2023-05-10, 04:37
Medlem
0xgh64s avatar
Annars ni som odlar uppåt 20-40, hur fördelar ni era platser eller sätter ni alla på samma plats? Känns lite risky att ha allt för många på samma plats om någon skulle gå i närheten lär dom ju känna igen dom direkt. Men o andra sidan så sätter man på flera platser ökar man risken för att någon snubblar över någon av dem..

Dom häran ser ju att vara på optimal spot hur många måntro är där? https://www.google.com/search?q=cannabis+i+skogen&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=inv&sxsrf=APwXEde5AXcRjaNuQzgD5Ke-DhZNLrpX_g:1683657201557&source=lnms&tbm=isch&sa=X &ved=2ahUKEwiqibDr7-j-AhUPzYsKHWjhAWIQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=756&dpr =2.63#imgrc=NefKbzQD8fw7dM
Citera
2023-05-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Annars ni som odlar uppåt 20-40, hur fördelar ni era platser eller sätter ni alla på samma plats? Känns lite risky att ha allt för många på samma plats om någon skulle gå i närheten lär dom ju känna igen dom direkt. Men o andra sidan så sätter man på flera platser ökar man risken för att någon snubblar över någon av dem..

Dom häran ser ju att vara på optimal spot hur många måntro är där? https://www.google.com/search?q=cannabis+i+skogen&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=inv&sxsrf=APwXEde5AXcRjaNuQzgD5Ke-DhZNLrpX_g:1683657201557&source=lnms&tbm=isch&sa=X &ved=2ahUKEwiqibDr7-j-AhUPzYsKHWjhAWIQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=756&dpr =2.63#imgrc=NefKbzQD8fw7dM

Det där är ett matematiskt problem som jag också klurat på. Ju fler platser, ju större är risken att någon hittar en utav dina platser. Och ju färre platser, ju större risk att du förlorar många plantor. Det är en avvägning. Man ska inte ha för många platser och inte för få platser. Sen brukar jag resonera så här också. Om någon snubblar över din spot och ringer polisen så är risken minimal att polisen ens utreder. Speciellt om det är 10-20 plantor för eget bruk. Dom har inte tid eller lust. Summa summarum av det jag kommit fram till är att fler platser och färre plantor på varje plats är bäst. Kanske 3-4 platser. Jag personligen kommer ha 6 platser i år eftersom jag resonerar att även om dom hittar ett par platser så är det inte hela världen förutom att polisen får extra pappersarbete.

Hoppa det gjorde dig lite smartare.

Lycka till
Citera
2023-05-12, 18:53
Medlem
har varit ganska varmt i stockholms regionen på sistonde tror ni det kan vara dags att så eller ska man vänta lite till?
Citera
2023-05-14, 17:47
Medlem
Piments avatar
Hade jag odlat i år så hade jag sått frön nu, bästa hade varit om man gjort det för ca 2-3 veckor sedan och planterat ut i början av veckan nu som varit.

I Stockholm då
Citera
2023-05-15, 11:45
Medlem
När är det försent att börja odla tror ni? Finns det något "sista datum" för att starta autoflowers? Vilken månad/datum skulle ni säga?

Edit: Hoho hittade svaret
(FB) Utomhusodling 2022
Senast redigerad av WizKhalifa101 2023-05-15 kl. 12:07.
Citera
2023-05-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
När är det försent att börja odla tror ni? Finns det något "sista datum" för att starta autoflowers? Vilken månad/datum skulle ni säga?

Edit: Hoho hittade svaret
(FB) Utomhusodling 2022

Om du har någon super snabb auto och bor någonstans söderut så går det säkert att börja med den i början på juli. Men runt midsommar är en bra tumregel.
Citera
2023-05-15, 17:39
Medlem
Hejhopp alla glada utomhusodlare.
Jag kör iår igen. Har precis satt fröna i papper för att få fram svans sen åker dom in i pappmuggar i fönstret tills någonstans i början av juni :-)
Lycka till alla
Citera
2023-05-15, 17:54
Medlem
ibutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Jag kör iår igen. Har precis satt fröna i papper för att få fram svans sen åker dom in i pappmuggar i fönstret tills någonstans i början av juni :-)
Lycka till alla

Samma här! Dag 0. Nu kör vi.
Citera
2023-05-15, 19:11
Medlem
Citat:
Lycka till alla

Hej kompis! Saknat dig här i tråden!
Citera
2023-05-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Hej kompis! Saknat dig här i tråden!

Va ute idag med 160L naturgödsel och 160L pjord

(kvar på samma spot som innan)
krafsade/drog upp all gammal jord på platsen, la dit naturgödsel, täckte över med gamla jorden och en ny säck p-jord på gamla jorden. glömde ta med mig benmjöl tyvär.

har nu 4 spots där jorden är förberedd :-)
tänkte att iår satsar jag på att ha mer jord på plats och mindre plantor per spot, så dom får bästa förutsättningarna för att bli stora.

inte bestämt vad det blir för näring iår, har kvar ganska mkt av mina biobuzz flaskor så blir att kombinera dom med nå chickenshit pellets / koskit pellets, något som är lätt att ta med sig :-)
Citera
2023-05-16, 16:00
Medlem
0xgh64s avatar
Tjoo köpte denna gång ett par easy start kit från RQS, https://www.royalqueenseeds.com/growing/162-easy-start.html och läste snabbt igenom och kollade videon. Men dem sätter ju fröet rakt i jorden utan att haft det ex mellan blött papper i en tallrik och haft i ett mörkt ställe för att få fröet "att få ut en liten svans".

Med min teknik använder jag mig av 2 st genomskinliga "party muggar" som jag sätter min mix med jord i ena sätter i fröet med svans, på med den andra muggen och tejppar runt och några hål i så att det blir som ett litet lusthus.

Nu är jag dock lite skeptisk till det hela att inte förgro så att det får svans förrän man lägger i jord och undrar om jag ska skita i starter kittet och fixa på mitt sätt, alternativt låta det få svans med blött papper och tallrik och sedan använda starter kittet. Som jag trodde det var menat att bli använt.

Dels vill man ju också låta dom gro till ca 10cm förrän man sätter ut dom i naturen, eller sätter ni redan som på videon när dom är bara 2-3cm? Och låter dom då växa enda till 2-3cm endast i mörker? Någon som använt starter kittet och kan rekommendera/icke rekommendera? Vad tror ni? Man vill ju inte slänga iväg sina frön liksom.
Senast redigerad av 0xgh64 2023-05-16 kl. 16:04.
Citera
2023-05-16, 16:06
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Va ute idag med 160L naturgödsel och 160L pjord

(kvar på samma spot som innan)
krafsade/drog upp all gammal jord på platsen, la dit naturgödsel, täckte över med gamla jorden och en ny säck p-jord på gamla jorden. glömde ta med mig benmjöl tyvär.

har nu 4 spots där jorden är förberedd :-)
tänkte att iår satsar jag på att ha mer jord på plats och mindre plantor per spot, så dom får bästa förutsättningarna för att bli stora.

inte bestämt vad det blir för näring iår, har kvar ganska mkt av mina biobuzz flaskor så blir att kombinera dom med nå chickenshit pellets / koskit pellets, något som är lätt att ta med sig :-)
Hur stora mellanrum har du cirka mellan dina spots? Har man en bärplockare i skogen som hittar en lär dom ju gå igenom resten av skogen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in