Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
I artikeln omnämns Konya charkuteri och kollar man upp det på Google Maps så är det äckelbutiken i hörnet Spårvägsgatan/Claesgatan på Södervärn.
För er som inte bor i Malmö så börjar Möllevången vid Södervärn, alltså vänsterflummarnas och hipsteridioternas paradis. Det är alltså en stadsdel som huseras av en massa små ohygieniska butiker, små kebabkiosker och restauranger från olika ställen i världen.
Möllevågnen skiljer sig alltså helt från det Malmö som finns runt Gustav Adolfs Torg. Att röra sig mellan dessa två stadsdelar är som att åka utomlands.
Konya charkuteri har jag bara sett på utsidan men aldrig gått in där och jag är inte sugen på att göra det heller. Min största skräck är dock att de säljer till restauranger och att man faktiskt suttit där och käkat kötthelvetet *blurk*
Jag gick ganska så.precis förbi den butiken. Var 2 personer där inne som jobbade med något i en av kyldiskarna. Trodde det skulle vara helt stängt ?
E: dörren stod också öppen.
E2: bara för att förtydliga, köttbutiken som ligger vägg i vägg med döner kebab. Det är väl den vi pratar om eller är jag ute och snurrar ?