2023-06-22, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
De hann iallafall inte märka något om titanet sprack där nere; en kropp som utsätts för en tryckhöjning från en till 400 bar på en millisekund är nära definitionen av "ögonblicklig död".

Tur i oturen mao.
Citera
2023-06-22, 22:33
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Som jag vill dela med mig av till dig - nej. Snart har du fattat minst hälften, Tjabo. Nu däremot är samtalet slut. Hoppas du lärde dig nåt.
Jag har lärt mig att du påstår saker som sedan inte stämmer. Att du helt enkelt hittar på.

Delar av båten har funnits.
Strax före 21 kom till slut det tragiska beskedet.

Alla fem personerna som var ombord på ubåten Titan bedöms vara döda.

Vrakdelar från ubåten har hittats på havsbottnen, bekräftar kustbevakningen på en pressträff.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1x3zO/forsvunna-titan-vrakdelar-har-hittats
Citera
2023-06-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Exakt och så får man läsa att han var mer eller mindre tvingad av sin far att åka med och att han inte alls ville och var rädd.
Så som jag tolkade det så på sin höjd KÄNDE han sig tvingad för att pappan var en riktig Titanic-nörd som absolut ville dela upplevelsen med sonen. Han tvingade knappast sonen under hot om arvslöshet. Jag tror att de flesta har upplevt liknande situationer med överentusiastiska personer, ner till kompisen som skakar av glädje när han visar sina YouTube-favoriter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CehminCuk
https://youtu.be/uD5SUDFE6CA?t=1453
Stockton hävdade stolt att han "bröt mot några regler" när han byggde ubåten och kallade det för "innovation". Snacka om narcissism. Nu ligger alla utspridda som köttfärs där nere i mörkret på grund av det. Så går det tamejfan.
Men ändå.

Varje gång du flyger så tacka Wrights att de tog risken.
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Komiskt är ju att folk tror att detta är så speciellt och töntigt… Men i ärlighetens namn använder USA X-boxkontroller i sina 4miljarder dollar-ubåtar.
Billigt, beprövat och intuitivt är deras kommentar.

Tydligen ska en logitech-handkontroll använts enligt denna källan. Det här öppnar ju upp för mer spekulation, vad kan de mer ha snålat in på

https://www.lowyat.net/2023/302589/missing-submarine-logitech-controller/
Citera
2023-06-22, 22:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nej det är ingen ubåt.

Det är en undervattensfarkost.

https://www.nationalworld.com/read-this/missing-titanic-sub-submersible-vs-submarine-what-is-the-difference-as-5-missing-on-oceangates-titan -4189191

Tvärtom, en ubåt är också en undervattensfarkost.

Farkost innefattar såväl bilar som flygplan, båtar, rymdraketer och, just det, ubåtar, med mera.

Titan var en form av en undervattensfarkost, eller som vi säger på vanlig svenska, en ubåt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnsingenamn
Eftersom dom har hört ljud varje 30 min. Finns det någon chans att panik utbrutit och dom ombord har gort skrovet svagare så dom vart köttfärs?

Nej, eftersom implosionen ju i så fall också måste ha ”hörts”, och det har den inte gjort. Skulle tro att allting gick enligt plan, tills implosionen inträffade.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Orkar inte, men girig av den enkla anledning att han lät den användas till detta när båtfan uppenbart inte är byggd för att stå pall för det - girig, snål, kalla det vad du vill. Men idiot var han iallafall, hans dumhet tog med passagerarna in i döden.
Som någon skrev innan, tacka Wright för att han testade att flyga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ännu hemskare när man läser att killen verkligen inte ville följa med;

https://www.nbcnews.com/news/world/live-blog/missing-titanic-submersible-live-updates-rcna90538/rcrd14466?canonicalCard=true

Men shit! Så vidrigt!
Då finns det ingen tröst!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
På vilket sätt var han girig, om han själv var med? Berätta!

Pengarna var väl värt risken att sätta sitt egna liv på spel.
Hade det gått som det skulle så är det en lyckad affär
Citera
2023-06-22, 22:36
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Låter osannolikt. Har man hydrofon i vattnet som kan uppfatta slag i skrovet så lär de också kunna uppfatta ljudet av en imploderande ubåt. Det där 30-minutersljudet är något helt annat, om det ens finns.

Absolut men dessa hydrofoner kom ju på plats (troligtvis flera dygn) efter implosionen.
Citera
2023-06-22, 22:36
Medlem
eenoks avatar
Då är frågan, vad var det dom hörde knacka på havsbotten?? 💀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in