2023-06-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Du känner familjen?

Är bekant m hans pappa o mitt barn har tydligen gemensamma bekanta m E.
Det är av de gemensamma bekanta som vi fått information att den andra killen kommit hem.
Citera
2023-06-20, 12:31
Medlem
Mindbusinesss avatar
De häktade från den dödliga Farstaskjutningen har ”starka kopplingar” till en pågående gängkonflikt, säger polismästare Max Åkerwall till SvD. I Stockholmregionen pågår nu ett tiotal röda konflikter.
– Utredningen har gått framåt och vi har en tydligare motivbild än för en vecka sedan, säger Max Åkerwall.
https://www.svd.se/a/JQXxP7/haktade-...gangkonflikter
Citera
2023-06-20, 14:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Ingen aning 🤷🏼‍♀️

De bor på Molkomsbacken eller....?
Citera
2023-06-20, 16:14
Avstängd
Erik Östs avatar
Varför åker kriminella gangsters till Farsta och sprejar ner hela centrum med automatvapen helt utan anledning?

Cykelkärringen och fotografen kan vi nog utesluta!

De två 15-åringarna. Pojken som dog var tydligen bara en inte kriminell klämkäck grabb enligt ,släktingar msm ,klasskamrater och var inte målet, med reservation vad polisutredningen visar om någon eller flera månader. Hey vi lever i Sverige, låt byråkratin ta sin tid!

Då återstår den andra 15-åringen,Vem är han?
Citera
2023-06-20, 18:08
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenXLady
Sant. Det är lite motsägelsefullt och som du sa, tvetydigt.
Min teori: Det fanns inte någon namngiven måltavla. Mördarna fick i uppdrag att skjuta någon eller några utanför Farsta C T-bana för att skrämma upp dem som på sistone har börjat sälja droger här. Skjut några unga killar med märkeskläder och skit i om andra träffas av kulorna. Jag vill ha maxeffekt av skräck och skrämsel. Leverera ett budskap från - jo, från vem till vem då?
Detta vet säkert någon som är här på FB.
Senast redigerad av L.Kollberg 2023-06-20 kl. 18:09. Anledning: stavning
Citera
2023-06-20, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Orkar inte läsa igenom hela tråden så undrar: den 43-årige utländske mannen som blev skjuten av misstag, vem var han, en turist?
Hur har det gått för den 60-åriga kvinnan?

Han bor i Sverige jobbar som fotograf och var på väg hem från ett jobb där han fotograferat en baby shower när det hände.

Kvinnan ska ha blivit skjuten "i ben, knä" är vad jag hört men om det är 2 skott eller enbart knäet är osäkert. Troligtvis ett skott då det var en felskjutning och hon ska ha jäkligt otur att bli träffad av misstag 2 ggr.
Citera
2023-06-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
Han bor i Sverige jobbar som fotograf och var på väg hem från ett jobb där han fotograferat en baby shower när det hände.

Kvinnan ska ha blivit skjuten "i ben, knä" är vad jag hört men om det är 2 skott eller enbart knäet är osäkert. Troligtvis ett skott då det var en felskjutning och hon ska ha jäkligt otur att bli träffad av misstag 2 ggr.

JOBBAR som fotograf kanske inte är helt säkerställt, snarare en trådsanning.
För att jobba som något så måste det väl innebära att man har sin huvudsakliga inkomst från den sysselsättningen, och antingen har en anställning hos någon eller en registrerad firma. Inget av detta har framkommit.
Enligt uppgifter i media så stämmer det däremot att han varit och fotograferat på en tillställning, möjligen babyshower. Men det kan vem som helst göra utan att jobba som fotograf.
Citera
2023-06-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
De häktade från den dödliga Farstaskjutningen har ”starka kopplingar” till en pågående gängkonflikt, säger polismästare Max Åkerwall till SvD. I Stockholmregionen pågår nu ett tiotal röda konflikter.
– Utredningen har gått framåt och vi har en tydligare motivbild än för en vecka sedan, säger Max Åkerwall.
https://www.svd.se/a/JQXxP7/haktade-...gangkonflikter
Vilken koppling? Det måste vara en intern utredning där de förekommer, för någon dom för våldsam brottslighet har inte någon av dem. De är heller inte kopplade till något gäng, på sin höjd är de springpojkar. Hela incidenten känns spontan och extremt dåligt utförd. Jag vill veta vad polisen baserar detta på.
Citera
2023-06-20, 22:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Vilken koppling? Det måste vara en intern utredning där de förekommer, för någon dom för våldsam brottslighet har inte någon av dem. De är heller inte kopplade till något gäng, på sin höjd är de springpojkar. Hela incidenten känns spontan och extremt dåligt utförd. Jag vill veta vad polisen baserar detta på.

Hur många månader (ungefär) brukar polisens utredning av sådana här fall som regel ta, innan en FUP finns tillgänglig?
Citera
2023-06-20, 22:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Är bekant m hans pappa o mitt barn har tydligen gemensamma bekanta m E.
Det är av de gemensamma bekanta som vi fått information att den andra killen kommit hem.

Vet du ngt om den andra 15-åringen - utöver att han kommit hem?
Citera
2023-06-20, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Självklart

Här är förundersökningsprotokoll / FUP / förundersökning för övergrepp i rättssak mm.

Länk till FUP :

https://gofile.io/d/hLlpKI
Gäller det samma mål ?
Ser att han förekommer på krimfup med 2 st FUP:ar
https://www.krimfup.se/search/milosz-olak
Citera
2023-06-20, 23:20
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08

Håller med dig! - Från känd "relativ" småbrottslighet till Farsta-galenskapsskjutning mitt på ljusa dan i ful skrikig orangemetallic BMW...

- Mycket märklig brottslig karriär med snabbt avslut och märkligt Modus operandi...

Känns inte som att självständigt tänkande individer vid sina sinnes fulla bruk med normal begåvningsgrad eller konsekvenstänkande är gärningsmän till detta....

Droger i kombination med ett tillfälligt påkommet behov att på felslaget sätt upprätthålla respekt, utkräva hämnd. - Kanske?

Som när Zethreus fick för sig att "brassa" in i Stureplansentre'n.

- Eller något helt annat med djupare orsaker och mer komplicerad verkställighetskedja.

F. n vet...

Några "proffs" var gärningsmännen iallafall inte.

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2023-06-21 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in