2023-06-24, 18:49
Medlem
DN är en mäktig aktör i det kulturkrig som pågår i Sverige.

Underskatta inte det inflytande som DN fortfarande har i mycket stora delar av medelklassen och bland t.ex. generaldirektörer och anställda på våra myndigheter!
Citera
2023-06-24, 20:39
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
"Vidare hävdar hon att vaccinkritik är rysk propaganda.

– Samma globala maktelit som man menade iscensatte pandemin, iscensätter nu kriget i Ukraina för att distrahera folk från den plan som man hävdar att den globala makteliten har för att etablera ett världsherravälde, säger Hannah Pollack Sarnecki.

Så att kritisera ett Vaccin som kom ut alldeles för snabbt,utan adekvata tester, och som inte minst många unga har dött av är helt plötsligt Rysk propaganda?? Vem är det som är desillusionerad egentligen?

Ja, och vilka är det som sprider propaganda? Lögnaktig sådan dessutom. Det är ren psy-op de här tre vänsterkärringarna sysslar med. Röd psykologisk terror riktad mot det svenska folket.
Citera
2023-06-24, 20:44
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, och vilka är det som sprider propaganda? Lögnaktig sådan dessutom. Det är ren psy-op de här tre vänsterkärringarna sysslar med. Röd psykologisk terror riktad mot det svenska folket.
Bonnier, EXPO, Sarnecki - svenskhatande judar hela bunten.
Citera
2023-06-24, 21:09
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Men FOI-rapporten bevisar ju att det är propaganda?

Något kan både vara sant och användas som propaganda på samma gång.
Citera
2023-06-24, 22:01
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Finns inget gott alls att säga om er, ni är mänskligt avskräde och förtjänar ingen värdighet förrän ni slutar sprida hat mot Sverige som nation och mot det svenska folket.
Är det enda du kan att kasta skit? Du måste ha haft en taskig barndom.

Och, vidare så du skrivit följande:
Citat:
Klart vi ska sälja Sverige till Kina. Vi ska sälja ut precis hela landet, ingenting ska vara svenskt längre! Att något skulle ägas av svenska staten och gynna svenskar är ju bara ren kommunism.
Senast redigerad av SoberZealot 2023-06-24 kl. 22:12.
Citera
2023-06-24, 22:29
Medlem
Detta börja låta som det gör i USA, där vanliga lite mer konservativa värderingar kallas för extrem-högern och skeptiker klumpas in bland icke existerande vitmaktrörelser. Dem antyder också där att vitmaktsgrupper är största terrorhotet.... nu börjar det alltså låta så från svenska myndighet också. Vänder sig staten emot den egna kärnbefolkning här också? Det var knappast dessa personer (som hänvisas till av Säpo) som står för gängkriminaliteten eller våldet vid påsk upploppen
Citera
2023-06-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Är det enda du kan att kasta skit? Du måste ha haft en taskig barndom.
Haha nja, det är du som kastar skit och pratar om mig som person för att du är för korkad för att förstå vad jag säger.
Citat:
Och, vidare så du skrivit följande:
Och sarkasm förstår du dig heller inte på.
Jag hatar att ni i högern har röstat för att sälja ut den svenska infrastrukturen, kollektivtrafik, vård, omsorg, skola, etc och fan och hans moster.

Ni har prostituerat moder Svea, så kom fan aldrig och påstå att du vill Sverige väl!
Senast redigerad av Haschpundaren 2023-06-24 kl. 22:45.
Citera
2023-06-24, 22:44
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Eftersom det är en låst artikel så misstänker jag att rubriken är ett lockbete (så kallat klickbait).

För att svara på själva frågan: ja svenskar kuvas i sitt eget land. Det är vad man får när man har lagar att följa, alla kan inte göra precis som de vill.

Fjantdiskussion som egentligen kan betyda vad som helst, men DN är ju en rännstensblaska med agendajournalistik vilket vi har vetat länge nu.
Citera
2023-06-24, 23:00
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Haha nja, det är du som kastar skit och pratar om mig som person för att du är för korkad för att förstå vad jag säger.

Och sarkasm förstår du dig heller inte på.
Jag hatar att ni i högern har röstat för att sälja ut den svenska infrastrukturen, kollektivtrafik, vård, omsorg, skola, etc och fan och hans moster.

Ni har prostituerat moder Svea, så kom fan aldrig och påstå att du vill Sverige väl!

