2023-06-24, 16:22
Medlem
Tullpolisen griper en idiot som tror han skall få ta in vapen i Sverige, som är livsfarliga och han spelar dum dessutom när tullpolisen tar honom på bar gärning.

https://www.youtube.com/watch?v=YyDmA6e1GZk

Någon mer som anser att sådana idioter inte får komma in i landet Sverige? Varför tar vi emot såna invandrare som är farliga och vill smögla med sig kniv och andra vapen? Polisen borde utvisa han om det är en invandrare tycker jag.

Finns det en bättre kategori? Jag postar här.
Senast redigerad av MrKoolaid 2023-06-24 kl. 16:29.
Citera
2023-06-24, 16:32
Medlem
yz44s avatar
Generellt sett är det tillåtet att importera knivar, finns undantag bl.a. s.k. stiletter.
Citera
2023-06-24, 16:59
Medlem
Kul att vi fått ett Gränsbevakarna-program, det hade jag helt missat (Australien-programmet tycker jag är rätt rolig att se på). Men en ynka stilett var väl ett ganska tamt tillslag. Kan förstå om han hade köpt med sig 5-10 stycken för att sälja men han hade nog bara suttit och lekt med denna kniven hemma i pojkrummet. Tror knappast någon kriminell åker på semester till Thailand för att köpa med sig en sketen kniv hem att "cutta" folk med.

Heh, påminner mig om när jag var åkte med familjen till Kina för många herrans år sedan. Min far hade köpt med sig ett slags svärd han tyckte var häftigt som han väl tänkt hänga på väggen hemma. Det fick tyvärr inte plats i resväskan (på grund av längden) så istället tog han det under armen i en stor ask och försökte checka in det som handbagage på planet. Visst, det var ett souvenirsvärd och ej vasst, men bara grejen att helt utan att bry sig slänga upp ett svärd på bandet i säkerhetskontrollen.. Kineserna blev inte glada, blev lite pådrag där på flygplatsen, kom poliser och frågade ut farsan, men vi fick i alla fall åka med planet till slut
Citera
2023-06-24, 17:35
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Kineserna blev inte glada, blev lite pådrag där på flygplatsen, kom poliser och frågade ut farsan, men vi fick i alla fall åka med planet till slut

Allt slutade lyckligt, och ni fick äta med plastbestick, med ett tvåmeters metallsvärd på hatthyllan?
Citera
2023-06-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Allt slutade lyckligt, och ni fick äta med plastbestick, med ett tvåmeters metallsvärd på hatthyllan?
Haha jag glömde den detaljen:

Nej, svärdet blev kvar i Kina, de försäkrade min far att de skulle "skicka det i efterhand" men frågade naturligtvis aldrig efter vår adress Jag tror det bara ville bli av med den dumme vitingen fortast möjligt.

Så vi fick avnjuta maten utan svärd, men väl i ett rökmoln. Rika, kinesiska affärsmän använde budget-delen av planet som rökrum (trots att rökförbud sedan länge gällde även på Kinesiska flyg vågade inte flygvärdinnorna göra ett piss).
Citera
2023-06-24, 17:54
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKoolaid
Tullpolisen griper en idiot som tror han skall få ta in vapen i Sverige, som är livsfarliga och han spelar dum dessutom när tullpolisen tar honom på bar gärning.

https://www.youtube.com/watch?v=YyDmA6e1GZk

Någon mer som anser att sådana idioter inte får komma in i landet Sverige? Varför tar vi emot såna invandrare som är farliga och vill smögla med sig kniv och andra vapen? Polisen borde utvisa han om det är en invandrare tycker jag.

Finns det en bättre kategori? Jag postar här.

Vad grinar du över? Det är ju en vanlig kniv?
Citera
2023-06-24, 18:39
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Vad grinar du över? Det är ju en vanlig kniv?
Nja, en rätt dålig kniv. En vanlig morakniv är bättre till allt man kan tänkas använda en kniv till.😎
Citera
2023-06-24, 22:03
Medlem
NiceNameTwices avatar
Komihåg nu att vissa knivar är livsfarliga medan andra tydligen inte är det

Pinsamt.

Sedan får man visst importera dessa knivar helt legalt till Sverige, med ett tillstånd givetvis. Som kostar typ tio gånger mer än vad kniven i klippet är värd. Och man ska utöver det påvisa att den ska ingå i en redan befintlig samling.
Senast redigerad av NiceNameTwice 2023-06-24 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in