Citat:
1 Nu är det ju inte bara jag som uppfattar att Putin och Kreml hotar med kärnvapen utan det är en allmän uppfattning i världen att han gör det och som jag tidigare sagt så har Kreml alla möjligheter att förtydliga sig eller dementera. Nu är det väl ändå som är mer än lovligt naiv som viftar bort hoten och tal om "alla tillgängliga medel", "röda linjer", "existensiellt hot" med mera när du låtsas som att det regnar.
2 Man behöver heller inte trigga igång någon "outrage-maskin" då Ryssland och dess armé samlar på sig krigsbrott på hög. Med den sprängda dammen och tidigare kärnvapenhot är det givetvis en reell möjlighet att Ryssland begår ytterligare illdåd. Ingen litar på Ryssland sedan den 24 februari 2022 "Vi ska inte anfalla" sa visst Putin och menade att väst hetsade.
3 Svd, där kom den. Nu argumenterar du efter en manual. Du glömde dra till med Aftonbladet och med den typen av argumentation så övertygar du nog ingen.
4 Gällande motoffensiven verkar du bara ha två lägen; svart eller vitt. Att Ukraina sjabblat sig vid anfall 1 betyder givetvis inte att offensiven gått om stöpen gumman.
2 Man behöver heller inte trigga igång någon "outrage-maskin" då Ryssland och dess armé samlar på sig krigsbrott på hög. Med den sprängda dammen och tidigare kärnvapenhot är det givetvis en reell möjlighet att Ryssland begår ytterligare illdåd. Ingen litar på Ryssland sedan den 24 februari 2022 "Vi ska inte anfalla" sa visst Putin och menade att väst hetsade.
3 Svd, där kom den. Nu argumenterar du efter en manual. Du glömde dra till med Aftonbladet och med den typen av argumentation så övertygar du nog ingen.
4 Gällande motoffensiven verkar du bara ha två lägen; svart eller vitt. Att Ukraina sjabblat sig vid anfall 1 betyder givetvis inte att offensiven gått om stöpen gumman.
1) En miljon kineser kan inte ha fel. "Alla" trodde på Iraks "weapons of mass destruction", så därför var det sant.
2) Jo, man behöver trigga outrage. Det är sommar. Gemene man är trött på krigsporr och bryr sig just nu mest om paraply-drinkar på chartern. Så det behövs nåt lite extraordinärt för att folk ska fästa uppmärksamheten på Ukraina igen.
3) Jag sa SVT. Jag kan också säga "där kom den" om din trötta klyscha om "manualer". Det dröjde inte länge.

4) Närå, jag kan se hela gråskalan från svart till vitt. Jag noterar att just nu befinner sig Ukrainska motoffensiven på 99% mot svart = misslyckat. Så det saknas rimliga motiv till några drastiska och desperata cp-ryck från ryskt håll. Det dom gör nu funkar uppenbarligen utmärkt för att hålla NATO stången.