2023-06-22, 16:27
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
1 Nu är det ju inte bara jag som uppfattar att Putin och Kreml hotar med kärnvapen utan det är en allmän uppfattning i världen att han gör det och som jag tidigare sagt så har Kreml alla möjligheter att förtydliga sig eller dementera. Nu är det väl ändå som är mer än lovligt naiv som viftar bort hoten och tal om "alla tillgängliga medel", "röda linjer", "existensiellt hot" med mera när du låtsas som att det regnar.

2 Man behöver heller inte trigga igång någon "outrage-maskin" då Ryssland och dess armé samlar på sig krigsbrott på hög. Med den sprängda dammen och tidigare kärnvapenhot är det givetvis en reell möjlighet att Ryssland begår ytterligare illdåd. Ingen litar på Ryssland sedan den 24 februari 2022 "Vi ska inte anfalla" sa visst Putin och menade att väst hetsade.

3 Svd, där kom den. Nu argumenterar du efter en manual. Du glömde dra till med Aftonbladet och med den typen av argumentation så övertygar du nog ingen.

4 Gällande motoffensiven verkar du bara ha två lägen; svart eller vitt. Att Ukraina sjabblat sig vid anfall 1 betyder givetvis inte att offensiven gått om stöpen gumman.

1) En miljon kineser kan inte ha fel. "Alla" trodde på Iraks "weapons of mass destruction", så därför var det sant.

2) Jo, man behöver trigga outrage. Det är sommar. Gemene man är trött på krigsporr och bryr sig just nu mest om paraply-drinkar på chartern. Så det behövs nåt lite extraordinärt för att folk ska fästa uppmärksamheten på Ukraina igen.

3) Jag sa SVT. Jag kan också säga "där kom den" om din trötta klyscha om "manualer". Det dröjde inte länge.

4) Närå, jag kan se hela gråskalan från svart till vitt. Jag noterar att just nu befinner sig Ukrainska motoffensiven på 99% mot svart = misslyckat. Så det saknas rimliga motiv till några drastiska och desperata cp-ryck från ryskt håll. Det dom gör nu funkar uppenbarligen utmärkt för att hålla NATO stången.
Citera
2023-06-22, 16:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
1) En miljon kineser kan inte ha fel. "Alla" trodde på Iraks "weapons of mass destruction", så därför var det sant.

2) Jo, man behöver trigga outrage. Det är sommar. Gemene man är trött på krigsporr och bryr sig just nu mest om paraply-drinkar på chartern. Så det behövs nåt lite extraordinärt för att folk ska fästa uppmärksamheten på Ukraina igen.

3) Jag sa SVT. Jag kan också säga "där kom den" om din trötta klyscha om "manualer". Det dröjde inte länge.

4) Närå, jag kan se hela gråskalan från svart till vitt. Jag noterar att just nu befinner sig Ukrainska motoffensiven på 99% mot svart = misslyckat. Så det saknas rimliga motiv till några drastiska och desperata cp-ryck från ryskt håll. Det dom gör nu funkar uppenbarligen utmärkt för att hålla NATO stången.

1 Ja, förvisso men den springande punkten är att Putin och Kreml inte vill dementera eller förtydliga eftersom de vet vad de säger och menar och vill att väst ska uppfatta det så, precis som väst har uppfattat det. Som bonus kan man kolla lite på rysk stats-TV där de diskuterar om de borde utplåna Storbritannien med flera med kärnvapen. Är det normalt?

Slutligen är vad Putin säger en helt menlös indikator på vad Putin vill eller gör.

2 Ja, eller så föreligger det helt enkelt ett hot att kärnkraftet kommer att förstöras.

3 Manual-argumentet fungerar lysande som motsvar på SVT och Aftonbladet-argumentet. Man bemöter argument på samma låga nivå som exempelvis gubben besvaras med något liknande.

4 Jag har en annan uppfattning om Ukrainas offensiv och håller väl på ett ungefär med vad Igor Girkin och Prigozhin uttrycker. Det är bara den mest rabiata Kremlpropagandan som påstår att den är 99% misslyckad.
Citera
2023-06-22, 16:50
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
1 Ja, förvisso men den springande punkten är att Putin och Kreml inte vill dementera eller förtydliga eftersom de vet vad de säger och menar och vill att väst ska uppfatta det så, precis som väst har uppfattat det. Som bonus kan man kolla lite på rysk stats-TV där de diskuterar om de borde utplåna Storbritannien med flera med kärnvapen. Är det normalt?

Slutligen är vad Putin säger en helt menlös indikator på vad Putin vill eller gör.

2 Ja, eller så föreligger det helt enkelt ett hot att kärnkraftet kommer att förstöras.

3 Manual-argumentet fungerar lysande som motsvar på SVT och Aftonbladet-argumentet. Man bemöter argument på samma låga nivå som exempelvis gubben besvaras med något liknande.

4 Jag har en annan uppfattning om Ukrainas offensiv och håller väl på ett ungefär med vad Igor Girkin och Prigozhin uttrycker. Det är bara den mest rabiata Kremlpropagandan som påstår att den är 99% misslyckad.

1) Varför ska han dementera dina fantasier om vad du inbillar dig att han sagt / menat / tänkt. Du kan ju inte ens klämma fram med ett vettigt citat av när han ska ha hotat oss. Antingen så har du blivit uppskrämd av propaganda, eller så är du en av dom som med berått mod sprider sådana rykten själv.

2) Vem har uttalat ett sådant hot? Ge mig citatet tack.

3) Kollar du på SVT? Anser du att SVT ger en balanserad bild av kriget?

