2023-06-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Då är det bara melodi festival och vilken korv på grillen som pratas om? Även det är politiskt. Vilka kläder man har på sig tjallar om från vilken socioekonomisk klass man tillhör. Finns nog inte många 'ADIDAS riddare' på dessa sammankomster.

Nej det finns mycket annat. Bara för att du inte förstår hur andra kan hålla politik borta från diskussioner betyder inte att man bara pratar om Melodifestivalen och korv.
Fast kläderna är redan bestämda. Antigen frack med svart väst eller svart kostym. Jag kan avslöja att jag själv är arbetarklass och bytte om från mina arbetskläder direkt till kostym/frack. Vissa bröder jobbade som väktare osv
Citera
2023-06-22, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Men illuminatiorden finns ju inte längre. Och även om de skulle finnas i den formen som konspirationsteoretiker tror så har de inget med frimurarna att göra. Vatikanen har inte heller något med orden att göra och definitivt inte Hitler heller. Bara för att du fått för dig att saker hänger ihop så behöver det ju inte betyda att de gör det.

Vi är inte de ni är rädda för att vi skulle vara. men sanningen är nog bara för tråkig förmodar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag förstår att du måste spela rollen som 'gatekeeper', går ju inte du bekräftar mina påståenden.
Dina påståenden bekräftas av en frimurare i videon jag länkade ovan.
Citera
2023-06-22, 16:55
Avstängd
Den största farhågan para mi är nog att många frimurare framstår som högst förvirrade av sin occultism. Det där hopkoket av diverse religoner och lek med rollspel etc. tror jag är osunt. Mest för att jag sett resultatet av folk som håller på med det som kommer till kyrkan. Det är ett elände att få bort om någon trasslar in sig i det.

Sen såklart om man någonstans ska försöka se något positivt så faller det på att man lät utvecklingen i landet hända.
Citera
2023-06-22, 20:14
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goyyhim
Dina påståenden bekräftas av en frimurare i videon jag länkade ovan.
Den där länken är ju bara dumheter. Finns ingen som helst anledning att rikta in sig på att rekrytera idolvinnare och liknande. Killen har en psykos. Det är uppenbart. Varför lyssnar dårar bara på andra dårar och aldrig på dem som berättar hur det är?
Citera
2023-06-22, 20:15
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Den största farhågan para mi är nog att många frimurare framstår som högst förvirrade av sin occultism. Det där hopkoket av diverse religoner och lek med rollspel etc. tror jag är osunt. Mest för att jag sett resultatet av folk som håller på med det som kommer till kyrkan. Det är ett elände att få bort om någon trasslar in sig i det.

Sen såklart om man någonstans ska försöka se något positivt så faller det på att man lät utvecklingen i landet hända.
Ingen behöver någon avprogrammering om man väljer att gå ur orden. Det där är bara nonsens.
Citera
2023-06-22, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ingen behöver någon avprogrammering om man väljer att gå ur orden. Det där är bara nonsens.

Citat:
Den där länken är ju bara dumheter. Finns ingen som helst anledning att rikta in sig på att rekrytera idolvinnare och liknande. Killen har en psykos. Det är uppenbart. Varför lyssnar dårar bara på andra dårar och aldrig på dem som berättar hur det är?
Här kan du höra precis samma sak, fast av en polis mästare. Han berättar hur majoriteten av alla poliser bjuds in till frimurare ordern i USA. Är så dom infiltrerar samhället. Han bekräftar att frimurare ordern är satanism.

Former police officer talks about his involvement with the freemasons.
https://www.youtube.com/watch?v=gQiGajbnPcs
Citera
2023-06-23, 00:58
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Här kan du höra precis samma sak, fast av en polis mästare. Han berättar hur majoriteten av alla poliser bjuds in till frimurare ordern i USA. Är så dom infiltrerar samhället. Han bekräftar att frimurare ordern är satanism.

