2023-06-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Jag tror inte han vet sj. Han bara kastade i någon blandning av det bästa han har 😂 Det var så han iaf gjorde på mig. Du kanske fick special behandling.

Jag personligen älskar överraskningar. Ska bli kul och se vad som dyker upp där i augusti.

Skrev en lista
Ni har fått samma mix allihop

Lycka till

Kul att följa er ❤️

Mvh bean
Citera
2023-06-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Provade vattna med Bio Bizz "Fish-Mix" för första gången på mina grönsaker igår. Tog några droppar i en 2liters flaska och skakade. Sedan när det är blomdax så ska jag prova Biobizz Top Max + Bio Bloom. Gör Biobizz stor skillnad enligt dig?

Bio bizz är det absolut bästa du kan ge en cannabisplanta om du vill ha ekologiskt!
Kör lite topmax då får du bra smak på slutprodukten!

Mvh bean
Citera
2023-06-17, 13:40
Medlem
Började dra upp mina sent i april och åkte ut i början av juni. Såg nu att 2 av 7 blivit uppätna. Hinner man dra upp några fler eller är jag jävligt sent ute?
Citera
2023-06-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Började dra upp mina sent i april och åkte ut i början av juni. Såg nu att 2 av 7 blivit uppätna. Hinner man dra upp några fler eller är jag jävligt sent ute?

Gränsfall! Beror på vart du bor!
Söder om Uppsala/sthlm funkar nog fram
Till midsommar

Prova vetja

Mvh bean
Citera
2023-06-17, 14:01
Medlem
Bor ovanför gävle. Får testa och se. Hade kånkat ut med 240l jord och känns dumt att använda samma spot om det är djur där. Nåt som skrämmer djur bättre än fårull?
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Gränsfall! Beror på vart du bor!
Söder om Uppsala/sthlm funkar nog fram
Till midsommar

Prova vetja

Mvh bean
Citera
2023-06-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Bor ovanför gävle. Får testa och se. Hade kånkat ut med 240l jord och känns dumt att använda samma spot om det är djur där. Nåt som skrämmer djur bättre än fårull?

Jag skulle säga att du hinner precis. Gävle är bara typ 70km från Uppsala. Det är inte roligt när man burit ut så där mycket jord och ett jävla djur kommer och förstör. Har vart med om det fleeera gånger. Prova hönsnät. Kostar runt 100kr för 10m. Kissa också runt din spot. Djuren känner av människolukt och håller sig bort. Har läst att svartpeppar är bra för vildsvin. Dom gräver ju med sina trynen i jorden och när dom stöter på svartpeppar så få dom det i i luftvägarna och sticker därifrån.

Lycka till!
Citera
2023-06-18, 17:46
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Nästan all "skog" är produktionsskog, inte vildmark. Det innebär att skogsägarna inspekterar sin skogs tillväxt många ggr per år.

Att hitta platser som inte besöks av skogsägare, privatpersoner eller jägare och inte heller av älgar och rådjur, det är väldigt svårt.
Citera
2023-06-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Nästan all "skog" är produktionsskog, inte vildmark. Det innebär att skogsägarna inspekterar sin skogs tillväxt många ggr per år.

Att hitta platser som inte besöks av skogsägare, privatpersoner eller jägare och inte heller av älgar och rådjur, det är väldigt svårt.

Du verkar äga egen skog och vill skrämmas. Jag hade en plats i ”produktionsskog” i 3-4 år utan att en jävel satte foten där. Vem säger att vi bara odlar i ”produktionsskog”. Har du hört talas om naturreservat? Eller kanske i små plättar som ligger mellan stora vägar? Eller vrf inte i sveaskogs marker? Eller kanske kommunens marker? Sverige är stort. Dessutom odlar vi på flera spotar och om någon skogsägare lyckas hitta plantorna så bjuder jag på det. Se det som en present som skogsägaren får utav mig så han kan spela lite viktig för polisen och så han har något att prata om runt middagsbordet.
Citera
2023-06-18, 21:54
Medlem
Citat:

Skogen jag håller till på är mycket omskött av ägaren, gubben verkar va där tidig vår varje år , dom gallrar väl oftast tidig vår
Passar mig perfekt då gubben är borta resten av sommarn verkar det som
Citera
2023-06-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Skogen jag håller till på är mycket omskött av ägaren, gubben verkar va där tidig vår varje år , dom gallrar väl oftast tidig vår
Passar mig perfekt då gubben är borta resten av sommarn verkar det som

😂😂😂
Citera
2023-06-20, 19:06
Medlem
10Ls avatar
Citat:

Min favorit är kommunal mark nära utsiktsplatser eller nära parkeringar vid naturreservat.
Dit folk åker för att runka i bilen, knulla kollegan eller röka en fet på lunchen.
Ingen är pratsugen eller onödigt nyfiken.
Det folket går till 99% på stigar om de öht tar en promenad, 10m av en stig så kan man odla rejält.
Håller man det avståndet det tar en skitnödig att hitta skydd från parkeringen +20m så går all trafik på stigar.
Så jag slår ett slag för att odla på mark som redan är din, dina grannars och dina framtida barns.
Citera
2023-06-22, 00:10
Medlem
Äntligen är regnet här!

https://www.youtube.com/watch?v=uhYDM2Jo13A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in