2023-06-20, 23:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur många månader (ungefär) brukar polisens utredning av sådana här fall som regel ta, innan en FUP finns tillgänglig?
Runt 6-8 månader är sannolikt att det tar.
Citera
2023-06-21, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
2019-09-08, här är en artikel om det https://www.dn.se/sthlm/23-arige-mus...r-gangkonflikt/

Tack! Kan inte läsa. Inte betalade. Men det verkar vara Alphyddan. Var det den incidenten där även taxichaufför skadades? Dåligt minne.
Citera
2023-06-21, 13:32
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Håller med dig! - Från känd "relativ" småbrottslighet till Farsta-galenskapsskjutning mitt på ljusa dan i ful skrikig orangemetallic BMW...

- Mycket märklig brottslig karriär med snabbt avslut och märkligt Modus operandi...

Känns inte som att självständigt tänkande individer vid sina sinnes fulla bruk med normal begåvningsgrad eller konsekvenstänkande är gärningsmän till detta....

Droger i kombination med ett tillfälligt påkommet behov att på felslaget sätt upprätthålla respekt, utkräva hämnd. - Kanske?

Som när Zethreus fick för sig att "brassa" in i Stureplansentre'n.

- Eller något helt annat med djupare orsaker och mer komplicerad verkställighetskedja.

F. n vet...

Några "proffs" var gärningsmännen iallafall inte.

/WTF

Drogade tonåringar.
Citera
2023-06-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De bor på Molkomsbacken eller....?

Nej, o jag tänker inte skriva ut nån adress här.
Citera
2023-06-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vet du ngt om den andra 15-åringen - utöver att han kommit hem?

Att han sköts i benet, missade preciiiiis ett stort blodkärl med nån millimeter.

Jag har inte velat snoka så jag har inte vågat frågat så mkt eller be om närmare detaljer heller.
Citera
2023-06-21, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnglaPersson
Gäller det samma mål ?
Ser att han förekommer på krimfup med 2 st FUP:ar
https://www.krimfup.se/search/milosz-olak
Yes jag vet, har länkat bägge FUP:en i tråden
Citera
2023-06-22, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det blir betydligt mer än så numera , en förundersökning görs, det ska åtalas och hanteras i tingsrätt och troligen hovrätt. Advokatkostnader, häktesplats, fängelse kostnader för MGM och skadestånd till BO som inte kan betalas av MGM. Osv.

75 miljoner 2018 va utredningskostnader fram till dom men exkl fängelse kostnaden, svårt veta vad den kostnaden blir 20 år framåt i tiden. Men allt annat har blivit dyrare så även detta lär vara de.
Citera
2023-06-22, 09:50
Medlem
Om man ska ha lean/purple drank och Tom jagar och ska ha bilder på sig med en flaska. Då vet man att IQn verkligen dalat i samhället. Så patetiskt att dem vill va så luffiga som möjligt och dessutom försvara sitt slitna jävla miljonprogram som om dem bodde i nå finare natur område dem bor i men e ba nå förfallet asbest skit dem kallar the hood. . Fucking löjligt ju.
Citera
2023-06-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Att han sköts i benet, missade preciiiiis ett stort blodkärl med nån millimeter.

Jag har inte velat snoka så jag har inte vågat frågat så mkt eller be om närmare detaljer heller.
Det är bra! Häng inte ut en så ung person här! Vuxna visst men 15 åringar är väldigt väldigt små
Citera
2023-06-22, 13:56
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det är bra! Häng inte ut en så ung person här! Vuxna visst men 15 åringar är väldigt väldigt små
Exakt, vissa kan knappt hålla i en juggekalle.
Citera
2023-06-22, 14:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Nej, o jag tänker inte skriva ut nån adress här.

Men hans mamma heter Meja eller....?
Citera
2023-06-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men hans mamma heter Meja eller....?

Menar du Elias mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto