2023-06-23, 18:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du vet inte ett skit om vad tanken hos de som planerade detta egentligen var. Det du vet möjligtvis den officiella beskrivningen.

Nä, jag vet inte, men jag har läst tusentals böcker om makt och dess ambitioner från forntid till idag, så jag betraktar mig kunnig i området. Historien upprepar sig inte, men maktens och ideologins funktion går igen. Den som studerar historia har en fördel: vi vet hur det gick. Utifrån det kan man se mönster.

Det jag finner patetiskt är att vissa betraktar dagens elit som utommänsklig med egenskaper som överträffar allt. Och som om styrande i Europa en har fiskmås hjärna jämfört med genierna i imperiet. Det här är i samma anda som dem som tror att migranterna skulle bli svenskar så fort de passerade gränsen. Bara det att man istället geniförklarar imperiebyggarna och dess ambitioner.
Citera
2023-06-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Ja verkar logiskt istället för att säga att invandrare håller på att starta krig i sverige mdd kalayhnikovskjutningar bränder osv så hävdar säpo att det är svenska högerextrema i buskarna
Utan att vara hatisk, man måste hålla med. Farliga högerextremister är det ont om. Så många farliga vänsterextremister finns det inte heller numera.
Muslimska terrorister och wanna be är det gott om, dock inte alla ska sägas.
Just därför är det så tragiskt.
Ska man kanske räkna islam till de primitiva religionerna? Eller naturfolkens religioner?
Citera
2023-06-23, 18:32
Medlem
Folk ser vad som händer. Staten kan inte mörklägag det längre. Vi är ff inte blinda.

Säpo, eftersom vi både har ögon och öron så räcker det gott och väl!

Rip Sweden.
Citera
2023-06-23, 18:42
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Folk ser vad som händer. Staten kan inte mörklägag det längre. Vi är ff inte blinda.

Säpo, eftersom vi både har ögon och öron så räcker det gott och väl!

Rip Sweden.
Ja lite underligt just i detta nu ny invandrarskjutning i uppsala gottsunda. Ofarligt enligt säpo

Var visst e linjebuss som besköts av ca 30 skott av de invandrade flyktingarna. Varför blundar säpo för detta
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2023-06-23 kl. 18:57.
Citera
2023-06-23, 18:50
Medlem
Säpos uppgift är att skydda politiker från folket. Denna artikel är till för att kuva svensken ännu mer.
Citera
2023-06-23, 19:09
Medlem
Ta inte hit skiten då så är problemet löst!
Citera
2023-06-23, 19:11
Medlem
eliizars avatar
Är det greppet man använder för att hantera åsikter som vuxit fram under årtionden?
Citera
2023-06-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Någonting måste göras åt dessa rysstroll! Sverige har ju aldrig varit bättre än det är! Vill ni verkligen tillbaka till det helvete som var Sverige innan år 2000? Det var så illa att till och med Ryssland är ett paradis i jämförelse.

Propaganda betyder inte att någonting är falskt - även om det kan vara det - och det behöver för den delen inte vara illasinnat heller. Propaganda är någonting betydligt bredare än vad folk i gemen förstår det som. Förenklat kan propaganda beskrivas som ett meddelande vars syfte är att påverka mottagaren.

Lite samma som marknadsföring helt enkelt? Men behöver ej ha ett ekonomiskt vinstintresse. Syftar på ordet propaganda nu.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-06-23 kl. 19:28.
Citera
2023-06-23, 20:00
Medlem
2023-01-01s avatar
Jag är ansvarig för många av dessa diskussioner på internet. Men det ligger ju också sanning i det jag säger. Familjen är under attack, det är juden som orkestrerat västvärldens förfall.
Citera
2023-06-23, 20:08
Medlem
Svinriks avatar
Jag får väl läsa rapporten från SÄPO för att få svar på varför Sverige gått full High Chaparral med automatvapen.
Gissar att det är mitt fel.
Senast redigerad av Svinrik 2023-06-23 kl. 20:16.
Citera
2023-06-23, 20:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hade jag ägt en underrättelseorganisation med behov av sekretess så hade jag också skickat fram en floskelmaskin av ovidkommande detaljer för att lägga ut villospår om verksamheten.

Det här utspelet är förstås maskirovka om vad SÄPO håller på med.

Titta inte på kaninen eller hatten, titta på skuggan bakom trollkarlen. Kan du inte det, så peta naglarna eller ta fram och studera inköpslistan.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-06-23 kl. 20:14.
Citera
2023-06-23, 20:27
Medlem
Vad är SÄPOs uppdrag? Diskutera i smågrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in