Citat:
Ursprungligen postat av
Komplottist
Läget är allvarligt nu. I nätforum sprids vad som sägs vara antistatlig propaganda som kan leda till våld i två vågor
Hur kan jag som upplyst medborgare skydda mig mot att luras av dessa skrönor och att dras med i dessa två vågor? Hur kan det ha gått så långt att folk verkligen misstänker att vårt folk är döende, kuvat och samhället i totalt förfall?
https://www.dn.se/sverige/valdsdad-kopplas-till-antistatlig-extremism/
Hahaha det finns ju bäring för idéerna, hur kan dessa tankemönster klassas som extremism? Läs statistik över barnafödande och befolkningsgrad. Till och med den vänster extrema killen med asiatiskt påbrå som är verksam på något universitet delade ju nyligen statistik som visar att vanliga svenskar blir mindre och mindre.
Fullkomligt woke extremister på Säpo, eller? Ska de inte tjäna nationens bästa och dess medborgare, istället misstänkliggörs människor? Tycker det verkar knepigt när de målar ut vanliga tankar som extremism. Jag jobbar inom finans och bankvärlden och det är inga extremister med hakkors i pannan som tänker i såna här banor utan fullt fungerande människor som aldrig skulle vara extremist i någons ögon.
Isåfall får man adressera människors oro istället. Vi har ett parti som på 15 år gått från knappt riksdagsdugliga till 20% av rösterna and counting. Det är inte normalt i ett västland att detta sker och det vittnar om en stor portion av befolkningen är mer än trött på politiken som förts.
Det bästa man kan göra för att bekämpa extremism är att främja ren demokrati och inte sopa invandringsfrågor under mattan. Det är ju då såna här partier skapas. Hade man varit anständig från majoritetspartierna skulle alla som röstar på SD röstar på S idag istället. Det är ju samma parti med skillnad att det ena är kapat av högskoleutbildade akademiker som i teorin vill hjälpa arbetarklass medan det andra partier är sprunget ur sann arbetarklass anno 2000 talet och tjänar inga andra syften än praktisk arbetarklass