2023-06-22, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vad pratar du om med dina vänner när ni umgås?

Har ingen. Med tanke på hjärnpsykosen hos flest folk ( Facebook folket ) skal man gilla 🏳️‍🌈 och det gör jag inte. Samma med corona vaccinet, hur många % tog det? Då kan du ju se hur många man får dumförklara som 🐑
Citera
2023-06-22, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det är ingen diskussionsklubb och inte heller ett rådslag eller liknande. Vi ägnar oss åt frimureriska ting som är rituella.

Eksakt, ni håller på med och ligga i en kista och spela döda i de första grader, sen håller ni på med blod drickande och människa offeringar i de högsta graden.
Citera
2023-06-22, 09:26
Avslutad
Citat:
Det dricks betydligt mindre än du föreställer dig. Själv är jag i det närmaste nykterist. En del filosofiska samtal kan väl förekomma men sällan vid logekvällar efter en ritual. Det finns ju studieaftnar/studiecirklar och liknande och då berör man mer av den karaktären men i relation till det frimureriska ämnet som avhandlas. Det går ut på att man ska få en djupare förståelse om de frimureriska ritualerna och sådant så att man kan förhoppningsvis kan utveckla sin egen förståelse och utvecklas bättre. Som sagt, det blir vad man gör det till.

Vi diskuterar inte politik, styrning, demokrati eller fattar beslut som rör någon annan än oss själva. Inga av de oegentligheter en del är rädda ska förekomma då de är skadliga för vår verksamhet. Taktik och strategi är inget vi ägnar oss åt då vi inte vill påverka eller manipulera någon. Vi har ingen dold agenda. Hur bröderna röstar vet jag inte men vi är ju en representation av samhället och kan ha många olika bakgrunder och personliga övertygelser. Då hela verksamheten ändå är ganska konservativ så är min gissning att man hittar en större andel moderater här än i andra sammanhang. KD:are är ju ofta frikyrkliga konservativa och frikyrkor är ofta oroliga över att vi skulle hålla på med någon form av avart till religion, vilket vi inte gör. Har träffat och känner många jag vet är socialdemokrater, liberaler och centerpartister. Miljöpartister har jag träffat också. Det finns också SD-sympatisörer men det är mer ovanligt. Det enda jag aldrig träffat på där jag kunnat sluta mig till partisympatier är väl kommunister och nazister. Historiskt sett har ju inte heller frimureri varit speciellt uppskattat i diktaturer där denna typ av politik legat som grund.

Om jag inte missminner, skulle det finnas en del kommunister inom Illuminati, Vaticanet är också ett bröderloge ( bara män där ) Hitler & co. hade väl sin egna kult, var det Thule ordnen? Hitler var ju okkultist.
Citera
2023-06-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag kommer alltid in på politik, och religion ( kultur ) Om man är ett vuxen människa är det normalt. Men nu lever vi i en clown värld, och folk lever i stort bara för grill kväll, melodi festival och tv serie tittande. Tycker man bör mälde klart ut vad man står upp för.

Eller så kanske man diskutera olika saker vid olika tillfällen. Det som jag uppskattade vid mötena var just att man slapp diskutera politik och religion och verkligen kunde lära känna folk på ett mer neutralt plan. Det blev därmed mer avslappnat och en väldigt lugn stämning eftersom politiska diskussioner leder till att det kan bli en väldigt obekväm stämning.

Det är inte heller så att fokuset egentligen är på diskussioner utan fokuset är på själva ritualen och vad man kan ta till sig från ritualen och använda i sitt vardagliga liv och det är något som är bortom politiska ideologier och åskådningar.

Som personlig anekdot som tidigare medlem: Jag har inte några problem med att diskutera politik men när jag var medlem tyckte jag det var ett skönt andningshål där man kunde fokusera mer på vilka personerna som man möter är mer än vilka ideologier de följer och hur lika vi egentligen är.
Citera
2023-06-22, 13:02
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Eksakt, ni håller på med och ligga i en kista och spela döda i de första grader, sen håller ni på med blod drickande och människa offeringar i de högsta graden.
Det där är ju bara din spekulation och rent nonsens. Människooffer... Seriöst...
Citera
2023-06-22, 13:09
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Om jag inte missminner, skulle det finnas en del kommunister inom Illuminati, Vaticanet är också ett bröderloge ( bara män där ) Hitler & co. hade väl sin egna kult, var det Thule ordnen? Hitler var ju okkultist.

