2023-06-23, 13:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Åtala vad? Det här har pågått i decennier, skolsystemet har indoktriniserats, m.m.

Sverige är ett testland. Smart gjort. Jag gillar det inte eftersom det drabbar mig. Men det är smart gjort.

Smart vet jag inte, Det fungerade uppenbart inte. Tanken är inte att utrota alla vita européer och ersätta dem med araber.

Idén med bland annat mångkultur var att migranterna skulle bli som svenskar så fort de anlände. Så blev det inte och nu står vi med de här konsekvenserna. Detsamma gäller SD-hatet och antirasismen. Kriget mot oliktänkare har pågått i decennier. Nu har de 20 procent, är med i regeringen och deras åsikter delas av 70 procent av befolkningen. Är det då verkligen SD som hotar friden och demokratin? Man måste vara bra jävla skruvad om man fortfarande tror på det.
Citera
2023-06-23, 13:18
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Självklart är det någon som tillhör klanen Sarnecki, vilket säger det mesta.

Det var precis det jag tänkte när jag såg det där också. De statliga köttgrytorna räcker tydligen till för att göda även Jerzys släktingar, i deras envetna och lågintensiva krig mot det svenska folket.
Citera
2023-06-23, 13:24
Medlem
qups avatar
Jag hör inte till dem som tycker att man lättvindigt ska ifrågasätta makten med extremistiska våldsmedel. Helst inte alls. Men med tanke på hur statsapparaten och skolväsendet från barnsben lär oss att romantisera svunna tiders revolutioner, så förstår jag inte varför denna revolutionära rörelse skulle vara annorlunda de skönmålade barrikaderna i 1700-talets Paris eller 1900-talets Moskva. Vantrivs man med makten så visar man det. Vantrivs många med makten så kan de göra något åt saken. Revolution gör man inte för skojs skull eller för att man är efterbliven. Revolution gör man för att man upplever sig nödd och tvungen. Alla har en överlevnadsinstinkt. Alla har en nedärvd strävan att göra livet så bra som möjligt för nära och kära, för barn och barnbarn.

Men det är klart SÄPO är skraja. Det är ju deras maktstatus som står på spel.

Jag tror vi kommer få storskalig konflikt i västvärlden innan detta århundrade är över. Men vi kommer inte vända oss emot makten. Vi kommer vända oss emot oss själva. Makten kommer sitta säkert.
Citera
2023-06-23, 13:25
Medlem
Skrjabins avatar
Hur många dog egentligen under 1800-talets svält. Har det någonsin tagits fram några siffror? Nöd var det nog; men tidningarna som skrev om det hade tydliga vänsterrevolutionära intressen eller var helt enkelt bara gul journalistik.

Många som utvandrade var människor som gjort sig omöjliga med sin omgivning tex: frireligiösa extremister, folk som haft ihop det med släktingar osv.

Min farfars farfar emigrerade tex för han fått ihop det med sin brors dotter. De var drängar men hade trots det råd att åka över Atlanten och tillbaka hela åtta gånger. När de tjänat ihop tillräckligt med pengar flyttade de tillbaka till Sverige permanent och köpte en gård. Påminner en hel del om dagens invandrare i Sverige; folk som ofta har ett rätt dåligt anseende i hemlandet.

Fast det perspektivet ska folk inte ha, utan man ska ha föreställning om Sverige på 1800-talet från ett perspektiv skrivet av vänsterförfattare som inte ens levde den tiden. Eller beskriva hela samhället utifrån de som hade det allra sämst. Samtidigt är det såklart orimligt att beskriva dagens svenska samhället utifrån de som har det allra sämst.

Edit. Armén bestod under Sveriges krigsålder främst då utanför adeln oftast av utländska lekoknektar. Egentligen bara under Karl XII armén var svensk. Så att påstå att landet tömts på folk genom krig är falskt. Det finns exempel på byar i Norrland där männen dött i krig. Men fortfarande är det få exempel.
Senast redigerad av Skrjabin 2023-06-23 kl. 13:38.
Citera
2023-06-23, 13:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det var precis det jag tänkte när jag såg det där också. De statliga köttgrytorna räcker tydligen till för att göda även Jerzys släktingar, i deras envetna och lågintensiva krig mot det svenska folket.

Ja och samtidigt, å andra sidan, blir de allt mer illa omtyckt. De flesta vet att 95 procent av alla antisemitiska brott utgörs av vänstern och muslimer medan 5 procent begås av hard core nazister. Vid judiska församlingar finns vakter med automatvapen och det är inte nazister man är rädda för.

Precis som du påpekar så är det den här antivita propagandan som genererar statliga bidrag och då är det den agendan man driver trots att ingen tror på myterna.
Citera
2023-06-23, 13:27
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Jo visst! det beror på hur långt bak i tiden du väljer att se.

Det fanns en tid när varenda by i Sverige var tömd på män i vapenför ålder för de hade tvångsrekryterats till kronans armé, för att dö på slagfält i Ryssland, Europa och på svensk mark. Men hela historien är ju den som fört oss dit vi är idag.
Det fanns en tid när svenska bönder massutvandrade till Amerika i hopp om att få ett drägligt liv, det var svält i vårt land, sverige var under en tid Europas fattigaste land där folk kokade sina skinnbälten och drack saften i hopp om att få i sig enstaka kalorier, folk dog som flugor.

Att tjäna som dräng hos en storbonde var inte fett, du fick jobba och slita från ottan (tidig morgon) till solen gick ned, den ända lön du fick var mat (sill och mögligt bröd) samt husrum (ett skjul belamrat med vägglöss) drängen fick ta ut halva sin lön i brännvin för att ens stå ut och kunna sova om kvällen.

