2023-06-23, 00:03
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Ja det håller jag med om men han har nu svarat och det verkar som han faktist sörjer och har faktiskt en och annan poäng, artisten verkar bara göra det för uppmärksamhet.

Sonens videosvar:

Han verkar vara mer upprörd över att en artist och säkert tusentals okända människor säger som det är än att hans styvpappa är död. Det är ett väldigt udda beteende. Skulle inte vara överraskad om han skulle vara glad att hans styvpappa är död så att han kan få en del av arvet.
Citera
2023-06-23, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja det måste vara extremt jobbigt för många runtomkring nu.

Logitech är inte heller glada för marknadsföringen de fått...

Och som jag tillade : FBI har ju alleradan ett möjligt vittne på sin sida : visselblåsaren som fick spaken 2018 !
Citera
2023-06-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han verkar vara mer upprörd över att en artist och säkert tusentals okända människor säger som det är än att hans styvpappa är död. Det är ett väldigt udda beteende. Skulle inte vara överraskad om han skulle vara glad att hans styvpappa är död så att han kan få en del av arvet.

Svårt att säga, han verkar ha en historia av psykisk ohälsa av vad jag har tagit del av, sen vet man inte heller hur bra hans relation med styvfarsan va heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream

I en sån där stenrik familj känns det inte alls orimligt att familjesituationen är typ... se styvfarsan/farsan 1-2 gånger om året på en middag och resten av tiden pratar du med din butler.. så kanske inte har någon särskilt stark koppling
Citera
Medlem
yoyoyolos avatar
Nu ser det ut som att alla hjälpfartyg vänder tillbaka upp mot New Foundland.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-49.8/centery:42.1/zoom:9

Jag är lite förvånad. Trodde några skulle stanna för att leta fler vrakdelar.
Citera
2023-06-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
I en sån där stenrik familj känns det inte alls orimligt att familjesituationen är typ... se styvfarsan/farsan 1-2 gånger om året på en middag och resten av tiden pratar du med din butler.. så kanske inte har någon särskilt stark koppling

Japp, riktiga sonen/sönerna har ju varit med på farsans tidigare expeditioner till mariana graver osv. Aldrig sett styvsonen i några av dem bilderna.
Citera
2023-06-23, 00:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och som jag tillade : FBI har ju alleradan ett möjligt vittne på sin sida : visselblåsaren som fick spaken 2018 !
Aha.

Har FBI redan visat intresse för detta haveri? På vilket sätt har de jurisdiktion? Det skedde ju på internationellt vatten.
Citera
2023-06-23, 00:09
Medlem
Förstår inte riktigt vitsen med resan: De satt i en liten skrubb utan fönster, så de kunde ju ändå inte se något irl som man inte skulle ha sett av att bara skicka ner en kamera? 🧐
Citera
2023-06-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Förstår inte riktigt vitsen med resan: De satt i en liten skrubb utan fönster, så de kunde ju ändå inte se något irl som man inte skulle ha sett av att bara skicka ner en kamera? 🧐

Grejen är ju att vara där fattar du väl.
Citera
2023-06-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Fönster var där ju, och möjligtvis det som gett vika då det endast var certifierat för 1300 meters djup (eller vad nu siffran var).
Citera
2023-06-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Sista kontakten skedde ett par hundra meter ifrån botten, så utgår ifrån att det inte finns något att krocka med där vid denna resa.

Däremot är ju youtuberns smäll högst potentiellt bidragande till slitaget på subben som nu då eventuellt imploderat (kanske pga slitage).

Sista kontakten skedde väl halvvägs in i dyket?
Citera
2023-06-23, 00:14
Medlem
yoyoyolos avatar
Det här är en jävla flummig tanke, men Polar Prince, Titans stödfartyg, ser ut att vara påväg hem igen (6-7 mil nnv om Atalante, som borde vara rakt ovanför Titanic).

Om nån hjälper mig med nåt stannar jag och väntar av ren artighet, även om jag verkligen har noll att bidra med. Man står bredvid och hummar med när ens händiga kompis löser ens livsfarliga elprojekt i taket, erbjuder sig att hämta skruvmejslar, är allmänt ivägen och erbjuder sen fika. Man går ju inte och lägger sig på sofflocket. Ska fransoserna fortsätta att leta vrak (skitgöra) själva, medan besättningen på Polar Prince, som alla har stöttat/deltagit i det här dödliga vansinnesprojektet, ska vända hem till hamn och byta till nytvättade varma strumpor?

Nu fattar jag att man inte ens kan koka kaffe till ett hjälpsamt grannskepp. Men håller ni med mig om OceanGate borde lägga ankare med PP eller annat fartyg i ett par veckor för att om inte annat visa skam och ånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in