2023-06-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja den David Jacobs. Jag är ingen expert på regressionsterapi. Har däremot svårt att tro att man kan få vem som helst att minnas vad som helst. Dom som använder metoden är ju således nogranna med att inte ställa ledande frågor. Dr David Jacobs har många kritiker, misstänker starkt att dessa helt enkelt kan ta vad som kommer fram. Det går stick i stäv med deras verklighetsbild och det kan dom bara inte acceptera. Susan Clancy är ett typexempel på en så kallad expert som bara kan tro på det hon lärt sig inom dom akademiska salarna.

Lyssnar man noga på dom personer som säger sig blivit bortförda som förstår man rätt snabbt att det inte handlar om några galningar. Verkar vara helt normala människor från alla samhällsklasser.

Det har gjorts nogranna undersökningar på många av dessa personer och det har visats sig att samtliga bär på ett implantat i kroppen. Dr Roger Leir opererade ut många sådana. Googla alien scalpel. Analysen visar på någon sorts avancerad nanoteknikologi som sänder ut signaler av något slag.

En väldigt envis historia som hängt kvar genom åren förtäljer att självaste Eisenhower hade ett möte med aliens 1954. Vid två tillfällen. Holloman Airforce base och Edwards Airforce base. Dom demonstrerade sin tekniska oövervinnelighet och lade fram sina förslag. Teknologi i utbyte mot att dom fick plocka folk för genetisk hybridisering och andra experiment. Det skulle göras enligt nogranna protokoll och dom bortförda skulle inte minnas något. Det skulle senare visa sig spåra ur å det grövsta.. Då var det redan försent. Det första avtalet som inte gick igenom gick ut på att vi människor skulle lägga ner vår kärnvapen utveckling i utbyte mot att dom löser många av mänsklighetens problem. Det gillade inte generalerna..

Greada treaty eller The Eisenhower meeting som det brukar kallas. Man hittar det i lite olika vittnesmål från Disclosure Project och Project Camelot mm

Finns faktiskt en spelfilm om ämnet

https://youtu.be/2uV3m2qYtFA

Inte sett den

En dom första rapporterna om bortföranden i modern tid var Antônio Villas Boas, 1957 I Brasilien.

Jag är inte så insatt i det där faktiskt, men det tycks som ännu ett exempel på splittring mellan de 2-3 olika grupperingarna av UFOloger. Det tycks nästan aldrig vara något prat om de där alien scalpels från Elizondos gäng. Möjligen när de får en direkt fråga om det. Har för mig att Nolan svarade lite svävande att de inte fått se några av de där implantaten, eller om han bara uttryckte sig avvisande. Jag vet också att Elizondo eller någon också uttalat sig negativt om hypnosen, men inte i meningen att det inte var trovärdigt utan snarare att de som fått "hjälp" ångrade sig för minnena ledde till psykiska problem eller mardrömmar och liknande. Typ att det var traumatiserande.

Själv lutar jag mer åt Elizondo-gängets tolkningar. De tycks finnas mer uppbackning kring det. Jag tror dessa varelser mer eller mindre skapade denna värld genom terraforming och senare ledde utvecklingen av oss särskilt vad gäller intelligens.

Jag tycker helt enkelt att det är en väldigt passande förklaringsmodell då det förklarar hur dessa varelser ser ut nästan som oss och kan andas i vår atmosfär m.m. Det kan också förklara varför alla dessa olika varianter också är så snarlika. Kan vara genetiska experiment i ursprungs aliensarnas avbild.

Sen antyder Elizondos gäng också mycket mystiskt som inte helt stämmer med den här vetenskapliga varianten. Men eftersom de inte säger så mycket om varför de tror det kan jag inte spekulera så mycket kring det.
Citera
2023-06-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Jag tycker att Greer är väldigt intressant men han har ett så annorlunda tillvägagångssätt än Elizondo. Där Greer är en UFO-kramare har Elizondo från dag ett haft uppmärksamhet på hotet. Elizondo har restriktioner om vad han kan säga.
Greer pratar om hotet från folk og posjekter i MIC, Elizondo om hotet från en yttre källa.
Men all denna UFO- hugging av Greer: tänk om han har rätt. Men jag tyckte inte han viste offer nog respekt efter vittnesbörd. Vittne var öppenbart traumatiserad, Greer talade vidare om hur fantastiska dessa ETs var.
Om abduction stämmer med sanningen, låter jo inte offret så himla happy med det som hände. Och om man läser om/ lyssnar på grejer om Varginha-96, så gick det jo inte så bra med den ena som kom i närkontakt, även om den var gullig og trevlig og bad om hjälp.

