2023-06-21, 12:18
Medlem
TheGretaResets avatar
Malmö har något så ovanligt med svenska mått ett innercity problem. Södercity. Drägget bor inne i Malmö. Bor man i Stockholm eller götet kan man inte förstå det.

Men rosengård är inte Malmö city. Men visst luktar det invandrarbutik lång väg. Vilka är det som slaktar får i källarutrymmen osv. Hygien var inget vi brydde oss om i våra hemländer så det skiter vi i här.

Och vilken överraskning "Konya charkuteri ". Vem kunde tro det?
Citera
2023-06-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
I artikeln omnämns Konya charkuteri och kollar man upp det på Google Maps så är det äckelbutiken i hörnet Spårvägsgatan/Claesgatan på Södervärn.

För er som inte bor i Malmö så börjar Möllevången vid Södervärn, alltså vänsterflummarnas och hipsteridioternas paradis. Det är alltså en stadsdel som huseras av en massa små ohygieniska butiker, små kebabkiosker och restauranger från olika ställen i världen.
Möllevågnen skiljer sig alltså helt från det Malmö som finns runt Gustav Adolfs Torg. Att röra sig mellan dessa två stadsdelar är som att åka utomlands.

Konya charkuteri har jag bara sett på utsidan men aldrig gått in där och jag är inte sugen på att göra det heller. Min största skräck är dock att de säljer till restauranger och att man faktiskt suttit där och käkat kötthelvetet *blurk*

Risken är stor att det gått ut till kebabbutiker o dyl.

Fluglarver märks inte i kebab eller malet kött.

Tur man flyttade från Malmö, tvi fan vilken stad det är.
Citera
2023-06-21, 12:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis.

Man blir inte förvånad över vad det är för butiker och troligtvis restauranger.

Bara se på deras bilder dom skitiga kyl och frys diskarna.
Kollar man på deras FB sida, Gott jul till kunderna.
Ja då förstår man att deras kunskap i att hantera livsmedel ligger på samma nivå.

Dom kommer från länder där det är noll krav på hantering av mat.
Så man skall inte tro dom gör något anorlunda här.

Många av dessa butiker och restauranger köper inte in sina varor av Svenska leverantörer och grossister.

Det köps in från någon bekant, typ:
Från någon som smuglat hit stora mängder.
Från någon som stulit varor i andra butiker.
Från tveksamma bönder som svart slaktar.
Från länder där kraven på antibiotika och växtskydsmedel är helt obefintliga.
Osv.

Det är ett billigt pris som avgör var det köps in i från, och dom skiter fullständigt i kvalité och Svenska bestämmelser.
Bara dom kan tjäna mycket pengar.

Dessa varor har oftast transporterats i skitiga bilar utan kyl och frys aggregat.

Varorna har tinats upp och frysits flera gånger under deras hantering och transporter.

Inte konstigt det bildas:
Maskar.
Trikiner.
Insektet.
Mögel.
Osv.

Man får tänka sig för vilken butik och resturang man går till.
Inte värt att bli sjuk, bara för att det är billigt.
Hur kan sånt här få fortgå?
Utförs inte längre kontroller?
Är även miljö och hälsa rädda för att ses som rasister?
Citera
2023-06-21, 12:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
En spädgris är 25 kg levande, så xa 12 - 13 kg kött.
Det blir ca 240 grisar.

( en skakt gris ca 90 kg och 50 kg kött)

Altså en stor mängd kött.
Vilket borde vara en stor affär.
Men någon blatte kan ha köpt en massa för små pengar.

På Elinedal fins det en charkuturi firma som även har köttdjur. Han har tidigare haft problem med häldovårdsnämnden.
Med råttor i charkuturiet och hundar som springer och skiter där.
Men jag tror han har bättrat sig.
Elinedal är vid Jägersro.

