Skulle säga att de först och främst drunkade, de dog alltså inte till följd av någon implosion. dvs deras lungor, öron, näshåligheter fylldes med vatten i ett tidigt skede och tryckutjämnade. Resten av syret/koldioxid som var kvar i kroppen kommer difundera ut ur kroppen varefter de sjunker.
dumheter. Det som hände var att "ubåten" trycktes ihop på en millisekund och allt inuti förintades av ett tryck på 4 ton per kvadratmeter. Det är som om du blir krossad av en lastbil mot en bergvägg.. Det blir inte mycket kvar mer än en blöt fläck.
dumheter. Det som hände var att "ubåten" trycktes ihop på en millisekund och allt inuti förintades av ett tryck på 4 ton per kvadratmeter. Det är som om du blir krossad av en lastbil mot en bergvägg.. Det blir inte mycket kvar mer än en blöt fläck.
Alltså, dom hann inte ens drunkna innan dom dog
Du följer inte med i diskussionen, vi snackade om Titanic, inte Titan.
Gå tillbaka och kolla på inlägget jag svarade på så ser du att det handlar om Titanic. Passagerarna i Titanic drunknade.
Senast redigerad av Regeringsbildare 2023-06-23 kl. 08:32.
Har inte en aning om vad dina liberala tankar har att göra i denna frågan. Jag konstaterat bara tort att några rika(kanske kommunistsvin) har köpt en onödig resa
till en kyrkogård och därmed spytt ut x antal enheter koldioxid för sitt ego. Därefter har har en olycka skett och nu får samhället åka och samla upp resterna.
Det hade varit bättre för mig och för samhället(och för de själva) om de hade haft stickning som egotripp. Då hade det kostat klimatet noll liter diesel, samhället absolut nada och de hade levt.
Jag tycker att det är dags för ett förbud emot verksamhet som denna faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du resonerar som en kratta. Alla människor för saker för sina egon. Ska man förbjuda att folk kör bil också?
Självklart ska det inte vara några förbud för sånt här. Hur hade du tänkt an sen lagen ska utformas? ”Förbud att upptäcka sevärdheter”? ”Lagen om om ubåtsbygge”
Förbud mot hobbyaktiviteter som medför orimliga risker för väldigt dyrbara och riskabla räddningsinsatser från samhället?
Förbud mot hobbyaktiviteter som medför extrema klimatpåverkande utsläpp?
Fast i juridiskt språkbruk.
Tänk utanför boxen, det kräver ju den kris världen är på väg in i.
Har för mig att jag läst att delar sv aktern drog med sig luftfickor och imploderade. Det är därför fören är i bättre skick.
Ja, på vissa ställen skedde implosioner på Titanic. Som du säger blev det ju vissa luftfickor när Titanic sjönk, vissa av dessa imploderade sedermera när trycket blev för stort.
Tydligen har ubåten imploderat på 2700 m fastän den egentligen var byggd för 4000 m.
Nu är ju frågan varför? Materialutmattning? De har varit nere på djupet med den ubåten en gång innan.
I övrigt är det en skitdålig idé att ge sig iväg på ett sådant djup. För att göra en jämförelse, svenska marinens ubåtar går max ner till 450 m.
Sky news visade ett klipp på moster/faster som sa att 19-åringen inte ville åka med Titan.
Det står även i Aftonbladet om sonens tveksamhet och rädsla inför resan. Att han egentligen inte ville men gjorde det för pappans skull. Stackars. Undrar om de kände till säkerhetsbristerna.
Kan 19-åringen ha fått panik därnere? Han var tidigare skeptisk att åka ner men han valde åka ner ändå med sin pappa. Han vill komma upp till ytan igen men ett bråk utbryter istället.