https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-ringa-stold
Citat:
Tv-snickaren Anders Öfvergård har blivit anmäld för ringa stöld på en Icabutik.
Själv menar han att han bara glömt scanna alla varor.
– Om det var fel på blippen eller något annat mänskligt fel vet jag inte, säger han.
Tidigare under eftermiddagen var tv- snickaren Anders Öfvergård, 55, på Ica för att handla mat. Men det hela tog en dramatisk vändning när han skulle gå ut från kassorna. Öfvergård berättar att en butiksanställd bad om att få kontrollera matkassen och det visade sig att han inte hade betalat för allt. Personalen bad Öfvergård stanna i butiken och polis tillkallades.
Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.
Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.
Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?
.................................
Länk till förundersökning: (FB) Anders "Arga Snickaren" / "Kvinnomisshandlaren" Öfvergård är nu en snattare...
/Mod