Jag är bonde och har för flera år sedan sålt många slaktdjur till honom.
Ja, han är inte Svensk

Jag hoppas det inte är han, jag tyckte bra om honom.
Har du sålt djur för halalslakt svart?
Citera
2023-06-21, 13:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Insekter är väl på modet att äta speciellt för PKister. Likmaskar är antagligen proteinrika, de räddar klimatet samtidigt som de får i sig näringsrik föda. Toppen för MPare eller Vare runt Möllevången. Dessa behöver alltså inte längre klistra fast sig i gatan för att rädda klimatet utan bara gå till sin lokala mysiga mångkulturella kvartersbutik runt hörnet
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-06-21 kl. 13:34.
Citera
2023-06-21, 13:35
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Malmö har något så ovanligt med svenska mått ett innercity problem. Södercity. Drägget bor inne i Malmö. Bor man i Stockholm eller götet kan man inte förstå det.

Men rosengård är inte Malmö city. Men visst luktar det invandrarbutik lång väg. Vilka är det som slaktar får i källarutrymmen osv. Hygien var inget vi brydde oss om i våra hemländer så det skiter vi i här.

Och vilken överraskning "Konya charkuteri ". Vem kunde tro det?

Är det framtiden vi ser på samma sätt som i amerikanska städer? Ett nedgånget slummigt city och vissa fina ytterområden? Malmö visar vägen. En riktig pangstad för övrigt som levererade igår kväll
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-06-21 kl. 13:37.
Citera
2023-06-21, 13:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
I artikeln omnämns Konya charkuteri och kollar man upp det på Google Maps så är det äckelbutiken i hörnet Spårvägsgatan/Claesgatan på Södervärn.

För er som inte bor i Malmö så börjar Möllevången vid Södervärn, alltså vänsterflummarnas och hipsteridioternas paradis. Det är alltså en stadsdel som huseras av en massa små ohygieniska butiker, små kebabkiosker och restauranger från olika ställen i världen.
Möllevågnen skiljer sig alltså helt från det Malmö som finns runt Gustav Adolfs Torg. Att röra sig mellan dessa två stadsdelar är som att åka utomlands.

Konya charkuteri har jag bara sett på utsidan men aldrig gått in där och jag är inte sugen på att göra det heller. Min största skräck är dock att de säljer till restauranger och att man faktiskt suttit där och käkat kötthelvetet *blurk*

Usch vad vidrigt. Bara tanken får en att må illa.
Citera
2023-06-21, 13:39
Medlem
Citat:

Jag gick ganska så.precis förbi den butiken. Var 2 personer där inne som jobbade med något i en av kyldiskarna. Trodde det skulle vara helt stängt ?

E: dörren stod också öppen.

E2: bara för att förtydliga, köttbutiken som ligger vägg i vägg med döner kebab. Det är väl den vi pratar om eller är jag ute och snurrar ?
Senast redigerad av firmahasten 2023-06-21 kl. 13:45.
Citera
2023-06-21, 13:44
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag gick ganska så.precis förbi den butiken. Var 2 personer där inne som jobbade med något i en av kyldiskarna. Trodde det skulle vara helt stängt ?

E: dörren stod också öppen.

Frågan är om det verkligen är och har varit en butik eller bara en lokal som täckmantel för annan verksamhet?
Man kan ju knappast gå runt på att försöka sälja ruttet kött med mask i. Hyrorna är som bekant inte direkt låga i området så det här väcker ett och annat frågetecken.
Citera
2023-06-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag anser att rosengård är centralt.

Bör det inte åtminstone tillhöra Sverige om det ska anses ligga centralt..
Citera
2023-06-21, 15:01
Medlem
-GGs avatar
Så jävla vidrigt.

Invandrare struntar i eller förstår sig inte på hygien och regler för att förvara känsliga saker.

Att behöva lägga tid och energi på detta hemska blatteri.
Citera
2023-06-21, 15:01
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Är det framtiden vi ser på samma sätt som i amerikanska städer? Ett nedgånget slummigt city och vissa fina ytterområden? Malmö visar vägen. En riktig pangstad för övrigt som levererade igår kväll
Ja tror det. Den utvecklingen är extremt tydlig i England. Förslummade städer. Snart i en moske nära oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in