Citat:
Det är faktiskt du som lägger orden i munnen på mig, gubben.
Om Ukraina fick ha en folkomröstning om huruvida dom ska ställa till med nukleär katastrof och sen skylla det på ryssarna så kan vi nog båda vara överens om att dom skulle rösta nej. Det ligger inte i folkets intresse.
Punkten där jag anser att du är lite naiv är att du verkar tro att ukrainska ledningen har självbestämmande och att deras hand inte styrs av NATO. Du tror att att Zelensky & Co inte är korrumperade, att dom bryr sig om folkets bästa osv.
Det kan vara en konsekvens av den väldigt skyddade tillvaro som du antagligen lever i. Det är fint och gulligt, men lite naivt.
Citat:
Ogrundat påstående. Vad är det dom inte kan hålla kvar? Ukraina har knappt ens lyckats ta ingenmansland under flera veckor av motoffensiv. Det talas om nån liten by nånstans. Knappast något att ta till drastiska åtgärder över va?
Citat:
Ännu mer foliehattsteorier som saknar grund, eller falsk ryktesspridning.
Putin sitter isolerad i sin bunker och tillsammans med Kreml sitter det och hotar med kärnvapen i tid och otid och så spelar du indignerad över att man påstår att de tänker göra allvar av hoten men med kärnkraftverk? Putin har ju själv sagt att det är en röd linje om "Ryssland" attackeras och som du själv säger så räknar Ryssland södra Ukraina som just Ryssland.
Putin sitter isolerad i sin bunker och tillsammans med Kreml sitter det och hotar med kärnvapen i tid och otid och så spelar du indignerad över att man påstår att de tänker göra allvar av hoten men med kärnkraftverk? Putin har ju själv sagt att det är en röd linje om "Ryssland" attackeras och som du själv säger så räknar Ryssland södra Ukraina som just Ryssland.
Jag ber då dig om samma sak som alla andra NATO-kramare som gormar om Putins sk "kärnvapenhot": Ge mig ett exakt citat av vad han har sagt. Borde vara ganska enkelt.
Aldrig någon som kan ge ett rakt svar på det, eftersom det han faktiskt sagt angående kärnvapen låter väldigt rimligt.
Men kan du gissa svaret på dom här frågorna?
-Vilken kärnvapenmakt i världen är det som faktiskt har använt skarpa kärnvapen mot ett annat land?
-Vilken kärnvapenmakt i världen är det som har en uttalad first strike policy? (Ursäkta, det heter visst "strategic ambiguity" på fint språk.)