Vänstern har ju fnaskat ut moder Svea till muslimer för några fattiga klanröster. Och gör det än. Några tomma ord från maggan spelar ingen roll, speciellt när hon vill regera ed v, c, mp.
Allt för att "sitta kvar", det är förräderi och fnask om något. Sen att hela sjuklövern står bakom massinvandring är ju sant. Precis som att sossarna har sålt ut massor av infrastruktur, till Batjlian tex.
Citera
2023-06-24, 23:02
Medlem
Julskinkatos avatar
Summa summarum. En dålig propagandapamflett som wolodarski viftar ivrigt med. Ja det är Bonniers blaska. Och vi vet vad Bonnier är. En svenskhatande mediaelit som vill förvandla vårt land till ett multikultukaos.
Citera
2023-06-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
De s.k forskarna bakom SÄPO-rapporten är alla tre vänsteraktivister. Hannah Pollack Sarnecki, Anna Lioufas och Mathilde Jarlsbro. Det är ungefär samma mönster i hela väst. Vänstern har infiltrerat och tagit över de flesta myndigheter och rättsvårdande institutioner. Precis som Karl Marx en gång i tiden förespråkade att marxister skulle göra.

https://samnytt.se/har-ar-forskarna-bakom-sapos-extremismlarm-mot-alternativmedia/
Det var inte Marx men trotskister som förespråkade det som kallas för "entrism". Tråden är nu på 35 sidor ingen i tråden verkar ha läst rapporten. Vidare är det ingen som förstår varför SÄPO ger FOI det här uppdraget. Skälet är tämligen simpelt. SÄPO får inte kartlägga människors politiska uppfattningar men FOI och kan däremot hävda att det är "forskning" de ägnar sig åt.

Det finns mängder med statliga rapporter som påminner om politiska dokument. Den här FOI-rapporten är det exceptionellt låg nivå men å andra sidan brukar det vara låg nivå på myndigheternas utredningar. Det kan ju nämnas att 99% av svenskarna inte skulle kunna skriva någonting bättre än den här FOI-rapporten - vilket kanske säger något hur illa ställt det är med samhället i stort.

Rapporten har en lång rad metodologiska problem. Framförallt finns begreppsteoretiska problem. Till exempel definierar inte författarna konceptet "liberal demokrati" (som författarna kallar för "liberaldemokrati") - vilket gör att rapporten kan slår fast att libertarianer (klassiskt liberala) är jämförbara med nazister och att kritiken av staten, ekonomiska och politiska eliter är en form av extremism. Kritik av staten och eliter är en förutsättning för den demokratiska arenan - vilket inte författarna till FOI-rapporten förstår. Jag är inte helt säker på att författarna till rapporten förstår konceptet liberal demokrati eller överhuvudtaget hur liberala demokratier idealtypiskt bör fungerar - vilket är mycket beklagligt men inte oväntat.

Till sist tror jag det finns mer kring den här FOI-rapporten. Det verkar ha formen av ett opinionsbildande dokument snarare än en rapport. Jag måste säga att det är lustigt hur statliga tjänstemän undergräver Sverigedemokraterna utan att partiet lyfter ett finger. Frågan är om partiet ens förstår det (elit)institutionella konceptet. Å andra sidan kanske de förstår det. Vad vet jag. I slutändan måste det statliga opinionsbildandet få ett slut.

Att det finns 5000 nynazister, AFA-anhängare och islamister i Sverige är inget systemiskt hot mot Sveriges "demokrati". Det är i det närmast en icke-fråga eftersom de är så få i antal. Det är definitivt inte ett hot att hundratusen svenskar läser RT, Samnytt och Fria Tider eller för den delen följer Tucker Carlson på Twitter. På den demokratiska marknadsplatsen kommer olika idéer stötas och blötas - och ungefär 1/5 av väljarna föredrar SD framför de andra partierna.

Jag förstår att det för FOI-författarna uppfattas som "hotfullt" att människor har andra åsikter än deras. För egen del håller jag inte med vaccinmotståndare, nazister och lirarna som tror på "Great Reset" - men en demokrati förutsätter att människor kan uttrycka sådana åsikter utan att straffas för dem. Tyvärr är FOI-rapporten ett tecken i tiden. Alla västerländska länder blir mindre demokratiska eftersom vissa människor inom institutionerna verkar tämligen rädda för kritik.
Senast redigerad av Edgerton 2023-06-24 kl. 23:32.
Citera
2023-06-25, 00:05
Avslutad
Om Säpo, Försvaret och liknande skit sysslade med det man bör syssla med istället för att gå maktens ärenden med sånt här skräp så vore det bra. Att vi haft massinvandring som förändrat vårt land mycket negativt på en hel del sätt senaste 35+ åren är FAKTA. Att det är politikernas och elitens fel är FAKTA. Osv osv. Majoriteten av "samhällsproblemen" är uppenbart importerade från mellanöstern och afrika och makten, cheferna, myndigheterna osv blundar för detta, den enorma elefanten i rummet. Det alla kan se med sina egna ögon men ingen ska få säga, för då blir man anklagad för sådan skit som dessa vansinnigheter från Säpo. Det är diktatur det, ingenting annat.

Även sådant som kallas "konspirationsteorier" är FAKTA i en del fall. Att svenska folket bytts ut i hundratals områden, skolor, trappuppgångar osv är FAKTA. Att svenskarna är i minoritet i sitt eget land i Malmö, Botkyrka, Södertälje osv är FAKTA. Att det är så i yngre åldersgrupper är FAKTA. Att det kommer bli så i helhet i befolkningen och att det går mycket snabbt är FAKTA. Det är inte finare eller mer acceptabelt med folkutbyte och folkmord i Sverige än i afrika, det är FAKTA.
Senast redigerad av Krimkoll 2023-06-25 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in