Det finns mycket fantastiska påståenden från personer som tycks vilja sätta sig själva i centrum. Mitt råd är att ha ett kritiskt öga. Det är lätt att tro saker. Desto tråkigare är verkligheten där vi måste granska de uppgifter som lämnas så vi kan veta. Genom historien har vi många oräkneliga exempel på fotografier på UFO som senare visat sig vara bluff. Greer har fastnat i fällan där allt är en konspiration. Många är de som gått in i det här ämnet men fastnat långt ner i kaninhålet. Tyvärr.
Citera
2023-06-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.T-BRT
Det finns mycket fantastiska påståenden från personer som tycks vilja sätta sig själva i centrum. Mitt råd är att ha ett kritiskt öga. Det är lätt att tro saker. Desto tråkigare är verkligheten där vi måste granska de uppgifter som lämnas så vi kan veta. Genom historien har vi många oräkneliga exempel på fotografier på UFO som senare visat sig vara bluff. Greer har fastnat i fällan där allt är en konspiration. Många är de som gått in i det här ämnet men fastnat långt ner i kaninhålet. Tyvärr.

Så din slutsats är alltså att man måste vara skeptisk till allt som påstås fram tills ovedersägliga bevis föreligger?
Senast redigerad av IngemarH 2023-06-21 kl. 13:14. Anledning: Ordval
Citera
2023-06-21, 16:35
Medlem
Citat:

Tja, det är ju en konspiration uppenbarligen, men kanske Greer går lite längre än så, vad vet jag.
Citera
2023-06-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Så din slutsats är alltså att man måste vara skeptisk till allt som påstås fram tills ovedersägliga bevis föreligger?

Ska man påstå fantastiska saker ska man ha bevis för det. AARO:s Dr Kirkpatrick är inne på något mycket viktigt. Publicera resultaten i peer-reviewed artiklar.
Citera
2023-06-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Tja, det är ju en konspiration uppenbarligen, men kanske Greer går lite längre än så, vad vet jag.

Den här osynliga handen bakom som många talat om genom åren har jag aldrig sett.
Citera
2023-06-21, 23:43
Medlem
Citat:
Den här osynliga handen bakom som många talat om genom åren har jag aldrig sett.

Jag hänger inte riktigt med. Menar du ekonomisk vinning?
Citera
2023-06-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Det är viktigt att ha en skeptisk utgångspunkt, det är teorier presenterade av personer som ofta är väldigt dramatiska, och i vissa fall uppenbarligen ljuger som Dr Greer ( googla moth alien, beloved one). Det gäller att kunna skilja på seriösa rapporter och hela cirkusen vid sidan om den, särskilt amerikaner så ta det med en nypa salt.

Having said that, ett fall jag fortfarande tycker är besynnerligt är det med Philiph Scnieder och Dulce, särskilt när han visar sin stympade hand och det faktum att mördades en tid efter.
Citera
2023-06-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik

Having said that, ett fall jag fortfarande tycker är besynnerligt är det med Philiph Scnieder och Dulce, särskilt när han visar sin stympade hand och det faktum att mördades en tid efter.

Varför just det fallet? Jag har inte särskilt bra koll på det, men det tycks inte som ett av de mer övertygande exemplen. Jag skulle snarare säga att fall där det är flera vittnen är mer intressant och (borde vara) besvärligt för skeptikerna. Colores, Phoenix Lights, Ariel School, Redlesham Forest, Westall, och förstås Spökraketerna. Plus såna som är väldokumenterade för att flygvapnet varit inblandad.
Citera
2023-06-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Tycker det här vittnesmål var väldigt intressant. Det förklarar återigen varför dom ju håller det så hemligt. Lyssna noga på hela.

https://www.youtube.com/live/fdsw6NVrkjM?feature=share
Tack!😊🌟 Mycket bra.
Citera
2023-06-22, 15:59
Avslutad
Citat:
Jag hänger inte riktigt med. Menar du ekonomisk vinning?

Om man fått kicken från NASA eller USAs militär så är det väl rätt rimligt att man tar upp UFO för att tjäna pengar på sin story. Folk köper vad som helst när det gäller UFO historier.
Citera
2023-06-22, 17:09
Medlem
Citat:
Varför just det fallet? Jag har inte särskilt bra koll på det, men det tycks inte som ett av de mer övertygande exemplen. Jag skulle snarare säga att fall där det är flera vittnen är mer intressant och (borde vara) besvärligt för skeptikerna. Colores, Phoenix Lights, Ariel School, Redlesham Forest, Westall, och förstås Spökraketerna. Plus såna som är väldokumenterade för att flygvapnet varit inblandad.
Detaljerna med Phil Schneider. Det besynnerliga för mig är att hela historien om Dulce striden underjord mellan ''greys utomjordingar'' och militär personal är som plockad från en Hollywood film, enkelt att vifta bort men sen så det bisarra med Schneider personligen.

Om du vill veta mer. Sista talet innan han påträffades mördad med en pianosträng runt halsen (Phil förutspådde att det skulle ske).
https://youtu.be/iEbbXcYAnis
Senast redigerad av Omnik 2023-06-22 kl. 17:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in