2023-06-22, 17:43
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Titeln talar för sig själv, ryssarna har nu blivit mer kaxiga eftersom väst inte gjorde ett skit när dom sprängde Nova Kakhovka dammen.

Ukraina varnade för ett år sedan om att ryssarna tänkte spränga dammen, och sen gjorde dom det.

https://t.me/V_Zelenskiy_official/6669

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJRORa/zelenskyj-ryssland-kan-attackera-karnkraftverk

Numera håller jag ingenting för otroligt vad det gäller kreml, jävla pack!
Nu väntar vi bara på trådryzzarna och Mevedev ska börja yla om " rössofober"?,
och att de inte har gjort, eller kommer att göra nånting... jävla pack, sa jag det?
Senast redigerad av GustavAnder 2023-06-22 kl. 17:45.
Citera
2023-06-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Är du dum i huvudet ? Från din egen länk:

Reaktorn är alltså i hot shutdown för att tillhandahålla ånga till kylsystem, inte producera el. Ryssjävlarna drar ingen nytta av kraftverket.
Har läst igenom en mängd rapporter av IAEA:
Man hade nytta av KKV innan missilbeskjutningarna förra året. Två av sex reaktorer var igång då ryssarna tog över anläggningen 3 mars 2022.
From augusti tom november 2022 var KKV utsatt för raket eller missilbeskjutningar.
Då blev de tvungna att stänga ner 5 reaktorer helt för att sedan hålla dem på kylning.
Problemet var att även det externa elkraftverket som är anslutet till KKV blev beskjutet förra året och därför går det inte längre att distribuera el och det är på gränsen för att räcka till för driften av verket.

Rapporten utelämnar varifrån beskjutningen kommer men det kan knappast finnas andra aktörer än ryssarna eller ukrainarna. Ryssarna ockuperade redan anläggningen så det verkar konstigt om de skulle låtsas att de skjuter på sig själva? Till vilken nytta då de helt enkelt bara hade kunnat stänga ner alla reaktorer redan i mars?

Mysteriet fortsätter....
Citera
2023-06-22, 17:56
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Japp, jag har också hört det. Ryssmongolerna kopierar allt, dom har ingen egen fantasi. Det kan ha varit samma val som utförde attentatet mot NS för övrigt.
Det hade nog hackat Boris Johnsons brevduvebomb som avvek från kurs, för att försöka ge ellensky skulden. Märklig timing. Alltid när Ukraina eller Isis i Syrien åkte på storstryk så hände det något extraordinärt. Assad gillade gasbomba sin egen befolkning, det är sådant som en vinnare gör. Och Putin vinner stort mot proxistyrkan, så då passar det bra att spränga dammar och snart skall även reaktorn Zpp sprängas.
Citera
2023-06-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Översättning: Ukraina planerar en false flag.

Väx upp och kom med i matchen

Och vinningen för Ukraina att förgifta sitt eget land består i vad?
Citera
2023-06-22, 18:06
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Översättning: Ukraina planerar en false flag.

Väx upp och kom med i matchen

Gasledningen och dammen, bägge har man skyllt på ryssarna. Inte helt logiskt kanske. Gasledningen hade ju redan Biden sagt tidigare att han skulle genomföra.

När det sedan skedde var det naturligtvis ryssarna som låg bakom sprängningen av sin egen pengamaskin.

Dammen har förstört mest på ockuperat landområde samt för Krim. Också ryssarna naturligtvis.

Nu detta. Någon måtta och logik kan man väl få begära?
Citera
2023-06-22, 18:08
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
1 Jag har gett flera exempel. Man måste ha aspberger om man tolkar Putin så bokstavligt som du gör alternativt göra sig dum. Du bortser helt och hållet från att väst från diplomat- till det hela politiska etablissemanget uppfattar Putin/Kreml som att de hotar med kärnvapen och att Putin/Kreml inte gjort något för att motsäga den uppfattningen. Han kan lyfte luren närsomhelst till Biden och säga att han bara skoja och att han aldrig tänker använda kärnvapen.

2 Ingen har uttalat ett sådant hot vad jag vet. Hot är såväl ett verb som ett substantiv och jag syftade på det senare.

3 Nej, jag kollar faktiskt inte på SVT och tycker skiten ska bantas rejält.

4 Tja, tiden får utvisa. Så länge båda länder har armeer att kämpa med är ju utgången oviss och jag vill iaf inte sia för mycket men upplever att förbekämpningen går bra.

1) Har du givit flera exempel? Vardå nånstans? I den här tråden? Jag bad om citat. Du skrev en kort mening vad jag kan se, som du säger kommer från Putin. Men du angav ingen källa. Och du gav ingen kontext heller. Sen påpekade du också att andra anser att Putin har hotat med kärnvapen, så då tror du att det antagligen måste stämma.

Tänkte pröva en liten reality check på dig. Här är en lustig artikel från IAEA, som fördömer artilleribeskjutningen av kärkraftverket i Energodar förra året:
https://www.iaea.org/newscenter/statements/director-generals-statement-on-serious-situation-at-ukraines-zaporizhzhya-nuclear-power-plant

Artikeln är från september 2022. Märk väl att kärnkraftverket varit under rysk kontroll sedan mars 2022. Det som är himla lustigt med artikeln är att den helt och hållet undviker att nämna vilken sida som kan ha tänkts ligga bakom dessa artilleribeskjutningar.

