2023-06-22, 17:11
Medlem
Säkerligen invandrare
Citera
2023-06-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det är säkert litet si och så med kvalitén på domare i dom lägre divisionerna. Just i det här specifika fallet verkar det dock inte vara domaren som är att lasta. Det var inte han som blev ikappkörd och misshandlad.

Säkert har domaren i viss mån tappat kontrollen över matchen. Det är förmodligen inte lätt att hantera såna här saker när dom dyker upp i småmatcher. Domarna är kanske inte tränade för den här typen av situationer även om det beklagligt nog tycks bli allt vanligare även i gärdsgårdsserierna.

Hemmalagets tränare kan väl misstänkas ha tappat det, då han blev varnad.
Domaren kanske tappade matchen då han lade sig på en för hög/ för låg nivå, men vi vet inte. Kan han klandras för det? Han verkar inte ha gjort något väldigt fel, så svaret är nej.
Borde hemmalaget, dvs arrangören ha tagit tag i de egna åskådare som stod bredvid och hetsade på? Kanske. Gick snacket redan under matchen att man skulle spöa upp motståndarna? Lillpite, arrangören, är noga med att poängtera att misshandeln skedde utanför idrottsplatsen och de kan ju inte vara ansvariga för vad supportrarna gör efter matchen, utanför idrottsplatsen.

Såväl domare, arrangörer och ledare/tränare är dåligt utbildade för att kunna läsa av och stävja trakasserier och dåligt uppträdande i de lägre divisionerna. De vet nog inte vad de ska ta sig till.

En domarrapport skulle man gärna vilja läsa samt även vad Norrbottens fotbollsförbund kommer fram till så småningom.
Citera
2023-06-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YELLOWSUPERCAR
Måste det vara relaterat till matchen? Kan det vara någon/några som var skyldig pengar till fel personer eller hade lite tveksamma sidoinkomster och att det skedde i anslutning till matchen för att förövarna visste att de skulle spela? Eller en uppgjord match där det blev "fel" resultat, vi vet ju att det tyvärr förekommer i lägre divisioner.

En bra fråga!
De blir attackerade efter en stökig match där vissa i publiken hetsat. I radioinslaget från P4 Norrbotten så pratar man ändå om okända gärningsmän. Det nämns i tråden att man ringt in folk för att märka motståndarna, är det bara hörsägen, eller?
Hur vet man att överfallet är kopplat till matchen om gärningsmännen är okända?
Citera
2023-06-22, 18:14
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
Hur vet man att överfallet är kopplat till matchen om gärningsmännen är okända?

Det tycks ha varit en specifik person i publiken som pekas ut som problematisk. Kanske har någon i publiken hört när han ringde? Alternativt att han helt enkelt skröt för omgivningen att han ringt och sett till att luleåspelarna ska få sitt.
Citera
2023-06-22, 18:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hade jag fruktat för min hälsa skulle jag inte låsa in mig i en bil.
Jag hade sprungit iväg om motståndarna gick med rör och kofötter.

Var förövarna bilälskare som inte ville skada bilen?
Ja, givetvis, så långt tänkte inte jag. Om man läser artikeln noggrant och med lite fantasi framgår det tydligt att alla angriparna hade grupperat sig tätt tillsammans på ena sidan av bilen, ungefär fem meter bort, och lagt ifrån sig vapnen. Så ingen hade hunnit fram för att klippa till någon som öppnat en dörr och börjat ta sig ut. När man vet om det så är det konstigt att han inte gjorde som du och sprang. Men han kanske var panikslagen och inte såg det självklara, som vi som är lite smartare gör.

Hade angriparna också varit smarta hade de stått på var sida av bilen, ganska nära och med vapnen beredda. Men så smarta var de inte.
Citera
2023-06-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hade jag fruktat för min hälsa skulle jag inte låsa in mig i en bil.
Jag hade sprungit iväg om motståndarna gick med rör och kofötter.

Var förövarna bilälskare som inte ville skada bilen?

WTF!????
Vad är det för jävla pussies som ska in på sjukhus för blåmärken?

I första artikeln som norrmedia hade på NSD och Norrbottens kuriren hemsida så nämndes följande skador. Bruten arm samt skador i en axel och ett huvud.
Citera
2023-06-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det tycks ha varit en specifik person i publiken som pekas ut som problematisk. Kanske har någon i publiken hört när han ringde? Alternativt att han helt enkelt skröt för omgivningen att han ringt och sett till att luleåspelarna ska få sitt.

Enligt SVT så uppstod ett bråk i slutet av matchen bland annat med en åskådare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/luleaspelare-misshandlade-med-jarnror-skarrade-saklart--u442bk
Citera
2023-06-22, 22:48
Medlem
Halte Haralds avatar
Pitebor och särskilt folk ute i byarna som lillpite har ett sjuhelvetes mindervärdeskomplex när dom tittar på Luleå.

Det har dom alltid haft.

Tjuriga små bönder som pratar med den fulaste dialekten du kan tänka dig.

Glad att man lämnade Norrbotten.
Citera
2023-06-23, 00:05
Avslutad
Garanterat negrer eller araber
Citera
2023-06-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Garanterat negrer eller araber
Eller svenska huliganer!

Vissa är fanatiska, speciellt efter tre öl.
Citera
2023-06-23, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marthas
Eller svenska huliganer!

Vissa är fanatiska, speciellt efter tre öl.

Dock brukar ju våra svenska huliganer hålla sig till just våra andra svenska huliganer.

Med dessa andra amöbor till avarter så räcker det med att dom anser att man gett en fel blick etc, för att sedan bli hotad/attackerad/rånad/förnedrad.

Säger inte att det är så i detta fallet, men du fattar poängen.
Citera
2023-06-23, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Järnrör tydrr på sverigedemokrater. Kan ha politisk koppling

Lilla söta du - gör en enkel sökning på järnrör här på FB och återkoppla gärna sedan. Gärna i nutid dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in