2023-06-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Läget är allvarligt nu. I nätforum sprids vad som sägs vara antistatlig propaganda som kan leda till våld i två vågor

Hur kan jag som upplyst medborgare skydda mig mot att luras av dessa skrönor och att dras med i dessa två vågor? Hur kan det ha gått så långt att folk verkligen misstänker att vårt folk är döende, kuvat och samhället i totalt förfall?

https://www.dn.se/sverige/valdsdad-kopplas-till-antistatlig-extremism/
Hahaha det finns ju bäring för idéerna, hur kan dessa tankemönster klassas som extremism? Läs statistik över barnafödande och befolkningsgrad. Till och med den vänster extrema killen med asiatiskt påbrå som är verksam på något universitet delade ju nyligen statistik som visar att vanliga svenskar blir mindre och mindre.

Fullkomligt woke extremister på Säpo, eller? Ska de inte tjäna nationens bästa och dess medborgare, istället misstänkliggörs människor? Tycker det verkar knepigt när de målar ut vanliga tankar som extremism. Jag jobbar inom finans och bankvärlden och det är inga extremister med hakkors i pannan som tänker i såna här banor utan fullt fungerande människor som aldrig skulle vara extremist i någons ögon.

Isåfall får man adressera människors oro istället. Vi har ett parti som på 15 år gått från knappt riksdagsdugliga till 20% av rösterna and counting. Det är inte normalt i ett västland att detta sker och det vittnar om en stor portion av befolkningen är mer än trött på politiken som förts.

Det bästa man kan göra för att bekämpa extremism är att främja ren demokrati och inte sopa invandringsfrågor under mattan. Det är ju då såna här partier skapas. Hade man varit anständig från majoritetspartierna skulle alla som röstar på SD röstar på S idag istället. Det är ju samma parti med skillnad att det ena är kapat av högskoleutbildade akademiker som i teorin vill hjälpa arbetarklass medan det andra partier är sprunget ur sann arbetarklass anno 2000 talet och tjänar inga andra syften än praktisk arbetarklass
Senast redigerad av Teddyrosevelt 2023-06-22 kl. 20:13.
Citera
2023-06-22, 20:19
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är pro-ryska påverkansoperationer. Inte svårare än så, det är ett simpelt sätt att påverka naiva människor på det här sättet. Ryssarna har gjort det här i årtionden nu så inget nytt.
Du kallar svenskar fōr blinda alltså, som behōver rysk ledsago.
Citera
2023-06-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Vi har ett parti som på 15 år gått från knappt riksdagsdugliga till 20% av rösterna and counting. Det är inte normalt i ett västland att detta sker och det vittnar om en stor portion av befolkningen är mer än trött på politiken som förts.

SD rasar i opinionen sedan valet, eftersom människor fått upp ögonen för att partiet vill ha ett svenskt Sverige.
Citera
2023-06-22, 20:57
Medlem
2022-12-31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
SD rasar i opinionen sedan valet, eftersom människor fått upp ögonen för att partiet vill ha ett svenskt Sverige.
Ska det vara dåligt? Vill du bo i Swedistan? Negrar och blattar har ingen anledning att bo i Sverige, dom hatar allt om vårat samhälle och är endast här för att öka islamiseringen av Sverige.
Citera
2023-06-22, 21:13
Medlem
Citat:

Tyvärr är 90% av befolkning lågt upplösta individer. Saknar akademiskt krut, intellektuell skärpa, förmåga att analysera och reflektera kritiskt kring saker.

Det objektivt bästa för Sverige för en bak gång till mer konservatism som stäv mot det extrema progressiva som vårt egalitära samhälle skapat.
Citera
2023-06-22, 21:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det är pro-ryska påverkansoperationer. Inte svårare än så, det är ett simpelt sätt att påverka naiva människor på det här sättet. Ryssarna har gjort det här i årtionden nu så inget nytt.

Allting kretsar inte kring Ryssland, tro det eller ej.
Citera
2023-06-22, 21:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nej de rasar för att de har blivit precis som de andra partierna och slickar framförallt Ms röv.
Citera
2023-06-22, 21:17
Medlem
Soterns avatar
"Antistatlig propaganda" låter som ett eko från gamla Sovjet. Där fick man inte heller kritisera staten.
Citera
2023-06-22, 21:30
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
"Antistatlig propaganda" låter som ett eko från gamla Sovjet. Där fick man inte heller kritisera staten.
Ja, det är nog dags att
  1. SÄPO läser Sveriges grundlag
  2. Begrundar
  3. Kommer fram till att det är de själva som är skurkarna

Men det är nog för mycket att hoppas på i ett modernt Sovjet.
Citera
2023-06-22, 21:50
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komplottist
Läget är allvarligt nu. I nätforum sprids vad som sägs vara antistatlig propaganda som kan leda till våld i två vågor

Hur kan jag som upplyst medborgare skydda mig mot att luras av dessa skrönor och att dras med i dessa två vågor? Hur kan det ha gått så långt att folk verkligen misstänker att vårt folk är döende, kuvat och samhället i totalt förfall?

https://www.dn.se/sverige/valdsdad-kopplas-till-antistatlig-extremism/
En helt vanlig skitkastarrapport. Har hört dem hela mitt liv. Från det att jag var ung tills jag nu är gammal. Du är ond, du är kass, du är farlig. Det enda jag gör är att jag går till jobbet typ.

Rapporten är löjlig. I många områden finns knappt en Svensk kvar, ändå låter det likadant som det gjort sedan 80-talet. Förmodligen kommer de skriva samma sak om 100 år.

Hör och häpna, vi såg en vit människa i Stockholm, vi är rädda för rasistdåd!

Kanske är dock rapporten på arabiska.
Citera
2023-06-22, 21:53
Medlem
Iradeorums avatar
SÄPO motsvarar STASI i DDR. Samma uppgifter och Sverige är en fjollversion av DDR. Jag kan förstå att etablissemanget och den djupa staten börjar bli väldigt nervösa. Sverige är splittrat på längden och tvären samtidigt som man förlorat kontrollen helt över de bettlarhorder som vällt in i landet. Sanningen är ju att staten inte har någon legitimitet längre i Sverige. Därav sådana här desperata appeller av SÄPO.
Citera
2023-06-22, 22:03
Medlem
Det här låter som ett politiskt beställningsjobb genom Säpo. Säkert Socialdemokraterna som använt nån av sina långa tentakler. Sparka ut dessa människor ur myndigheterna!

Svenskarna trycks undan från vissa delar av sitt land. En svensk kan tex inte utan rädsla vandra runt i Rosengård pga sin etnicitet. Sen har vi förnedringsrånen, våldtäkter osv som är motiverade genom etnicitet.

Jag tycker inte muslimer borde få bo i Sverige. Det kommer aldrig funka. Tycker även att dom ska få leva i sitt land på det sätt dom vill. Vi ska inte lägga oss i. Låt dom leva rövare i mellanöstern. Men absolut inte i Svea rike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in