Citat:
Naturligtvis, hela temat i teveprogrammet som diskuteras i tråden är ju en flirt med människans dåtid. Det är helt underförstått att man ville testa hur en nutida människa skulle klara sig under dåtidens omständigheter.
Jag tror inte att det hade gått sämre för kvinnor än män om vi helt plötsligt skulle kastas tillbaka i tiden. Kvinnor skulle troligen bilda mindre grupper tillsammans med barnen och samla mat tillsammans. Kvinnorna skulle göra allt för att barnen skulle överleva annars är det helt lönlöst att gå igenom 9 månaders graviditet och förlossning på det, när kvinnan för varje graviditet riskerar både hälsa och liv.
Jag tror inte att det hade gått sämre för kvinnor än män om vi helt plötsligt skulle kastas tillbaka i tiden. Kvinnor skulle troligen bilda mindre grupper tillsammans med barnen och samla mat tillsammans. Kvinnorna skulle göra allt för att barnen skulle överleva annars är det helt lönlöst att gå igenom 9 månaders graviditet och förlossning på det, när kvinnan för varje graviditet riskerar både hälsa och liv.
Det är som tidigare nämnts ett tvprogram. Alla vet att det inte är på liv och död. Här skulle möjligen mäns lite starkare driv till att tävla kunna spela in. Deras så kallade stolthet, de kan ju inte förlora, hur skulle det se ut?
Kvinnor bryr sig inte riktigt lika mycket om det, skulle jag säga, på generell nivå. Förmodligen är det mäns barnsliga inställning till tävlingar och att visa sig bäst som gör att de presterar på topp i ett sådant här program.
Hade det handlat om liv och död är jag liksom du helt säker på att kvinnorna hade fixat det som var nödvändigt. För övrigt är det ju män som är det största hotet mot kvinnor eftersom de har en kraftigare fysik, så om de bara håller sig på banan är det ingen större fara för kvinnors överlevnad.
Fan det är så patetiskt att se hur män i denna tråden fullkomligt lyfter sig själva till skyarna samtidigt som de anstränger sig till det yttersta för att klanka ner på kvinnor. De har inte en aning om vad de pratar om heller. Allt babbel om att kvinnor inte samarbetar och blablabla... det stämmer väldigt väldigt illa överens med hur det sett ut i samhällen genom århundraden. HerreGud alltså.
Ni välfungerande retards, så jävla enkelt är det ju. Skärp er bara, ni hade varit 100% lika bedrövliga som dessa kvinnor i detta programmet och det finns precis ingenting som tyder på motsatsen. Västerländska kvinnor är bortskämda våp.