnötter o stenar.

Tycker dock det här bara visar hur män lär sig mer livsnyttiga erfarenheter för de är typiskt manliga medans kvinnor inte får lära sig sådant. Det handlar inte om att man är biologiskt man eller kvinna som avgör om man överlever utan vem som har kunskapen. Män har naturligtvis oftast mer kunskap därför blir detta så skumt och idiotiskt.

Oavsett behöver vi båda varandra för mänsklihetens överlevnad.
Citera
2023-06-24, 18:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Anpassning och samarbete är determinant, det är inte den starkaste som överlever, inte heller den intelligentaste, utan den som snabbast kan anpassa sig till förändringar.

Exakt. Som sagt, anpassning är intelligens. Vi hade inte suttit här idag om det inte vore för människans exceptionella förmåga till anpassning.
Citera
2023-06-24, 18:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Personligen hade jag nog fan dött efter några dagar. Jag kan göra upp en eld och bygga kojor men jag är ingen bra fiskare och dödar inte djur. Hitta rent vatten går ju om man hittar rötter och gräver tillräckligt djupt. Är inte alls på det klara med hur jag gör saltvatten drickbart heller med några kokosnötter o stenar.

Tycker dock det här bara visar hur män lär sig mer livsnyttiga erfarenheter för de är typiskt manliga medans kvinnor inte får lära sig sådant. Det handlar inte om att man är biologiskt man eller kvinna som avgör om man överlever utan vem som har kunskapen. Män har naturligtvis oftast mer kunskap därför blir detta så skumt och idiotiskt.

Oavsett behöver vi båda varandra för mänsklihetens överlevnad.

Jag frågar av ren nyfikenhet. Menar du att flertalet män går överlevnadskurser eller hur menar du att de lär sig överleva i vildmarken utan några moderniteter?

Varför hade du inte dödat djur?

Hade du hittat kokosnötter hade du kunnat dricka kokosvattnet, fullt med elektrolyter. En pilot störtade på en öde ö och överlevde på kokosnötter en längre period (kommer inte ihåg hur länge).
Senast redigerad av Jenny9 2023-06-24 kl. 18:07.
Citera
2023-06-24, 18:10
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag frågar av ren nyfikenhet. Menar du att flertalet män går överlevnadskurser eller hur menar du att de lär sig överleva i vildmarken utan några moderniteter?

Varför hade du inte dödat djur?

Har hellre ett djur som husdjur än att äta det. Har det inte i mig. Äter hellre en snäcka eller en krabba.

Min erfarenhet är att många män vet tex hur man gör upp en eld för de har lekt ute mycket eller kanske haft en manlig förebild som visat dem någon gång. De kanske också besitter någon viss kunskap om vilket träslag som brinner bäst eller hur man ska stapla vedträn för att elden ska ta..

Jag har som kvinna lärt mig sånt för jag lekte mycket utomhus och hade manliga förebilder som visade mig samt haft hobbies där man är ute i skog och mark men många tjejer kanske hellre håller på med gymnastik, shoppa, simmning eller bara leka med kompisar.

Sen vet jag att det finns massor med män som inte har koll på det här alls då de har spel som intresse. Men tror endå det finns fler män som är intresserade av överlevnad, natur osv än kvinnor.
Citera
2023-06-24, 20:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Har hellre ett djur som husdjur än att äta det. Har det inte i mig. Äter hellre en snäcka eller en krabba.

Min erfarenhet är att många män vet tex hur man gör upp en eld för de har lekt ute mycket eller kanske haft en manlig förebild som visat dem någon gång. De kanske också besitter någon viss kunskap om vilket träslag som brinner bäst eller hur man ska stapla vedträn för att elden ska ta..

Jag har som kvinna lärt mig sånt för jag lekte mycket utomhus och hade manliga förebilder som visade mig samt haft hobbies där man är ute i skog och mark men många tjejer kanske hellre håller på med gymnastik, shoppa, simmning eller bara leka med kompisar.

