2023-06-23, 17:54
Medlem
Du har en poäng
Citera
2023-06-23, 18:10
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag kan ju i vartfall göra kopplingen att tågvärdars existens går att relatera till den senaste vilda strejeken vilket i min värld torde väcka vänstersympatier.

Längre än så vågar jag inte gå! Skål hej å hå!
Citera
2023-06-23, 18:18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Kanske ändå. Men varför? Om det nu är så.
Citera
2023-06-23, 18:29
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Lars Ohly var väll tågvärd?
Se där.
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag kan ju i vartfall göra kopplingen att tågvärdars existens går att relatera till den senaste vilda strejeken vilket i min värld torde väcka vänstersympatier.
Det spelar ju såklart en roll i min teori.
Längre än så vågar jag inte gå! Skål hej å hå!

Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Kanske ändå. Men varför? Om det nu är så.
För att vänstermänidkor är lata och vill ha ett lätt jobb med en stark fackförening som ställer krav in absurdum.
Citera
2023-06-23, 18:57
Bannlyst
Järnvägen öht är ganska vänstervriden, lokförarna också, och kom ihåg att Lars Ohly var stins (verkar vara fel. Spärrvakt och tågmästare, läser jag). Typiskt järnvägen. Sedan är ju dock järnvägen avreglerad utav helvete och jag uppskattar personligen inte det. Ibland behövs vänsterfolk i facket och det är bäst att de inte kuppas bort eller är korrupta.

Finns en del vänsterfolk bland biljettgranskarna och många som ofta får krupp av fuskande invandrare eller migranter som inte kan språket. De som tröttnat är ju naturligtvis sunda där hemma uppe i den svenska hjärna som fortfarande finns kvar.
Senast redigerad av Tymmiedickzon 2023-06-23 kl. 19:00.
Citera
2023-06-23, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Lars Ohly var väll tågvärd?

Spärrväkt först och något åt det hållet som tågvärd. Tågmästare på SJ.
Citera
2023-06-23, 19:00
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Se där.

För att vänstermänidkor är lata och vill ha ett lätt jobb med en stark fackförening som ställer krav in absurdum.

Jag känner inte igen just den beskrivningen. "Vänstermänniskor" nu mera brukar väl vara både välutbildade och har en relativt hög arbetsbelastning. Är det inte mer sverigedemokrater som arbetar inom LO?
Citera
2023-06-23, 19:04
Bannlyst
Citat:
Det var ju det jag märkte. Det var även strejk i våras då dessa tågvärdar skulle få utökade arbetsuppgifter.

Vad gör en tågvärd egentligen? Är de en badvakt på hjul?

Biljettkontrollanter, ska kolla av säkerheten på tåget, att bagage finns på rätt ställen, ska kunna bistå med information vid störningar. Bistå vid stoppen med dörrstängningar. Framförallt hålla ett öga på resenärerna. Många värdar är bra. Andra är latare.
Citera
2023-06-23, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag känner inte igen just den beskrivningen. "Vänstermänniskor" nu mera brukar väl vara både välutbildade och har en relativt hög arbetsbelastning. Är det inte mer sverigedemokrater som arbetar inom LO?

Amen! Svensk djävla vänster hittar man verkligen bland de överbetalda djävlarna, läkarkåren inte minst, för att inte tala om politikerna. Och jag spyr.
Citera
2023-06-23, 19:07
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Biljettkontrollanter, ska kolla av säkerheten på tåget, att bagage finns på rätt ställen, ska kunna bistå med information vid störningar. Bistå vid stoppen med dörrstängningar. Framförallt hålla ett öga på resenärerna. Många värdar är bra. Andra är latare.
Gud vad jobbigt
Citera
2023-06-23, 19:28
Bannlyst
Citat:
Gud vad jobbigt

Jag hoppas du inte är ironisk. Det är jobbigt på tåg med många passagerare. Tänk att säga "Hej, biljetten tack. Tack", till minst 150 stycken och ofta ta emot skit och ofta dividera med fuskåkarna.
Citera
2023-06-23, 19:36
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Jag hoppas du inte är ironisk. Det är jobbigt på tåg med många passagerare. Tänk att säga "Hej, biljetten tack. Tack", till minst 150 stycken och ofta ta emot skit och ofta dividera med fuskåkarna.
Det låter helt outhärdligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in