2023-06-22, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
Ja, tränaren kan bli utvisad (vanligen skickad upp på läktaren)

Det verkar som 2a halvlek var rätt stökig. 4 varningar är väl inget unikt, men att tränaren varnas är lite udda. Tränare varnas vanligen för tjafs/ kommentarer.
Min gissning är att de övriga varningarna också är för tjafs gällande domslut. Om det som det skrivs tidigare i tråden även är publik som driver på så kan det gå överstyr. Matchen avslutas ( troligen) med ett gruff/ gräl där en spelare från vardera lag utvisas. Man skulle vilja läsa domarrapporten från den här matchen!
Ingen här på FB som vet hur man får tag på sådana?

Lite märkligt att sinnet rann över i just den här matchen. Lillpite ligger sist i serien (10a) med fem raka förluster, Lule ligger 3a med tre raka vinster. Förlust med uddamålet i en match man borde räknat med att förlora borde inte vara något att gå bananas för.

Det är väldigt vanligt att tränarna blir varnade, speciellt i de sämre divisionerna där domarna i regel är precis värdelösa. Det finns en så kallad noll tolerans i dagens fotboll, där man inte ens får svära, vilket många domare tar lite väl bokstavligt på. Det kan räcka att en tränare säger "men för helvete" så kan han bli varnad, eller ska bli varnad. Men har domaren lite spelförståelse och lite känsla så låter man en del reaktioner vara. Men har man oturen att få en lätt-kränkt sop-domare, som inte tål att man ifrågasätter hans domslut, så kommer varningarna hagla.
Citera
2023-06-22, 15:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
När en tränare blir utvisad så måste han gå till åskådarplats och får inte coacha laget. I en stor fotbollsarena är det ju rätt så klart vad som då händer. Men i en Div 4 fotbollsmatch kan det vara lite mer oklart.

Jag har varit som åskådare i en av de lägre divisionerna när tränaren blev utvisad. Det fanns inga läktare vid denna fotbollsplan. Det som var mellan åskådarna och planen var endast ett uppspänt rep. Så tränaren klev på andra sidan repet och fortsatte att ropa instruktioner till sitt lag lag men även bete sig mer illa mot domarna.

Domarna menade att ha inte fick bete sig som han gjorde, dvs ropa instruktioner till laget. Men tränare menade att han bara gjorde som övriga i publiken när han ropade ut sina instruktioner.
Jo, att folk i publiken hela tiden skrek ”men skjut då, för helvete!” är ett tydligt minne från lågdivisionsmatcherna hemmavid.
Citera
2023-06-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keftensajag
Det är väldigt vanligt att tränarna blir varnade, speciellt i de sämre divisionerna där domarna i regel är precis värdelösa. Det finns en så kallad noll tolerans i dagens fotboll, där man inte ens får svära, vilket många domare tar lite väl bokstavligt på. Det kan räcka att en tränare säger "men för helvete" så kan han bli varnad, eller ska bli varnad. Men har domaren lite spelförståelse och lite känsla så låter man en del reaktioner vara. Men har man oturen att få en lätt-kränkt sop-domare, som inte tål att man ifrågasätter hans domslut, så kommer varningarna hagla.

Håller med. Det kan verkligen vara ”vad som helst” som kommer och dömer. Tyvärr råder det domarbrist så ofta får man väl ta det som bjuds.

Min personliga erfarenhet är dock att domarna i regel släpper igenom alldeles för mycket av kommentarer och tjafs från både ledare och spelare.
Citera
2023-06-22, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
Håller med. Det kan verkligen vara ”vad som helst” som kommer och dömer. Tyvärr råder det domarbrist så ofta får man väl ta det som bjuds.

Min personliga erfarenhet är dock att domarna i regel släpper igenom alldeles för mycket av kommentarer och tjafs från både ledare och spelare.

Helt rätt, och man ska vara glad att någon ens vill döma sån änga-fotboll, annars hade såna serier aldrig gått runt. Men om vi säger att en spelare tar skott och missar mål, för att sedan skrika "helvete", så är väl kanske inte det en varning i min bok. Likaså om en tränare skriker "kom igen nu gubbar för helvete". Tar man illa upp för något sånt så tycker inte jag att man behöver gå och titta på fotboll.
Citera
2023-06-22, 15:52
Medlem
Järnrör tydrr på sverigedemokrater. Kan ha politisk koppling
Citera
2023-06-22, 16:03
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Vilka andra bättre alternativ hade han att välja på?

Hade jag fruktat för min hälsa skulle jag inte låsa in mig i en bil.
Jag hade sprungit iväg om motståndarna gick med rör och kofötter.

