2023-06-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Är det bara jag som tänker på Bagdad kött?

Säkerligen. Falkommit tjell Baghdaaad kotta. Jag salja HALAL wallah akhi 100 %.

Svenne: "Men det står ju Lithauen på köttet, finns det muslimer i Litauen?"

Arab: "Fvaa! Naajee jag fvet ente, kanske hallal kanske kanske. wallah bara sfarja vi letta ba fvad stååår haeeer."

Svenne: "Aha ok."

Araben vill sälja sitt kött så skrapar bort alla maskar och fimpar som sitter i köttet vid ankomst. Sen går han till mosken och ber Aid bönen med godaste samvetet. Salam oalikom alla mina Eraaqi broooder. Fvi er baaatre an sweeedee. Visst.
Citera
2023-06-21, 10:26
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

Man blir inte förvånad över vad det är för butiker och troligtvis restauranger.

Bara se på deras bilder dom skitiga kyl och frys diskarna.
Kollar man på deras FB sida, Gott jul till kunderna.
Ja då förstår man att deras kunskap i att hantera livsmedel ligger på samma nivå.

Dom kommer från länder där det är noll krav på hantering av mat.
Så man skall inte tro dom gör något anorlunda här.

Många av dessa butiker och restauranger köper inte in sina varor av Svenska leverantörer och grossister.

Det köps in från någon bekant, typ:
Från någon som smuglat hit stora mängder.
Från någon som stulit varor i andra butiker.
Från tveksamma bönder som svart slaktar.
Från länder där kraven på antibiotika och växtskydsmedel är helt obefintliga.
Osv.

Det är ett billigt pris som avgör var det köps in i från, och dom skiter fullständigt i kvalité och Svenska bestämmelser.
Bara dom kan tjäna mycket pengar.

Dessa varor har oftast transporterats i skitiga bilar utan kyl och frys aggregat.

Varorna har tinats upp och frysits flera gånger under deras hantering och transporter.

Inte konstigt det bildas:
Maskar.
Trikiner.
Insektet.
Mögel.
Osv.

Man får tänka sig för vilken butik och resturang man går till.
Inte värt att bli sjuk, bara för att det är billigt.
Citera
2023-06-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Som icke malmöbo har jag trott rosengård var lite i utkanten men skitsamma. Kan ju upplevas som centralt av genuint Malmöfolk.

Undrar vad det var för slags kött. Och maskar. Är det samma som dyker upp lik?

Rosengård är inte centrala Malmö nä, den killen vet inte vad han snackar om. Han var liksom ingen malmöit.
Citera
2023-06-21, 10:41
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwnie
Middle East vid Södra Förstadsgatan 90 köper in allt kött från Konya chark.

Så rätt åt alla PK i Malmö, de har blivit näringsberikade. Insekter och kryp skulle ju in i den svenska kosten.
Citera
2023-06-21, 10:50
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
SDS 20/6 klipp ur artikeln

"I förra veckan besökte polisen en livsmedelsaffär i Malmö.
Polisen hörde av sig till oss eftersom de tyckte att det var väldigt smutsigt i butiken, att många frukter var mögliga och att det fanns många flugor i butiksutrymmet, säger livsmedelsinspektör Anders Zetterlund.

På tisdagsförmiddagen kom två av miljöförvaltningens livsmedelsinspektörer därför till butiken Konya charkuteri vid Södervärn"

Det är också intressant varför polisen besökte butiken. Inte brukar de vara handräckare åt miljöförvaltningen. Och om de var där som privatpersoner för att handla PK-kött till midsommar så hade man inte skrivit polisen.
Citera
2023-06-21, 10:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Malmö såklart. Hemmaslaktat fårkött? Fy fan.
Citera
2023-06-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Rosengård är inte centrala Malmö nä, den killen vet inte vad han snackar om. Han var liksom ingen malmöit.
Som Malmöit kan jag ändå förstå varför folk utifrån anser att Rosengård är centralt. Jag skulle själv inte säga det då det i relation till resten av staden inte är bland de närmre områdena till centrum. Däremot så tar det knappt 5-10 minuter att lugnt cykla från Rosengård till Möllan och på ytterliggare 5 minuter är man vid Gustav.

Den typen av korta avstånd finns inte riktigt i de andra storstäderna i Sverige.
Citera
2023-06-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaFulaFarbror
Som Malmöit kan jag ändå förstå varför folk utifrån anser att Rosengård är centralt. Jag skulle själv inte säga det då det i relation till resten av staden inte är bland de närmre områdena till centrum. Däremot så tar det knappt 5-10 minuter att lugnt cykla från Rosengård till Möllan och på ytterliggare 5 minuter är man vid Gustav.

Den typen av korta avstånd finns inte riktigt i de andra storstäderna i Sverige.

Lite så jag resonerar. Allt som är inom gång/cykelavstånd anser jag vara centralt. Men det har nog att göra med att jag är född och uppvuxen på en mindre ort..
Citera
2023-06-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Lite så jag resonerar. Allt som är inom gång/cykelavstånd anser jag vara centralt. Men det har nog att göra med att jag är född och uppvuxen på en mindre ort..
Rosengård är inte direkt gångavstånd till centrum även om man såklart skulle klara av att gå den sträckan. Att det blir väldigt effektivt att cykla i Malmö (jämfört med andra städer jag har bott i) beror på att hela staden är platt och har välplanerade cykelbanor överallt varpå det blir väldigt effektivt att ta sig fram på just cykel. Väldigt sällan som man behöver cykla på trafikerad väg eller gångbanor för att ta sig till sitt mål.
Citera
2023-06-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaFulaFarbror

Om man tittar på kartan är det inte off nej, Malmö är så annorlunda mot Stockholm o att allt är bebyggt i en tätort.

Men Centrala Malmö är ju det som kallas centrala Malmö och kanske Södra Förstaden skall inkluderas.

Rosengård har sitt eget centrum och det ligger ju på andra sidan järnvägen. Att det fågelvägen ligger nära centrala delarna av Malmö är sin egen grej.
Citera
2023-06-21, 11:47
Medlem
DraconianTimess avatar
I artikeln omnämns Konya charkuteri och kollar man upp det på Google Maps så är det äckelbutiken i hörnet Spårvägsgatan/Claesgatan på Södervärn.

För er som inte bor i Malmö så börjar Möllevången vid Södervärn, alltså vänsterflummarnas och hipsteridioternas paradis. Det är alltså en stadsdel som huseras av en massa små ohygieniska butiker, små kebabkiosker och restauranger från olika ställen i världen.
Möllevågnen skiljer sig alltså helt från det Malmö som finns runt Gustav Adolfs Torg. Att röra sig mellan dessa två stadsdelar är som att åka utomlands.

Konya charkuteri har jag bara sett på utsidan men aldrig gått in där och jag är inte sugen på att göra det heller. Min största skräck är dock att de säljer till restauranger och att man faktiskt suttit där och käkat kötthelvetet *blurk*
Citera
2023-06-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det är också intressant varför polisen besökte butiken. Inte brukar de vara handräckare åt miljöförvaltningen. Och om de var där som privatpersoner för att handla PK-kött till midsommar så hade man inte skrivit polisen.

Det framgår inte av artikeln. Kanske var det annat som hänt och de kollade runt. Men tur var det ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in