Sen vet jag att det finns massor med män som inte har koll på det här alls då de har spel som intresse. Men tror endå det finns fler män som är intresserade av överlevnad, natur osv än kvinnor.

Jag växte upp i ett litet samhälle i södra Skåne nere vid kusten. Ingen ödemark a la Norrland så långt ögat kunde nå. Som barn lekte jag med dockor, lego, klättrade, lekte stenålder, vandrade och campade mycket med mina föräldrar, bodde hemma hos min mormor på hennes lilla bondgård på somrarna, älskade brännboll och att springa, älskade att läsa böcker och se på film också, osv osv osv. Lekte mycket med andra flickor och pojkar. Vi lekte med eld fastän vi inte fick, med mycket mera. Min erfarenhet är att flickor inte gör antingen eller utan lite allt möjligt om de får chansen. Sen har jag även stött på människor som bott och vuxit upp i Malmö hela livet som inte ens vet hur man sågar en planka mitt av.

Jag kan göra upp eld och stapla vedträn rätt, det är ingen raketvetenskap direkt. Hjälpt pappa med veden många gånger.

Se där, två random kvinnor som hade överlevt galant om vi slagit ihop oss och dragit nytta av varandras lärdomar. Till och med kunnat leda en grupp kvinnor och lärt av varandra.

Du hade inte behövt äta rött kött om du inte velat. Ägg, krabba och fisk är bra protein som du klarat dig på.
Citera
2023-06-24, 21:47
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Jag växte upp i ett litet samhälle i södra Skåne nere vid kusten. Ingen ödemark a la Norrland så långt ögat kunde nå. Som barn lekte jag med dockor, lego, klättrade, lekte stenålder, vandrade och campade mycket med mina föräldrar, bodde hemma hos min mormor på hennes lilla bondgård på somrarna, älskade brännboll och att springa, älskade att läsa böcker och se på film också, osv osv osv. Lekte mycket med andra flickor och pojkar. Vi lekte med eld fastän vi inte fick, med mycket mera. Min erfarenhet är att flickor inte gör antingen eller utan lite allt möjligt om de får chansen. Sen har jag även stött på människor som bott och vuxit upp i Malmö hela livet som inte ens vet hur man sågar en planka mitt av.

Jag kan göra upp eld och stapla vedträn rätt, det är ingen raketvetenskap direkt. Hjälpt pappa med veden många gånger.

Se där, två random kvinnor som hade överlevt galant om vi slagit ihop oss och dragit nytta av varandras lärdomar. Till och med kunnat leda en grupp kvinnor och lärt av varandra.

Du hade inte behövt äta rött kött om du inte velat. Ägg, krabba och fisk är bra protein som du klarat dig på.

Ja där ser man! I klippen kändes det inte som att det fanns någon som hade erfarenhet alls av någon slags basic överlevnad eller "common sense". Som du säger hade vi kunnat slå våra kloka huvuden ihop och säkerligen överlevt.
Det är dock lite sorgligt när man träffar såna där människor som inte kan såga en planka ens. Antar att om man aldrig behöver använda sig av den färdigheten så blir det väl så.
Själv älskar jag att snickra ihop egna små projekt även om de inte blir så fina alltid.
Citera
2023-06-24, 22:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag skriver under på vartenda ord.

9 gånger av 10 när jag svarar i trådarna här så måste jag sänka mig till deras nivå, prata deras språk så att säga. Många verkar inte ha genomgått en normal mental/emotionell/kognitiv mognadsprocess.

Det här ständiga behovet av att ställa män mot kvinnor och det ständiga behovet av att höja sig själva och gruppen män och förminska och trycka ner gruppen kvinnor likställer jag med barns (små pojkars) behov av självhävdelse.

Troligen hade dessa män gått under direkt/blivit utfrysta ur gruppen om vi helt plötsligt kastades tillbaka i tiden. De hade inte kunnat anpassa sig, de hade inte velat anpassa sig och därmed blivit en börda för alla andra i gruppen.

