2023-06-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Nä , de här var inte bra 😂
Jag har visst bränt upp mina små Seedlings med den starka solen..

Ja , så kan det gå..
Jag får väl ta fram nya frön för att kläcka 🌱.

I år kommer jag visst väldigt sent ut i skogen 😊 , man lever och lär som tur är

GoGumman

Hemskt att höra! Men jag tror du hinner att få blommor i år om du kör auto-flower. Perlite säger att midsommar är sista datumet för AF. Vilken strain kör du på i år? Tror du dina frön hade överlevt om du hade vattnat dom mer, eller var solen helt enkelt för stark för stackarna? Glömde du att solhärda dom innan du satte dom ut?

Själv är jag så rädd för att slösa ett helt år på jobb och bli lämnad utan skörd, så jag sprider ut risken som en neurotisk nisse, lägger inte alla ägg i samma korg, genom att starta frön vid olika veckor och månader, så även om småttingarna dör, så kanske dom äldre, större plantorna lever vidare. Sedan är ett av mina ställen ett kalhygge (krukspotten ), full sol varje dag, medan min andra plats har lite träd runt om sig. Ett försök till risk management från min sida. Blir det afrikansk värmebölja 3+ veckor non-stop så kanske kalhygge plantorna dör, men den mer skuggiga platsen överlever. ¯\_(ツ)_/¯
Nu har jag dock ingen aning om mina plantor ens lever dock LOL
Citera
2023-06-14, 12:20
Medlem
Jag hann inte ens få ut dom i skogen! 😆
Nej, de var här hemma i småkrukor och jag hann
inte ge dom tillräckligt med uppmärksamhet.
Har jobbat för mycket , och och de fick stå för länge i brännhet sol.
Skulle haft dem mer i skuggan och vart något generösare med vatten.

Här på 57 breddgraden har vi haft närmare 30°
flera dagar i sträck nu.

Sitter och letar bland frö nu , blir nog Pineapple express, Amnesia haze och Cinderella Jack iår.

Att dom hinner gå klart tror jag säkert , bara den där illa grejen med mögel i Augusti som kan sabba allt.
Citera
2023-06-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Hemskt att höra! Men jag tror du hinner att få blommor i år om du kör auto-flower. Perlite säger att midsommar är sista datumet för AF. Vilken strain kör du på i år? Tror du dina frön hade överlevt om du hade vattnat dom mer, eller var solen helt enkelt för stark för stackarna? Glömde du att solhärda dom innan du satte dom ut?

Själv är jag så rädd för att slösa ett helt år på jobb och bli lämnad utan skörd, så jag sprider ut risken som en neurotisk nisse, lägger inte alla ägg i samma korg, genom att starta frön vid olika veckor och månader, så även om småttingarna dör, så kanske dom äldre, större plantorna lever vidare. Sedan är ett av mina ställen ett kalhygge (krukspotten ), full sol varje dag, medan min andra plats har lite träd runt om sig. Ett försök till risk management från min sida. Blir det afrikansk värmebölja 3+ veckor non-stop så kanske kalhygge plantorna dör, men den mer skuggiga platsen överlever. ¯\_(ツ)_/¯
Nu har jag dock ingen aning om mina plantor ens lever dock LOL

Det är inte hugget i sten med midsommar men midsommar är en bra tumregel. Vet några som satt i början på juli och hunnit men då har dom bott lite mer söderut.
Citera
2023-06-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Det går ok. Hälften av dina sorter har jag planterat ut. Andra halvan ska jag plantera ut på lördag. Ska då också direkt så en hel drös med autosar. Sen ska jag på semester i 1,5 månad och lämnar allt till moderjord.

Kan skicka bilder på PM efter att jag planterat ut på lördag.

Har redan dina sorter bredvid ett tiotal royal dane som jag vill korsa dom med.

Låter bra! Ska bli intressant och se vad du tycker om dom! Och hur det funkar med skogens egen jord! Väntar med spänning på resultatet!

