2023-06-22, 01:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nu har ju Maja vid upprepade tillfällen mycket tydlig sagt att det inte är så. Ska vi inte tro på henne då?

Men det kanske beror på att JJ inte är bi?

MH kan ju ändå ha haft såna känslor för JJ.
Citera
2023-06-22, 02:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men det kanske beror på att JJ inte är bi?

MH kan ju ändå ha haft såna känslor för JJ.

Hur var det nu, skulle vi tro på det Maja säger, eller inte?
Skall vi respektera det Maja säger, eller inte?

Ur FUP, förhör med Maja:
Citat:
Är du kär i Johanna?
Nej

Har ni ett förhållande?
Nej

Inget sånt?
Nej

Har du sådana känslor för Johanna då, att du är kär i henne?
Nej

Eller är det så att Maja ljuger bara när ni Maja-hatare bestämmer det?
Och hon talar sanning bara när ni Maja-hatare bestämmer det?
Citera
2023-06-22, 02:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu har ju inte Maja varit inne på könsbyte så det är ju ointressant.

Hur vet du att hon inte har varit det?
Citera
2023-06-22, 02:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hur var det nu, skulle vi tro på det Maja säger, eller inte?
Skall vi respektera det Maja säger, eller inte?

Ur FUP, förhör med Maja:

Eller är det så att Maja ljuger bara när ni Maja-hatare bestämmer det?
Och hon talar sanning bara när ni Maja-hatare bestämmer det?

Maja kanske inte tycker att det angår någon annan om hon är kär i J?

Om J har nobbat M så är det väl pinsamt för M att erkänna det?

Om hon erkänner det så kanske hon blir utesluten ur Pingstkyrkan? Hennes pappa kanske blir av med predikouppdrag om det blir allmänt känt att hans dotter är bi?

Det kan ge M ett motiv till att ha mördat T. Det vore inte konstigt om hon ljög om det.
Citera
2023-06-22, 02:25
Medlem
Alonens avatar
Citat:

När det nu gäller Majas egen identifiering…

Man måste skilja på homosexuella, bisexuella och transsexuella.

Könskorrigerande behandling är inte aktuellt för de två första grupperna.

Det är de transsexuella som blir föremål för dylik bedömning inför ev könskorrigerande behandling. Av denna grupp diskvalificeras 75% för vidare behandling.

Maja identifierar sig av vad jag har förstått ifrån media etc. såsom bisexuell.

Könskorrigerande behandling blir således aldrig aktuell för henne.

Maja är sannolikt helt ointresserad av sådan behandling.
Citera
2023-06-22, 02:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Maja kanske inte tycker att det angår någon annan om hon är kär i J?

Ändå svarade hon på frågan. Och du tycker att vi inte skall respektera svaret och utgå från att hon ljuger för att hålla det hemligt.

Så då hade jag rätt, du och dina gelikar bestämmer när Maja talar sanning och inte, och ingen annan får ha någon avvikande åsikt. Det var ju inte så klädsamt. Men väntat.

Man kan anta att Maja inte alltid är helt ärlig, särskilt inte om sitt sexliv, precis som vilken ungdom som helst, man kan också anta att hon inte är helt kristallklar över sin sexualitet, precis som många unga idag. Vilket var precis vad jag sa från början.

Men att det är ni Maja-hatare som skall bestämma vem som ska tycka och tro på vad, och vilka som är kristallklara över sin sexualitet och inte, det är precis som vanligt. När det passar er så ljuger Maja och när det passar er så talar hon sanning, och ibland både ljuger hon och talar sanning på en och samma gång för annars får ni inte ihop era egna ständiga motsägelser.
Citera
2023-06-22, 02:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
När det nu gäller Majas egen identifiering…

Man måste skilja på homosexuella, bisexuella och transsexuella.

Könskorrigerande behandling är inte aktuellt för de två första grupperna.

Det är de transsexuella som blir föremål för dylik bedömning inför ev könskorrigerande behandling. Av denna grupp diskvalificeras 75% för vidare behandling.

Maja identifierar sig av vad jag har förstått ifrån media etc. såsom bisexuell.

Könskorrigerande behandling blir således aldrig aktuell för henne.

Maja är sannolikt helt ointresserad av sådan behandling.

Nu påstod Zurfarn08 med bestämdhet att Maja inte varit inne på det, och då undrar jag hur hen vet det.

Du har uppenbarligen ingen som helst aning om Maja "varit inne på det" eller inte.

Du säger att du fått från media att Maja är bisexuell. Kan du länka den eller de källorna?
Citera
2023-06-22, 02:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ändå svarade hon på frågan. Och du tycker att vi inte skall respektera svaret och utgå från att hon ljuger för att hålla det hemligt.

Så då hade jag rätt, du och dina gelikar bestämmer när Maja talar sanning och inte, och ingen annan får ha någon avvikande åsikt. Det var ju inte så klädsamt. Men väntat.

Man kan anta att Maja inte alltid är helt ärlig, särskilt inte om sitt sexliv, precis som vilken ungdom som helst, man kan också anta att hon inte är helt kristallklar över sin sexualitet, precis som många unga idag. Vilket var precis vad jag sa från början.

Men att det är ni Maja-hatare som skall bestämma vem som ska tycka och tro på vad, och vilka som är kristallklara över sin sexualitet och inte, det är precis som vanligt. När det passar er så ljuger Maja och när det passar er så talar hon sanning, och ibland både ljuger hon och talar sanning på en och samma gång för annars får ni inte ihop era egna ständiga motsägelser.

Det fetade: är det så pingstvänner bortförklarar och förnekar om deras barn är något annat än heterosexuella?
Citera
2023-06-22, 02:48
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Nu påstod Zurfarn08 med bestämdhet att Maja inte varit inne på det, och då undrar jag hur hen vet det.

Du har uppenbarligen ingen som helst aning om Maja "varit inne på det" eller inte.

Du säger att du fått från media att Maja är bisexuell. Kan du länka den eller de källorna?

Nä, jag har inte träffat henne eller läst hennes journal. Har du?

”Länk avseende Majas bisexualitet” som du efterlyser känns lite överflödigt - finns ju i FUP - här på Flashback…
Citera
2023-06-22, 02:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Mobbades M i Pingstkyrkan också eftersom hon inte hade några vänner innan J?
Citera
2023-06-22, 07:04
Avslutad
Citat:
Var ser du det i FUP? Sida tack.
Citera
2023-06-22, 07:33
Medlem
Gomorron...

Läst genom nattens diskussion.

En del tror att Majas obesvarade kärlek till Johanna gör att hon har egna motiv till att vilja mota bort andra tjejer från sin "älskade".

Det går inte att bortse från vem av de två som är fyll av hat. Det är Johanna. Hon ska bränna inne sina två värsta hatobjekt och deras pappa. Hon ska bränna inne sitt ex. Hon tror hon kan kremera en kropp ute i skogen med först en liten flaska "aceton" och sedan med tre små flaskor kemiskt ren bensin.

Min övertygelse är att Johanna stryper T helt på egen hand.

Johanna är egoistisk och egocentrisk bortom alla gränser. Hon "måste" få med Maja som delaktig och medbehjälplig vid strypningen för att framstå i en bättre dager.

Att Johanna är glad och uppsluppen dagen efter tyder på en ytterst störd människa. En predestinerad mörderska.

Maja hade otur att ha Johanna som sin i stort sett enda vän.

Stackars stackars Maja säger jag.

Johanna var dömd att misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in