4) Dom två skojarna i all ära, men har vi några hårda fakta som visar på substantiella ukrainska segrar? Tänker då främst på territoriella framsteg. Finns ju ett antal "live"-kartor på nätet som visar hur det ser ut längs fronten. Du kan ju ta dom till hjälp om du vill.
Citera
2023-06-22, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Titeln talar för sig själv, ryssarna har nu blivit mer kaxiga eftersom väst inte gjorde ett skit när dom sprängde Nova Kakhovka dammen.

Ukraina varnade för ett år sedan om att ryssarna tänkte spränga dammen, och sen gjorde dom det.

https://t.me/V_Zelenskiy_official/6669

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJRORa/zelenskyj-ryssland-kan-attackera-karnkraftverk

Är Zelensky synsk eller anklagar han motståndaren för vad han själv tänker göra?

Givetvis har Putin varken sprängt nordstream, dammen eller tänker sabotera kärnkraftverket som han kontrollerar.

Ni NPC-människor har blivit så jävla dumma i huvudet så det är löjligt. Ni äter gladeligen propaganda kokt i lösbajs till både frukost och middag.

Jag håller inte på Ryssland.
Jag skiter i Ukraina.
Jag håller inte på NATO.
Citera
2023-06-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Har även hört att man dresserat valar. Norrmännen grep en rysk spionval nyligen i någon hamn men att förhören gav lite fisk. Ryssarna kopierar allt från den Blofeldska manualen. De börjar få slut på egna ideer.
Sverige tränade en gång i tiden sälar med begränsad framgång. USA använde delfiner både i Vietnam och under Gulfkriget, även om det senare fallet det påstods att delfinerna smet och fraterniserade med lokala delfiner istället för att göra sin patriotiska plikt. Att använda djur, inklusive valar, i krig är knappast något nytt eller något man måste sno från Blofeld.
Citera
2023-06-22, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Bara inte Ryssen gör nått ogenomtänkt igen. I samband med att dom sprängde dammen glömde dom att meddela sina trupper som hade grävt ner sig nära vatten nedströms.

Många ryska soldater drunknade.

Och inte ens detta får dig att förstå att det inte var ryssarna som sprängde dammen?

Du måste trolla? Så dum kan du inte vara, eller?
Citera
2023-06-22, 17:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ryssarna anser att betydande delar av Ukraina tillhör Ryssland. Varför skulle dom vilja förstöra sitt eget land?
Gammal rysk taktik "Brända jordens taktik" Lämna inget till fienden.
Citera
2023-06-22, 17:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
1) Varför ska han dementera dina fantasier om vad du inbillar dig att han sagt / menat / tänkt. Du kan ju inte ens klämma fram med ett vettigt citat av när han ska ha hotat oss. Antingen så har du blivit uppskrämd av propaganda, eller så är du en av dom som med berått mod sprider sådana rykten själv.

2) Vem har uttalat ett sådant hot? Ge mig citatet tack.

3) Kollar du på SVT? Anser du att SVT ger en balanserad bild av kriget?

4) Dom två skojarna i all ära, men har vi några hårda fakta som visar på substantiella ukrainska segrar? Tänker då främst på territoriella framsteg. Finns ju ett antal "live"-kartor på nätet som visar hur det ser ut längs fronten. Du kan ju ta dom till hjälp om du vill.

1 Jag har gett flera exempel. Man måste ha aspberger om man tolkar Putin så bokstavligt som du gör alternativt göra sig dum. Du bortser helt och hållet från att väst från diplomat- till det hela politiska etablissemanget uppfattar Putin/Kreml som att de hotar med kärnvapen och att Putin/Kreml inte gjort något för att motsäga den uppfattningen. Han kan lyfte luren närsomhelst till Biden och säga att han bara skoja och att han aldrig tänker använda kärnvapen.

2 Ingen har uttalat ett sådant hot vad jag vet. Hot är såväl ett verb som ett substantiv och jag syftade på det senare.

3 Nej, jag kollar faktiskt inte på SVT och tycker skiten ska bantas rejält.

4 Tja, tiden får utvisa. Så länge båda länder har armeer att kämpa med är ju utgången oviss och jag vill iaf inte sia för mycket men upplever att förbekämpningen går bra.
Citera
2023-06-22, 17:35
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Det skulle kräva kirurgisk precision av ryZZarna om de tänker spränga eftersom en enda liten stråle på Nato skulle medföra fullskaligt anfall mot homofederationen. Det här vet bögklustret i kreml.

Klart det inte skulle. Tror du att Nato är redo för armageddon direkt?
Citera
2023-06-22, 17:35
Medlem
Han är lurig den där presidenten. Förutom världens största offerkofta slänger han sig med den ena rysstokiga teorin efter den andra. Han är rätt ok på propaganda, det får jag ge honom, det konstiga är att normalintelligenta människor sväljer allt han säger med hull och hår.
Citera
2023-06-22, 17:40
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Och inte ens detta får dig att förstå att det inte var ryssarna som sprängde dammen?

Du måste trolla? Så dum kan du inte vara, eller?

Du vet att det i stort sett är konsensus att ryssarna sprängde dammen. Även logiskt eftersom den låg under deras kontroll. Så om du låtsas vara förvånad när någon uttrycker en uppfattning som är i linje med det så är det du själv som gör dig löjlig.
Citera
2023-06-22, 17:42
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Han är lurig den där presidenten. Förutom världens största offerkofta slänger han sig med den ena rysstokiga teorin efter den andra. Han är rätt ok på propaganda, det får jag ge honom, det konstiga är att normalintelligenta människor sväljer allt han säger med hull och hår.

Ha! Hur borde han agera som representant för Ukraina för att du inte ska tycka att han har offerkofta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in