Liksom de är en börda nu för de kan inte anpassa sig till ett samhälle där kvinnor är likställda dem.

Jag tror det du beskriver är en reaktion på hur kvinnligt och manligt framställs i samhället jämfört med hur det ser ut i verkligheten. Kvinnor är svagare, ömtåligare och mer känsliga än män och det är något vi män tvingas anpassa oss efter dagligen, samtidigt som vi förväntas spela med i illusionen att så inte är fallet.
Citera
2023-06-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag tror det du beskriver är en reaktion på hur kvinnligt och manligt framställs i samhället jämfört med hur det ser ut i verkligheten. Kvinnor är svagare, ömtåligare och mer känsliga än män och det är något vi män tvingas anpassa oss efter dagligen, samtidigt som vi förväntas spela med i illusionen att så inte är fallet.

Få se nu....
män drabbas oftare av allvarliga sjukdomar, dör tidigare, dominerar fängelser, verkar ofta extremt känsliga, eftersom de så ofta reagerar med grovt våld, depression eller desperation efter en ny fruga, så fort lilla frun vill skilja sig, klarar skolan sämre, mognar senare, alltså "ömtåligare" frontal cortex etc etc....

inte mycket du av verkligheten där ute, som ger vid handen att kvinnor skulle vara "ömtåligare och mer känsliga" än män, snarare motsatsen.
Citera
2023-06-24, 22:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Underbar projicering. Vi ser ännu ett program på samma tema män vs kvinnor som slutar som det alltid gör, männen dominerar och klarar sig galant och det slutar med katastrof, hunger och bråk för kvinnorna. Er kvinnogrisars briljanta tolkning av att se detta igen är att kvinnor minsann klarar sig lika bra.....er självgodhet och storhetsvansinne är ju så fruktansvärt jävla absurd.

Det är nämligen ingen skillnad på överlevnad eller något annat. Ingen kan det genom magi. Utan män lär sig dessa grejer. Är kvinnor så efterblivna att dom inte förstår att dom måste lära sig hur man gör upp eld om man är på en öde ö så säger det vad? Jo att ni är totalt livegna utan män, det finns ingenting i dessa program som män fått reda på innan som inte kvinnorna har fått reda på. Det är exakt samma förutsättningar men kvinnor lägger aldrig ner jobbet som krävs. Du fattar inte att det slutar i katastrof för kvinnor i 100% av dessa program för att dessa kvinnor är exakt som du? Ni sätter här och fantiserar och tror att ni kan massa grejer ni aldrig har gjort.... Ni välfungerande retards, så jävla enkelt är det ju. Skärp er bara, ni hade varit 100% lika bedrövliga som dessa kvinnor i detta programmet och det finns precis ingenting som tyder på motsatsen. Västerländska kvinnor är bortskämda våp.

Har du varit med om någonting i samband med kvinnor på sistone? Du verkar ha laddat på din avsky för kvinnor tycker jag, finns liksom ingen hejd på all skit du har behov av att vräka ur dig. Dina inlägg består enbart av att du talar om hur värdelösa kvinnor är på allting. Hur är det fatt egentligen?

Och angående det fetade...vem fan är det som har storhetsvansinne och självgodhet? Är det du/ ni (männen) här på flashback som dagarna till leda höjer er själva till skyarna (naturligtvis helt utan anledning, ni har inte åstadkommit någonting nämnvärt) och samtidigt gör allt ni kan för att svärta ner kvinnor? Hm..tänk nu efter lite.
Citera
2023-06-24, 22:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så det händer inte? Är det ditt försök till poäng nu? Dessa program ljuger och är hemska patriarkala uppfinningar skapade enbart för att håna kvinnor? Eftersom 100% av alla program slutar likadant menar jag? Allt på tv/msm är enbart 100% nazifeministiskt nonsens men inte när det kommer till dessa män vs kvinnor program? Det är den sista patriarkala bataljonen?

