2023-06-22, 22:40
Medlem
Finns det något man kan jämföra med sett till kraften för implosionen?

Exempelvis att man släpper ett bowlingklot från 20 meter på en konservburk eller liknande.
Citera
2023-06-22, 22:41
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Live på Facebook nu. Om försvinnandet och vad som kan ha skett.

https://fb.watch/lkqJ9rarYL/

Dessväre inte live.
Detta är gammalt från förra presskonferensen.
Inga nya presskonferenser kommer ske.
Citera
2023-06-22, 22:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Problemet med denna ubåt var att den var mer som en ölburk. Mir och andra ubåtar har en glob, sfär och är bra mycket starkare och ger i stort sett ingen metallutmattning. Titan var gjord av kolfiber förvisso, men är som vilket material som helst när det väl går åt skogen .

Problemet är väl att man måste veta vad man gör när man bygger med kolfiber o kolla allt. Dessa kollade ju inte efter defekter som delaminering.

Flygplan skannas ju av efter defekter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Exakt och så får man läsa att han var mer eller mindre tvingad av sin far att åka med och att han inte alls ville och var rädd.

Hemskt! Att övertala någon till något så farligt, särskilt sin egen unge! Sonen var isf smartare än fadern!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Som någon skrev innan, tacka Wright för att han testade att flyga.
Fast den liknelsen är bara dum. Det finns säkra undervattensfarkoster byggda i material och form som pallar trycket. Sedan årtionden tillbaka. Tekniken finns ju.

Det här är bara dumhet.
Citera
Medlem
Eventyrsdagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Intressant! Kritiken har jag läst om men namninsamlingen har jag missat! Bra gjort av dem som försökte avstyra detta! Var stod det om namninsamlingen?

Tror jag fick det här ifrån: https://www.thedailybeast.com/missing-titanic-sub-company-oceangate-expeditions-had-multiple-safety-warnings-before-voyage

"Later that year, more than three dozen industry leaders sent a letter to Stockton expressing their “unanimous concern” about the Titan and urging him to test the vessel with an accredited outside group."
Citera
2023-06-22, 22:43
Medlem
Man får se det positivt. De dog ögonblickligen.

Dessutom 5st glada änkekvinnor som får alla pengarna nu
Citera
2023-06-22, 22:44
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är inte säker så på att den imploderade. Det krävs att skrovet är intakt och att det kollapsar av trycket .
Troligare är att det uppstod en läcka mellan de delar som är skrivare ihop. Kolfiber/titan. Titan/glas och det som då sker är att farkosten vattenfylls.
Kan i och för sig går fort - men är inte en implosion.
Hej,

Du kanske missat mina inlägg tidigare.

Jag har en släkting som jobbar som konstruktör av marina undervattens farkoster och han bedömer att det är precis dom du säger, det är vid "glasrutan" någonting har hänt.
Citera
2023-06-22, 22:44
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Var kom bankningarna var 30 minut ifrån då?

Detta får inte jag ihop heller… då jag verkligen trodde det var implosion… men de där bankunionerna som verkade vara regilbundna enligt sjönödens alla konster och regler osv.. nä
Det går ju inte ihop med en enkel implosion… 🧐

Sen en annan sak jag hela tiden funderat på är varför den där amerikanska militären/samurajen verkade så angelägen att tona ner bankningarna som att det kunde vara vad som helst.. näe nu ska man inte bli konspiratorisk. Men man vill ju så gärna veta vad tusan som gick snett…
Citera
2023-06-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Fast den liknelsen är bara dum. Det finns säkra undervattensfarkoster byggda i material och form som pallar trycket. Sedan årtionden tillbaka. Tekniken finns ju.

Det här är bara dumhet.
Batyskafen Trieste nådde 11.000 meters djup redan 1960. Så ja - stormpinkaren är bara full av skit.
Citera
2023-06-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Hej,

Du kanske missat mina inlägg tidigare.

Jag har en släkting som jobbar som konstruktör av marina undervattens farkoster och han bedömer att det är precis dom du säger, det är vid "glasrutan" någonting har hänt.
Det skrev jag samma dag den försvann...
Citera
2023-06-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fem större delar har hittats (minst):

Är det klart då? Dem har hittat alla stora delar av farkosten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in