Men illuminatiorden finns ju inte längre. Och även om de skulle finnas i den formen som konspirationsteoretiker tror så har de inget med frimurarna att göra. Vatikanen har inte heller något med orden att göra och definitivt inte Hitler heller. Bara för att du fått för dig att saker hänger ihop så behöver det ju inte betyda att de gör det.

Vi är inte de ni är rädda för att vi skulle vara. men sanningen är nog bara för tråkig förmodar jag.
Citera
2023-06-22, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Eller så kanske man diskutera olika saker vid olika tillfällen. Det som jag uppskattade vid mötena var just att man slapp diskutera politik och religion och verkligen kunde lära känna folk på ett mer neutralt plan. Det blev därmed mer avslappnat och en väldigt lugn stämning eftersom politiska diskussioner leder till att det kan bli en väldigt obekväm stämning.

Det är inte heller så att fokuset egentligen är på diskussioner utan fokuset är på själva ritualen och vad man kan ta till sig från ritualen och använda i sitt vardagliga liv och det är något som är bortom politiska ideologier och åskådningar.

Som personlig anekdot som tidigare medlem: Jag har inte några problem med att diskutera politik men när jag var medlem tyckte jag det var ett skönt andningshål där man kunde fokusera mer på vilka personerna som man möter är mer än vilka ideologier de följer och hur lika vi egentligen är.

Då är det bara melodi festival och vilken korv på grillen som pratas om? Även det är politiskt. Vilka kläder man har på sig tjallar om från vilken socioekonomisk klass man tillhör. Finns nog inte många 'ADIDAS riddare' på dessa sammankomster.
Citera
2023-06-22, 13:24
Avslutad
Citat:
Det där är ju bara din spekulation och rent nonsens. Människooffer... Seriöst...

Det som händer i Bohemian grove, det händer inte? Människa offering har eksisteret i al den tid som människan har funnits, ofring till guden/ gudarna. Under inkvisitionen var det i kristendomens namn, sen har Satanismen fått vind i seglen.
Citera
2023-06-22, 13:27
Avslutad
Citat:
Men illuminatiorden finns ju inte längre. Och även om de skulle finnas i den formen som konspirationsteoretiker tror så har de inget med frimurarna att göra. Vatikanen har inte heller något med orden att göra och definitivt inte Hitler heller. Bara för att du fått för dig att saker hänger ihop så behöver det ju inte betyda att de gör det.

Vi är inte de ni är rädda för att vi skulle vara. men sanningen är nog bara för tråkig förmodar jag.

Jag förstår att du måste spela rollen som 'gatekeeper', går ju inte du bekräftar mina påståenden.
Citera
2023-06-22, 14:52
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Då är det bara melodi festival och vilken korv på grillen som pratas om? Även det är politiskt. Vilka kläder man har på sig tjallar om från vilken socioekonomisk klass man tillhör. Finns nog inte många 'ADIDAS riddare' på dessa sammankomster.
Det är därför vi klär oss likadant när vi träffas. Om nån klär sig i Adidas när de är hemma struntar väl vi i.
Citera
2023-06-22, 14:53
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Det som händer i Bohemian grove, det händer inte? Människa offering har eksisteret i al den tid som människan har funnits, ofring till guden/ gudarna. Under inkvisitionen var det i kristendomens namn, sen har Satanismen fått vind i seglen.

Bohemian grove har inget med frimureriet att göra. Tveksamt om det förekommer människooffer där eller någon annan stans i västvärlden.
Citera
2023-06-22, 14:55
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Jag förstår att du måste spela rollen som 'gatekeeper', går ju inte du bekräftar mina påståenden.
Jag är ingen gatekeeper. Jag vet vad jag pratar om. Du själv har inga egna erfarenheter utan sväljer istället alla paranoida konspirationsteorier som skvalpar runt på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in