Han är en paranoid pajas. Jag lovar. Jag känner massor av bröder i USA som jag lärt känna via besök och det är inte vare sig infiltration eller satanism. Varför tycker du att en konspiratorisk individ är mer trovärdig än t ex officiella beskrivningar som du kan hitta på t ex frimurarorden.se? Vi håller inte på med det ni är rädda för. Det är helt ointressant inom frimureriet och det gäller över hela världen rent generellt. Titta på serien Inside the freemasons. Där får du en bra insyn i hur frimureriet faktiskt fungerar i England. I Sverige har vi ju egna ritualer som skiljer sig en del från de andra internationella men andemeningen är den samma. Den svenska riten är något mer dramatisk enligt min uppfattning och mer spektakulär rent teatraliskt kanske men djupare jämförelser än så vill jag inte göra. Jag inser givetvis att det verkar så mycket mer kittlande och spännande om vi höll på med en massa fuffens och höll varandra om ryggen men sanningen är väl nog för tråkig för de flesta.
Citera
2023-06-23, 02:26
Bannlyst
Citat:
Han är en paranoid pajas. Jag lovar. Jag känner massor av bröder i USA som jag lärt känna via besök och det är inte vare sig infiltration eller satanism. Varför tycker du att en konspiratorisk individ är mer trovärdig än t ex officiella beskrivningar som du kan hitta på t ex frimurarorden.se? Vi håller inte på med det ni är rädda för. Det är helt ointressant inom frimureriet och det gäller över hela världen rent generellt. Titta på serien Inside the freemasons. Där får du en bra insyn i hur frimureriet faktiskt fungerar i England. I Sverige har vi ju egna ritualer som skiljer sig en del från de andra internationella men andemeningen är den samma. Den svenska riten är något mer dramatisk enligt min uppfattning och mer spektakulär rent teatraliskt kanske men djupare jämförelser än så vill jag inte göra. Jag inser givetvis att det verkar så mycket mer kittlande och spännande om vi höll på med en massa fuffens och höll varandra om ryggen men sanningen är väl nog för tråkig för de flesta.

Har du missat att alla världsledare som jobbar för WEF och försöker kollapsa samhället alla gör frimurare orderns hand symboler när dom pratar i intervjuer? Nazist ledaren Klaus kan knappt vara med i en enda intervju utan att symbolisera vilka han representerar. Frimurarna leder the great reset.

Du är i alldeles för låg nivå för att vara insatt än
Citera
2023-06-23, 07:21
Medlem
Citat:

Eller så kanske det beror på att man ser poliser som personer som har väldigt hög moral och därför personer som är lämpliga att bli frimurare?
Citera
2023-06-23, 08:40
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Har du missat att alla världsledare som jobbar för WEF och försöker kollapsa samhället alla gör frimurare orderns hand symboler när dom pratar i intervjuer? Nazist ledaren Klaus kan knappt vara med i en enda intervju utan att symbolisera vilka han representerar. Frimurarna leder the great reset.

Du är i alldeles för låg nivå för att vara insatt än
Ah! Den klassiska invändningen när man använder logik. Jag har för låg grad… Jag är mångårig medlem med grad X, har varit ansvarig för studieverksamhet flera år och leder logen. Vem av oss två tror du är mest insatt?

Varför tror ni foliehattar att frimurare har nåt behov av att visa nåt tecken med händerna? Vilken funktion skulle det ha att bete sig som nån gangsterrappare? Vad skulle det innebära för signaler? För vem? Vad betyder signalerna? Verkar det logiskt att bete sig på det där sättet?
Citera
2023-06-24, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ah! Den klassiska invändningen när man använder logik. Jag har för låg grad… Jag är mångårig medlem med grad X, har varit ansvarig för studieverksamhet flera år och leder logen. Vem av oss två tror du är mest insatt?

Varför tror ni foliehattar att frimurare har nåt behov av att visa nåt tecken med händerna? Vilken funktion skulle det ha att bete sig som nån gangsterrappare? Vad skulle det innebära för signaler? För vem? Vad betyder signalerna? Verkar det logiskt att bete sig på det där sättet?

Du menar den absolut rimligaste förklarningen menar du?

Varför vet inte statliga poliser om UFO fallen som underättelsetjänsten jobbar med? - olika nivåer av rang.

I sverige finns inte ens 33 nivåer inom frimurare ordern.

Du måste väll vara medveten om att frimurarna älskar symbolism, där man via handtecken symboliserar för att visa att man är en broder. Även olika typer av hälsningar.
Citera
2023-06-24, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Eller så kanske det beror på att man ser poliser som personer som har väldigt hög moral och därför personer som är lämpliga att bli frimurare?

Hur hög moral var det på george floyd false flag eventet? frimurare ordern loggan tatuerad på bröstet. Ett sacrefice för att skapa raskrig. Vi såg även övervaknings klipp på poliser som sprang runt och slog sönder skyltfönster, och försökte göra protesten våldsam, vilket dom lyckades med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in