Själv är man på jobbet och suger övertidsersättning 😂😂

Mvh bean
Citera
2023-06-14, 21:32
Medlem
Citat:
Det är inte hugget i sten med midsommar men midsommar är en bra tumregel. Vet några som satt i början på juli och hunnit men då har dom bott lite mer söderut.
Hehe jag väntar med spänning
Citera
2023-06-16, 12:38
Medlem
update:

egentligen ingen tid att gå ut men eftersom det varit så jävla varmt så var jag orolig att bäbisarna skulle torka ut.
sprang ut med 40l vatten för att rädda läget. täckte över alla spots med en jävla massa ormbunksblad (tror jag det är iaf)

20 av 21 plantor överlevde transplantationen. och alla hade växt till sig och blivit mycket större på bara en vecka
ni kommer inte se plantorna på bilderna men här har ni iaf en ide av hur mina spots ser ut iår

https://anonfiles.com/v1o0Zdw1z3/3_jpg
https://anonfiles.com/wdoeZ0w1zb/1_jpg (denna tror jag kan bli bra imellan 2 stora stenar)
https://anonfiles.com/x9odZewez4/2_jpg
Citera
2023-06-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
update:

egentligen ingen tid att gå ut men eftersom det varit så jävla varmt så var jag orolig att bäbisarna skulle torka ut.
sprang ut med 40l vatten för att rädda läget. täckte över alla spots med en jävla massa ormbunksblad (tror jag det är iaf)

20 av 21 plantor överlevde transplantationen. och alla hade växt till sig och blivit mycket större på bara en vecka
ni kommer inte se plantorna på bilderna men här har ni iaf en ide av hur mina spots ser ut iår

https://anonfiles.com/v1o0Zdw1z3/3_jpg
https://anonfiles.com/wdoeZ0w1zb/1_jpg (denna tror jag kan bli bra imellan 2 stora stenar)
https://anonfiles.com/x9odZewez4/2_jpg

Du behöver inte vara orolig för uttorkning!
Genetiken har bra egenskaper mot torka dom växer bara segare och blir lite trötta!
Om 2 veckor är dom ca 50 cm höga! Och börjar blomma.
Längd ca 90-120 cm
Afghanen kan peaka på 140 cm

Mycket fina spots kämpe du är mannen!

Mvh bean
Citera
2023-06-16, 14:16
Medlem
Citat:
Det går ok. Hälften av dina sorter har jag planterat ut. Andra halvan ska jag plantera ut på lördag. Ska då också direkt så en hel drös med autosar. Sen ska jag på semester i 1,5 månad och lämnar allt till moderjord.

Kan skicka bilder på PM efter att jag planterat ut på lördag.

Har redan dina sorter bredvid ett tiotal royal dane som jag vill korsa dom med.

Ja gör gärna de! Skulle vara kul att se hur det går för dig med din jord och bra klimat

Ha det bäst

Mvh bean
Citera
2023-06-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Du behöver inte vara orolig för uttorkning!
Genetiken har bra egenskaper mot torka dom växer bara segare och blir lite trötta!
Om 2 veckor är dom ca 50 cm höga! Och börjar blomma.
Längd ca 90-120 cm
Afghanen kan peaka på 140 cm

Mycket fina spots kämpe du är mannen!

Mvh bean

Vad är det för strain jag planterat om man får fråga?😁 Haha...
Grymt. Åker inte tbx på 2 veckor och då tänkte jag köpa med hönsgödsel pellets och slänga på nån näve
+ Bio bizz
Citera
2023-06-16, 17:28
Medlem
Citat:
Grymt. Åker inte tbx på 2 veckor och då tänkte jag köpa med hönsgödsel pellets och slänga på nån näve
+ Bio bizz

Jag tror inte han vet sj. Han bara kastade i någon blandning av det bästa han har 😂 Det var så han iaf gjorde på mig. Du kanske fick special behandling.

Jag personligen älskar överraskningar. Ska bli kul och se vad som dyker upp där i augusti.
Citera
2023-06-16, 21:40
Medlem
Citat:
+ Bio bizz

Provade vattna med Bio Bizz "Fish-Mix" för första gången på mina grönsaker igår. Tog några droppar i en 2liters flaska och skakade. Sedan när det är blomdax så ska jag prova Biobizz Top Max + Bio Bloom. Gör Biobizz stor skillnad enligt dig?
Senast redigerad av WizKhalifa101 2023-06-16 kl. 21:42.
Citera
2023-06-16, 23:52
Medlem
Citat:
+ Bio bizz

Det är 11 olika strains
Feminiserade frön ”bara honor”
Alla är auto klar på 70-110 dagar
stickyfingers 10/10
Gorilla glue 8/10
Afhgan orginal helt cp
Strawberry pie 7/10
Super silver haze 10/10
Ak47 7/10
Girl scout cockies 8/10
Black berry og Kush 7/10