Var förövarna bilälskare som inte ville skada bilen?

Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
"Det är en i publiken som är den pådrivande. Det är det som är problemet."

https://sverigesradio.se/norrbotten

WTF!????
Vad är det för jävla pussies som ska in på sjukhus för blåmärken?

"Tre spelare i Luleå SK blev misshandlade med järnrör och kofot efter en fotbollmatch under tisdagskvällen, rapporterar Norrbottens Kuriren. Klubben bekräftar att samtliga tre hamnade på sjukhus."

""Visst har de blåmärken och sådär, men de är ju det mentala framförallt" "

Att ingen annan reagerar på det är ytterligare en bekräftelse att Sverige har blivit ett jävla pussyland.
Visserligen är trådens pussies fotbollsspelare som är kända för att vrida sig i smärtor för minsta lilla och ibland också för just absolut ingenting (filmningar).

Men ynke-Sverige är mycket större än så!!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/yngre-soker-vard-i-onodan
"Patienter som söker vård efter en dag med snuva och feber eller två dagar med dålig sömn, blir allt vanligare, uppger ansvariga på flera av vårdcentralerna i SVT:s enkät."

”Vårdpersonal sitter fast i oändliga chattar om sådant som inte är sjukvård.”

”Vi har en utmaning i att möta en generation som inte verkar ha fått med sig egenvård i sin uppväxt och som söker för minsta åkomma.”
Citera
2023-06-22, 16:11
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keftensajag

Det är säkert litet si och så med kvalitén på domare i dom lägre divisionerna. Just i det här specifika fallet verkar det dock inte vara domaren som är att lasta. Det var inte han som blev ikappkörd och misshandlad.

Säkert har domaren i viss mån tappat kontrollen över matchen. Det är förmodligen inte lätt att hantera såna här saker när dom dyker upp i småmatcher. Domarna är kanske inte tränade för den här typen av situationer även om det beklagligt nog tycks bli allt vanligare även i gärdsgårdsserierna.
Citera
2023-06-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

WTF!????

"Tre spelare i Luleå SK blev misshandlade med järnrör och kofot efter en fotbollmatch under tisdagskvällen, rapporterar Norrbottens Kuriren. Klubben bekräftar att samtliga tre hamnade på sjukhus."

Att ingen annan reagerar på det är ytterligare en bekräftelse att Sverige har blivit ett jävla pussyland.
Visserligen är trådens pussies fotbollsspelare som är kända för att vrida sig i smärtor för minsta lilla och ibland också för just absolut ingenting (filmningar).

"Patienter som söker vård efter en dag med snuva och feber eller två dagar med dålig sömn, blir allt vanligare, uppger ansvariga på flera av vårdcentralerna i SVT:s enkät."

”Vi har en utmaning i att möta en generation som inte verkar ha fått med sig egenvård i sin uppväxt och som söker för minsta åkomma.”

Sjukhusbesök kan behövas för att dokumentera eventuella skador för skadeståndsanspråk och dylikt.
Citera
2023-06-22, 16:22
Avslutad
Citat:

WTF!????

Lugn nu ironman! Det gör ont att spela fotboll, men jag förstår om det är svårt att relatera om man blev vald sist på idrotten. Och blir man slagen av ett järnrör eller en kofot så ska självklart skadorna dokumenteras av sjukvårdspersonal.
Citera
2023-06-22, 16:24
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Sjukhusbesök kan behövas för att dokumentera eventuella skador för skadeståndsanspråk och dylikt.

Ja, inte fan kan de ha blivit inlagda för sina blåmärken iallafall. Så långt har det inte gått än... sjukhusen håller stången eller tvingas hålla stången pga överbelsastning.

Så det var överdrifter (filming) i media med sjukhusen...

Finns det en hederskodex bland raggare att man aldrig slår på en bil?
Har Lillpite raggare?
Citera
2023-06-22, 16:25
Medlem
Citat:

Man bör uppsöka sjukhus om man blir slagen med järnrör. Man kan då exempelvis drabbas av inre blödningar som man själv inte är medveten om. Det är mer än en som har ramlat ihop ett tag efter att de har drabbats av yttre våld och dött. Innan dess så kan de verka helt opåverkade.
Citera
2023-06-22, 16:50
Medlem
Måste det vara relaterat till matchen? Kan det vara någon/några som var skyldig pengar till fel personer eller hade lite tveksamma sidoinkomster och att det skedde i anslutning till matchen för att förövarna visste att de skulle spela? Eller en uppgjord match där det blev "fel" resultat, vi vet ju att det tyvärr förekommer i lägre divisioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in