Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
Jag kommer alltid in på politik, och religion ( kultur ) Om man är ett vuxen människa är det normalt. Men nu lever vi i en clown värld, och folk lever i stort bara för grill kväll, melodi festival och tv serie tittande. Tycker man bör mälde klart ut vad man står upp för.
Eller så kanske man diskutera olika saker vid olika tillfällen. Det som jag uppskattade vid mötena var just att man slapp diskutera politik och religion och verkligen kunde lära känna folk på ett mer neutralt plan. Det blev därmed mer avslappnat och en väldigt lugn stämning eftersom politiska diskussioner leder till att det kan bli en väldigt obekväm stämning.
Det är inte heller så att fokuset egentligen är på diskussioner utan fokuset är på själva ritualen och vad man kan ta till sig från ritualen och använda i sitt vardagliga liv och det är något som är bortom politiska ideologier och åskådningar.
Som personlig anekdot som tidigare medlem: Jag har inte några problem med att diskutera politik men när jag var medlem tyckte jag det var ett skönt andningshål där man kunde fokusera mer på vilka personerna som man möter är mer än vilka ideologier de följer och hur lika vi egentligen är.