2023-06-23, 07:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Har inte en aning om vad dina liberala tankar har att göra i denna frågan. Jag konstaterat bara tort att några rika(kanske kommunistsvin) har köpt en onödig resa till en kyrkogård och därmed spytt ut x antal enheter koldioxid för sitt ego. Därefter har har en olycka skett och nu får samhället åka och samla upp resterna.

Det hade varit bättre för mig och för samhället(och för de själva) om de hade haft stickning som egotripp. Då hade det kostat klimatet noll liter diesel, samhället absolut nada och de hade levt.

Jag tycker att det är dags för ett förbud emot verksamhet som denna faktiskt.

Du resonerar som en kratta. Alla människor för saker för sina egon. Ska man förbjuda att folk kör bil också?

Självklart ska det inte vara några förbud för sånt här. Hur hade du tänkt an sen lagen ska utformas? ”Förbud att upptäcka sevärdheter”? ”Lagen om om ubåtsbygge”
Citera
2023-06-23, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Precis; vi kände till alternativa påfund så till den milda grad...

Tror du de har ändrat sig? Eller att du kan mer än dom?

Du påstår att titan var gjord i stål. Det är din uppgift att bevisa.
Citera
2023-06-23, 07:50
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
En fråga till. De människor som följde med ner i djupet på gamla Titanic hade syre i sig, imploderade deras kroppar i ett viss läge eller reglerade det sig själv efter att de måste ha drunknat efter relativt kort tid och syret åkte ur kroppen. Vad tror ni?

Skulle säga att de först och främst drunkade, de dog alltså inte till följd av någon implosion. dvs deras lungor, öron, näshåligheter fylldes med vatten i ett tidigt skede och tryckutjämnade. Resten av syret/koldioxid som var kvar i kroppen kommer difundera ut ur kroppen varefter de sjunker.
Citera
2023-06-23, 07:53
Medlem
Jordgubbes avatar
"Det är inte så att man har en liten läcka som man kan stoppa fingret i hålet, utan det är 4 000 ton tryck per kvadratmeter // En eventuell implodering innebar ett dramatiskt slut för Titan och dess besättning ... Det sa pang och så blev den platt. De som var ombord förintades i princip. När någonting brister så brister det oerhört fort. Ena sekunden lever du och nästa är du död. Så enkelt är det" hårt klippt, ett av flera tänkbara förlopp ur Expressen.
Citera
2023-06-23, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar bara ..har man uteslutit attentat eller att det var avsiktligt..
Kanske nån som mixtrat med ubåten? De var ju mäktiga män, kanske hade uppfinnaren
nåt hemligt projekt igång?.
Vila i frid alla. Mest ledsen för 19 åringen

Det ska tydligen ha varit en skräpbåt. Det saknades viktiga säkerhetssystem som moderna ubåtar har. Påminner om olyckan nu i ängelholm. När liberalistkräk som vill vinstmaximera tar genvägar så blir det så här.
Citera
2023-06-23, 08:01
Medlem
swehacks avatar
Är lite sent ute men alla ni som maler på om logitech dosan, har ni inte funderat på att han också hade ett tangentbord? Drar man ur sin handkontroll ur datorn så fortsätter ju tangentbordet fungera. Handkontrollen var nog bara en bekvämlighets-detalj.

I vilket fall som helst undrar jag mest om fönstret var intakt, för om fönstret började spricka så visste dom exakt vad som skulle hända i några sekunder.
Citera
2023-06-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns det hajar på det djupet?
https://www.svt.se/special/4000-meter-under-ytan-forsvunna-ubaten-vid-titanic/
Citera
2023-06-23, 08:08
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehack
Är lite sent ute men alla ni som maler på om logitech dosan, har ni inte funderat på att han också hade ett tangentbord? Drar man ur sin handkontroll ur datorn så fortsätter ju tangentbordet fungera. Handkontrollen var nog bara en bekvämlighets-detalj.

I vilket fall som helst undrar jag mest om fönstret var intakt, för om fönstret började spricka så visste dom exakt vad som skulle hända i några sekunder.

De hade även backup logitech-kontroller. Sen kunde de stiga upp till ytan utan att elektroniken fungerade. Själva elektroniken var nog det minsta problemet med denna farkost. Läste någonstans att glasfibern blev tunnare än det ursprungligen var tänkt(hur nu det gick till), men att de ändå valde att fortsätta med projektet

Jag tror det blir svårt att avgöra vad som brast först. Vid implosion krossas nog fönstret oavsett om det var den delen som brast först eller inte.
Senast redigerad av Regeringsbildare 2023-06-23 kl. 08:13.
Citera
2023-06-23, 08:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du påstår att titan var gjord i stål. Det är din uppgift att bevisa.
Iofs utgick jag från det men ägaren tycks ju ha varit en smula udda
Citera
2023-06-23, 08:14
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Någon i besättningen har bankat på rutan så att den sprack.
Citera
2023-06-23, 08:18
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Varför imploderade inte Titanic själv när hon sjönk ner för så många år sedan? Eller varför är hon inte som en tillknycklad läskburk med det trycket där nere?

Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Har väl att göra med formen. En cylindrisk farkost trycks ihop men ett "skålformat" skrov består ju av olika metallplattor som var för sig komprimeras något men de sitter inte ihop på ett sätt så att det ska vara ett relativt undertryck i någon del av farkosten. Trycket fördelas väl jämnt överallt då.

Har för mig att jag läst att delar sv aktern drog med sig luftfickor och imploderade. Det är därför fören är i bättre skick.
Citera
2023-06-23, 08:19
Avslutad
U.S. Navy Heard What It Believed Was Titan Implosion Days Ago

https://www.wsj.com/articles/u-s-navy-detected-titan-sub-implosion-days-ago-6844cb12

Bakom betalvägg men rubrik säger väl det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in