Visst var det värre förr men det var de här människornas mödosamma strävan som byggde landet. Nu pissar man på deras gravar. ”Det finns inget svenskt”
Man levde för gud och fosterlandet. Gud och kungen ära! Man nöjde sig med det lilla. Därför som svensken än idag är en lydig undersåte som inte sticker upp, nöjer sig med det lilla och skryter och skrävlar inte.
Men vi är ju kvar, några i alla fall. Den stora mängden av människor som kommit de senaste åren, är människor som egentligen inte håller måttet av flera skäl. Vissa är lata, andra dumma och slutligen så har vi de som är onda. Nu när hårdare tider kommer, så har vi nytta utav vårt mindset. Staten har egentligen sugit ut befolkningen för att få pengar till staten. Och det enklaste sättet är ju att göra det så dyrt att man inte kan föda upp barn längre.

En utav mina förfäder, hade 13 syskon. Födda 1920-talet. Fadern där var enkel bonde. De svalt inte. Skulle en familj ha 13 barn nu, så skulle man behöva en månadslön på 200 000
Citera
2023-06-23, 13:29
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Men vi är ju kvar, några i alla fall. Den stora mängden av människor som kommit de senaste åren, är människor som egentligen inte håller måttet av flera skäl. Vissa är lata, andra dumma och slutligen så har vi de som är onda. Nu när hårdare tider kommer, så har vi nytta utav vårt mindset. Staten har egentligen sugit ut befolkningen för att få pengar till staten. Och det enklaste sättet är ju att göra det så dyrt att man inte kan föda upp barn längre.

En utav mina förfäder, hade 13 syskon. Födda 1920-talet. Fadern där var enkel bonde. De svalt inte. Skulle en familj ha 13 barn nu, så skulle man behöva en månadslön på 200 000

Jo, kan bara hålla med
Citera
2023-06-23, 13:36
Medlem
Erik Östs avatar
När t.o.m globalistmaffian DN reagerar tycker man att svensken skulle vakna opp! men näe, som man bäddar får man ligga! lyset är tänt men ingen är hemma hejdå!
Senast redigerad av Erik Öst 2023-06-23 kl. 13:40.
Citera
2023-06-23, 13:42
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag hör inte till dem som tycker att man lättvindigt ska ifrågasätta makten med extremistiska våldsmedel. Helst inte alls. Men med tanke på hur statsapparaten och skolväsendet från barnsben lär oss att romantisera svunna tiders revolutioner, så förstår jag inte varför denna revolutionära rörelse skulle vara annorlunda de skönmålade barrikaderna i 1700-talets Paris eller 1900-talets Moskva. Vantrivs man med makten så visar man det. Vantrivs många med makten så kan de göra något åt saken. Revolution gör man inte för skojs skull eller för att man är efterbliven. Revolution gör man för att man upplever sig nödd och tvungen. Alla har en överlevnadsinstinkt. Alla har en nedärvd strävan att göra livet så bra som möjligt för nära och kära, för barn och barnbarn.

Men det är klart SÄPO är skraja. Det är ju deras maktstatus som står på spel.

Jag tror vi kommer få storskalig konflikt i västvärlden innan detta århundrade är över. Men vi kommer inte vända oss emot makten. Vi kommer vända oss emot oss själva. Makten kommer sitta säkert.

Sedan avsättningen av tsaren Nikolaj II och hans familj så har makten prioriterat att kontrollera befolkningar och dess möjligheter till revolution.

Samtliga scenarion har prövats och hittat lösningar för. Kikar man på vad som är offentligt kring vad DARPA jobbat med de senaste 10 åren så förstår man att en sådan revolution bara är möjlig om de nya ledarna är kontrollerade likt Zelenskyy etc.

Men de missar uppenbarligen en hel del så jag bedömer ändå att det finns en chans.

- Låt dem inte ta dig levande!
Citera
2023-06-23, 13:46
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Smart vet jag inte, Det fungerade uppenbart inte. Tanken är inte att utrota alla vita européer och ersätta dem med araber.

Idén med bland annat mångkultur var att migranterna skulle bli som svenskar så fort de anlände. Så blev det inte och nu står vi med de här konsekvenserna. Detsamma gäller SD-hatet och antirasismen. Kriget mot oliktänkare har pågått i decennier. Nu har de 20 procent, är med i regeringen och deras åsikter delas av 70 procent av befolkningen. Är det då verkligen SD som hotar friden och demokratin? Man måste vara bra jävla skruvad om man fortfarande tror på det.

SD kan få en roll där segregeringen och splittringen i befolkningen blir större. De kan också få till stånd annat önskvärt men de kommer likväl att vara kontrollerade i avgörande frågor. Svenskarna har det ännu för bra för att riskera något.
Citera
2023-06-23, 13:49
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
På 70-talet bodde det nästan enbart svenskar i storstädernas förorter.
Idag 50 år senare är svenskar en försvinnande liten minoritet i dessa områden.
Är man som svensk bor bland fattiga blattar trots att man haft betydligt bättre förutsättningar, förtjänar man det sannolikt.
Citera
2023-06-23, 13:50
Medlem
jymdjakets avatar
Bortsett från folk på mer tekniska positioner som kräver en hel del innanför pannbenet verkar det finnas många paranoida muppar på SÄPO. Ofta blir det mupp vs. mupp när man övertolkar andra paranoida muppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in