2023-06-21, 20:06
Medlem
LexSinners avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-ringa-stold
Citat:
Tv-snickaren Anders Öfvergård har blivit anmäld för ringa stöld på en Icabutik.

Själv menar han att han bara glömt scanna alla varor.

– Om det var fel på blippen eller något annat mänskligt fel vet jag inte, säger han.

Tidigare under eftermiddagen var tv- snickaren Anders Öfvergård, 55, på Ica för att handla mat. Men det hela tog en dramatisk vändning när han skulle gå ut från kassorna. Öfvergård berättar att en butiksanställd bad om att få kontrollera matkassen och det visade sig att han inte hade betalat för allt. Personalen bad Öfvergård stanna i butiken och polis tillkallades.

Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.

Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.

Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?

.................................

Länk till förundersökning: (FB) Anders "Arga Snickaren" / "Kvinnomisshandlaren" Öfvergård är nu en snattare...

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2023-07-12 kl. 21:43.
Citera
2023-06-21, 20:09
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Jag tycker Anders verkar vara en riktigt otrevlig människa. Men visst har vi alla skippat att skanna vissa grejer ibland? Den där jävla citronpåsen med skrynklig streckkod har åkt ner i påsen utan att skannas ordentligt några gånger. 100% av lättja.

Med det sagt så förtjänar Anders mycket skit, men inte just för detta.
Citera
2023-06-21, 20:10
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Jag tycker Anders verkar vara en riktigt otrevlig människa. Men visst har vi alla skippat att skanna vissa grejer ibland? Den där jävla citronpåsen med skrynklig streckkod har åkt ner i påsen utan att skannas ordentligt några gånger. 100% av lättja.

Med det sagt så förtjänar Anders mycket skit, men inte just för detta.
Även fast han vid tillfället i TS missade att scanna 3 varor?
Citera
2023-06-21, 20:10
Medlem
OneTaps avatar
e inte han ganska tät? varför skulle han snatta små skit på Ica :P tror faktiskt de blev nåt vingel med skanningen. annars om han faktiskt snattade så kanske de beror på att han e så sönder koksad så han söker nya thrills :P
Citera
2023-06-21, 20:11
Medlem
Han skyddas. Spelar ingen roll vad han gör!

Jävla tomte. Snyggt alkisfoto dom valt på honom! 😅
Citera
2023-06-21, 20:12
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Även fast han vid tillfället i TS missade att scanna 3 varor?
En skrynklig citronpåse, en klase bananer man glömde väga, och en påse mjöl med knälig streckkod. Lätt hänt ändå tycker jag.
Citera
2023-06-21, 20:13
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Han skyddas. Spelar ingen roll vad han gör!

Jävla tomte. Snyggt alkisfoto dom valt på honom! 😅
Dessutom har idioten fått sparken för att ha kört rattfull och varit våldsam mot en kvinna. Rätt man att berätta för andra hur man ska leva. Vi får väl hoppas att han sätter en del fibrer runt nacken och skuttar.
Citera
2023-06-21, 20:14
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
En skrynklig citronpåse, en klase bananer man glömde väga, och en påse mjöl med knälig streckkod. Lätt hänt ändå tycker jag.
Jag respekterar dig men jag tror genuint att inte en enda medlem kommer hålla med dig, att det är lätt hänt att missa 3 varor.
Citera
2023-06-21, 20:14
Medlem
Citat:
Dessutom har idioten fått sparken för att ha kört rattfull och varit våldsam mot en kvinna. Rätt man att berätta för andra hur man ska leva.
Rattpackis Anders 😅
Citera
2023-06-21, 20:15
Kvinnomisshandlare? Finns de fup eller nå?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-ringa-stold

Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.

Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.

Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?
Ja det kan man, iaf om man är så tankspridd som jag. Har än så länge haft nåt sjätte sinne som fått mig att vakna till och jämföra det som står på pinnen med det som ligger i vagnen
Citera
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Jag respekterar dig men jag tror genuint att inte en enda medlem kommer hålla med dig, att det är lätt hänt att missa 3 varor.
Hehe nej så kan det nog vara. Jag missar med mening ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in