Sanningen är att kvinnor kommer göra det som kvinnor alltid har gjort genom hela mänsklighetens historia. Sitter där och väntar på att en man löser det. Det är liksom tusentals år av att skämma bort ett kön och behandla er som bebisar som gjort att ni nu är som ni är. Vi kommer aldrig leva i en värld där män inte har vaggat fram kvinnor som bebisar. Hur ni skulle klara er själva kommer vi aldrig få reda på. Döma av alla program någonsin på ämnet är detta en fruktansvärt jävla tur för er. Menmen sitt ni där och tro att ni kan saker ni aldrig har gjort och bete er som lustiga små barn som minsann "kan själva". Det är verkligen skrattretande.

Frågan är vad du vill uppnå med dina inlägg? Vill du ha medhåll gällande din avsky gentemot kvinnor eller vad är det?

Hur män skulle klarat sig själva kommer vi heller aldrig få veta, det är nämligen så att varken män eller kvinnor hade kunnat leva utan det andra könet.
Hört ordet mansbebis förressten? Kvinnor har vaggat fram män som bebisar i betydligt högre grad än tvärtom,sanningen är att de flesta män inte är ett skit utan kvinnan vid sin sida. De behöver bekräftelsen för att existera på ett tillfredsställande sätt.
Citera
2023-06-24, 23:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Har du varit med om någonting i samband med kvinnor på sistone? Du verkar ha laddat på din avsky för kvinnor tycker jag, finns liksom ingen hejd på all skit du har behov av att vräka ur dig. Dina inlägg består enbart av att du talar om hur värdelösa kvinnor är på allting. Hur är det fatt egentligen?

Och angående det fetade...vem fan är det som har storhetsvansinne och självgodhet? Är det du/ ni (männen) här på flashback som dagarna till leda höjer er själva till skyarna (naturligtvis helt utan anledning, ni har inte åstadkommit någonting nämnvärt) och samtidigt gör allt ni kan för att svärta ner kvinnor? Hm..tänk nu efter lite.

Haha ska du extraknäcka som psykolog lite. Det är mest projiceringar, påtala ert kvinnogriseri är knappast avsky mot kvinnor. Frågan är ju snarare hur det står till med er som inte klarar av sanningen? Lilla bäsen då.

Ni. Ni sitter här och tror att ni skulle klara något hur lätt som helst trots att varje gång vi provar så slutar det i katastrof för kvinnor. Jag vet att det så klart tär på det bräckliga kvinnliga egot men försök hålla dina känslor utanför. Det är alltså textbok storhetsvansinne ni visar upp här.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Frågan är vad du vill uppnå med dina inlägg? Vill du ha medhåll gällande din avsky gentemot kvinnor eller vad är det?

Hur män skulle klarat sig själva kommer vi heller aldrig få veta, det är nämligen så att varken män eller kvinnor hade kunnat leva utan det andra könet.
Hört ordet mansbebis förressten? Kvinnor har vaggat fram män som bebisar i betydligt högre grad än tvärtom,sanningen är att de flesta män inte är ett skit utan kvinnan vid sin sida. De behöver bekräftelsen för att existera på ett tillfredsställande sätt.

Åhjo bara kolla tsen, män klarar sig utmärkt i vanlig ordning. Sluta bara sluta, kvinnor är livegna utan mäns skydd.
Citera
2023-06-25, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Få se nu....
män drabbas oftare av allvarliga sjukdomar, dör tidigare, dominerar fängelser, verkar ofta extremt känsliga, eftersom de så ofta reagerar med grovt våld, depression eller desperation efter en ny fruga, så fort lilla frun vill skilja sig, klarar skolan sämre, mognar senare, alltså "ömtåligare" frontal cortex etc etc....

inte mycket du av verkligheten där ute, som ger vid handen att kvinnor skulle vara "ömtåligare och mer känsliga" än män, snarare motsatsen.
Glöm inte att de hamnar i missbruk, är hemlösa, tar livet av sig och har högre arbetslöshet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in