2023-06-22, 15:51
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Pakistani-biljonären har fru & dotter.
De andra vete fan, men tänker att om de har fruar, familjer, så ärver de.

Men någon sade att man måste hitta kropparna och konstatera att dom är döda innan någon kan ärva pengarna?
Citera
2023-06-22, 15:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Som han antagligen sket i för då skulle han ej göra detta
Vad fan SNACKAR du om? Han tog med sin 19-åriga son i skorven.

Läs en nyhetsartikel innan du flappar käften.
Citera
2023-06-22, 15:53
Avslutad
Vad tippar ni. Kommer titan återfinnas detta sekel?
Citera
Medlem
MikeFromYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fungerar inte sändare/gps på ytan? Har för mig att man kan hitta båtar som ramlat omkull på havet?

Om de nu har hamnat på ytan och skvalpar runt så måste det väl finnas något säkerhetstanke bakom det också?? För det verkar som det finns många mekanismer som gör att båten flyter upp. Men det är ju ingen nytta om den inte kan hittas.
Flertal system för det, ett av dom ska tydligen göra så att fartyget flyter upp till ytan även om personerna i den är medvetslösa. Minns jag rätt så skulle det vara runt en 7 backupsystem som kan skicka upp den till ytan igen, tyder ju på att den har imploderat. Låter ju märkligt att den ligger och skvalpar runt på ytan någonstans och inte har GPS för en sådan situation.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men någon sade att man måste hitta kropparna och konstatera att dom är döda innan någon kan ärva pengarna?
Vet inte hur det fungerar, jag kan dessutom inte maritime law.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Nej, luften sugs inte ut, den pressas ut av det inforsande vattnet. Men om luften stängs in i en ficka så kommer den finnas kvar, fast komprimerad pga trycket.

Om glaset plötsligt lossar, så är det inte säkert att kolfibertuben pressas ihop pga detta. Krafterna som vill pressa ihop tuben är blir inte större än vad de redan är bara för att glaset försvinner. Och när tuben väl fyllts med vatten så har vi nått ett hydrostatiskt tillstånd: Lika stort tryck både på insida och utsida av tuben, dvs inga nettokrafter alls från vattnet verkar på tuben.

Om tuben skulle gå sönder pga att glaset lossar så tror jag det skulle ske under de millisekunder innan vattnet hunnit forsa in i tuben (och egalisera alla krafter), men efter att glaset släppt. Glaset hjälper till att stödja tuben. Utan glas, inget stöd.

Ett sätt att tänka sig detta är att ta den där gråa kartongcylindern som är kvar när toarullen är tom. Den är lätt att trycka ihop med två fingrar. Men om vi klipper ut en cirkulär skiva av kartong och klistrar in den i änden på tuben så blir det mycket svårare att trycka ihop tuben. Skivan symboliserar fönstret. Utan fönster kan tuben inte hålla formen. (Men detta gäller bara sålänge som vattnet inte forsat in och egaliserat trycket).

Men om vattnet går in på 4000 m djup och trycket jämnas ut i själva ubåten, dör inte människorna av trycket som nu finns på dem? Iom att ubåten inte skyddar dem längre
Citera
2023-06-22, 15:54
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Pakistani-biljonären har fru & dotter.
De andra vete fan, men tänker att om de har fruar, familjer, så ärver de.
Hade hans fru betytt nått hade han ej åkit ner. Vem åker ner 4 km i vattnet i en ubåt som ser ut som ett hemma bygge och som styrs av xbox kontroll. Hans fru kanske begärt skilsmässa. Han kanske varit otrogen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Luckan på ubåtar öppnas utåt av uppenbara skäl. Du blev skitsnackad men var för okunnig för att förstå det.

Ja, det var det jag sa. Att jag är okunnig när det kommer till ubåtar. Men vill bara säga att jag fattade att luckan inte skulle öppnas utåt i det fallet haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Var tar deras pengar vägen om ingen får ärva dom?

Läste tidigare att det behövs en riktig begravning för att få ärva pengarna, är kropparna på vift ska det ta X antal år innan det kan betalas ut till de anhöriga så isånafall hamnar pengarna på bara på is tills dess.

Någon mer insatt kanske kan klämma in en spalt om det, då jag också är fundersam.
Citera
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag undrar,, har man inte en gömma med självmordstabletter med? Så man kan ta dom 2 timmar innan syret är slut???

Eller ännu tidigare, jag menar åååångesten.
Det borde ju kaptenen tänkt på.
Citera
2023-06-22, 15:55
Medlem
Kan resten av personalen på OceanGate ställas till svars eller dör den möjligheten med VD:n? Stod i tråden att man tydligen ska få skriva under ett kontrakt om eget ansvar men,,
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag undrar,, har man inte en gömma med självmordstabletter med? Så man kan ta dom 2 timmar innan syret är slut???

Eller ännu tidigare, jag menar åååångesten.
Det borde ju kaptenen tänkt på.
Jo, det hade varit vettigt såhär i efterhand kanske men man räknade nog inte med det här. Förhoppningsvis gick det så snabbt och smärtfritt som en hel del i tråden säger.
Senast redigerad av Messlem 2023-06-22 kl. 15:57.
Citera
2023-06-22, 15:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Vad tippar ni. Kommer titan återfinnas detta sekel?
Tio mot ett att de hittar en bit akrylplast från fönstret.

RIP som sagt. Människan är bra underlig. Man kan kämpa ett helt yrkesliv för renare hav och sen åker man i en sån där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in