Kul att vi fått ett Gränsbevakarna-program, det hade jag helt missat (Australien-programmet tycker jag är rätt rolig att se på). Men en ynka stilett var väl ett ganska tamt tillslag. Kan förstå om han hade köpt med sig 5-10 stycken för att sälja men han hade nog bara suttit och lekt med denna kniven hemma i pojkrummet. Tror knappast någon kriminell åker på semester till Thailand för att köpa med sig en sketen kniv hem att "cutta" folk med.
Heh, påminner mig om när jag var åkte med familjen till Kina för många herrans år sedan. Min far hade köpt med sig ett slags svärd han tyckte var häftigt som han väl tänkt hänga på väggen hemma. Det fick tyvärr inte plats i resväskan (på grund av längden) så istället tog han det under armen i en stor ask och försökte checka in det som handbagage på planet. Visst, det var ett souvenirsvärd och ej vasst, men bara grejen att helt utan att bry sig slänga upp ett svärd på bandet i säkerhetskontrollen.. Kineserna blev inte glada, blev lite pådrag där på flygplatsen, kom poliser och frågade ut farsan, men vi fick i alla fall åka med planet till slut