Om du själv tillåter dig att spekulera, vilken sida tror du mest sannolikt låg bakom denna beskjutning?
-Var det ryssarna som sköt på sig själva? Eller var det Ukraina som sköt på ryssarna?
-Motivera din åsikt. Varför tror du som du tror?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Det hade nog hackat Boris Johnsons brevduvebomb som avvek från kurs, för att försöka ge ellensky skulden. Märklig timing. Alltid när Ukraina eller Isis i Syrien åkte på storstryk så hände det något extraordinärt. Assad gillade gasbomba sin egen befolkning, det är sådant som en vinnare gör. Och Putin vinner stort mot proxistyrkan, så då passar det bra att spränga dammar och snart skall även reaktorn Zpp sprängas.

Japp. Putin e crazy like a fox. Keep 'em guessing!

Och om det var för sinnessjukt för att vara sant, skulle inte media upplysa oss om det i sånt fall? Exakt. I rest my case.

Enligt uppgift så har Putin nu utrustat alla Wagner-soldater med ståltänder. Så att dom ska kunna förtära sina fältransoner bestående av av skeppsskorpor och makadam:
https://static0.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/03/Jaws-James-Bond.jpg
Citera
2023-06-22, 18:09
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Sverige tränade en gång i tiden sälar med begränsad framgång. USA använde delfiner både i Vietnam och under Gulfkriget, även om det senare fallet det påstods att delfinerna smet och fraterniserade med lokala delfiner istället för att göra sin patriotiska plikt. Att använda djur, inklusive valar, i krig är knappast något nytt eller något man måste sno från Blofeld.
Ajaj, jag förstår att jag trampade på en öm tå. I min värld är det bara ryssen som är diabolisk och ägnar sig åt djurplågeri. Putin uppfann ju dp-konceptet.
Citera
2023-06-22, 18:17
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
1) Har du givit flera exempel? Vardå nånstans? I den här tråden? Jag bad om citat. Du skrev en kort mening vad jag kan se, som du säger kommer från Putin. Men du angav ingen källa. Och du gav ingen kontext heller. Sen påpekade du också att andra anser att Putin har hotat med kärnvapen, så då tror du att det antagligen måste stämma.

Tänkte pröva en liten reality check på dig. Här är en lustig artikel från IAEA, som fördömer artilleribeskjutningen av kärkraftverket i Energodar förra året:
https://www.iaea.org/newscenter/statements/director-generals-statement-on-serious-situation-at-ukraines-zaporizhzhya-nuclear-power-plant

Artikeln är från september 2022. Märk väl att kärnkraftverket varit under rysk kontroll sedan mars 2022. Det som är himla lustigt med artikeln är att den helt och hållet undviker att nämna vilken sida som kan ha tänkts ligga bakom dessa artilleribeskjutningar.

Om du själv tillåter dig att spekulera, vilken sida tror du mest sannolikt låg bakom denna beskjutning?
-Var det ryssarna som sköt på sig själva? Eller var det Ukraina som sköt på ryssarna?
-Motivera din åsikt. Varför tror du som du tror?

Japp. Putin e crazy like a fox. Keep 'em guessing!

Och om det var för sinnessjukt för att vara sant, skulle inte media upplysa oss om det i sånt fall? Exakt. I rest my case.

Enligt uppgift så har Putin nu utrustat alla Wagner-soldater med ståltänder. Så att dom ska kunna förtära sina fältransoner bestående av av skeppsskorpor och makadam:
https://static0.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/03/Jaws-James-Bond.jpg

Tycker att rätt skall vara rätt och att vi återgår till saklighet. Det är ju så att ryssen, precis som vitryssen, betalar sin personal med potatis och rödbetor. För att baka skeppsskorpor behövs mjöl och vi har fått svart på vitt från självaste sanningssägare ellensky att Ryssland planerar att svälta ihjäl Afrika genom att hamstra vetemjöl. Så nä du, inga skorpor här inte.
Citera
2023-06-22, 18:19
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och vinningen för Ukraina att förgifta sitt eget land består i vad?
Ukr bedriver ett propagandakrig i hopp om att få med sig hela Nato in i het krigsföring eftersom man inte har en chans själva. Således, skyr man inga medel för att anklaga Ryssland för allt under solen. Det är den bistra sanningen. Personligen hoppas jag Kievregimen + Natobögarna sugs in i ett svart hål asap så vi andra slipper dras med i skiten. Jag hatar alla västledare med brinnande passion för att dom kastar bensin på elden.
Citera
2023-06-22, 18:20
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Gasledningen och dammen, bägge har man skyllt på ryssarna. Inte helt logiskt kanske. Gasledningen hade ju redan Biden sagt tidigare att han skulle genomföra.

När det sedan skedde var det naturligtvis ryssarna som låg bakom sprängningen av sin egen pengamaskin.

Dammen har förstört mest på ockuperat landområde samt för Krim. Också ryssarna naturligtvis.

Nu detta. Någon måtta och logik kan man väl få begära?
Nej logik kastade man överbord för länge sedan och en majoritet av befolkningen är lika hjärndöda när det kommer till denna konflikt som man var under covid.
Citera
2023-06-22, 18:21
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ukr bedriver ett propagandakrig i hopp om att få med sig hela Nato in i het krigsföring eftersom man inte har en chans själva. Således, skyr man inga medel för att anklaga Ryssland för allt under solen. Det är den bistra sanningen. Personligen hoppas jag Kievregimen + Natobögarna sugs in i ett svart hål asap så vi andra slipper dras med i skiten. Jag hatar alla västledare med brinnande passion för att dom kastar bensin på elden.
Vad gör du i väst själv i så fall? Du pratar och beter dig som en sann ryss, varför flyttar du inte?
Ukraina behöver inte bedriva ett propagandakrig. Ryzzland bedriver ett av de vidrigaste krigen människan skådat, därför skall de dödas till sista man på Ukrainsk mark, det tycker hela västvärlden.
Citera
2023-06-22, 18:22
Medlem
pappasiss avatar
Denna tråden ligger fel den ska väll ligga i konspirationer och alternativa teorier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in