Citat:
Nej du har rätt. Det är ju det här vi ser och flera journalister, sociologer och psykologer har nu gått ut och sagt samma sak. Jag tycker det mest oroväckande är experterna i år. Speciellt Maria verkar ha knutit alla deltagare runt sig som i nån sekt. Hänger ut alla kritiker på sitt instagramkonto. Fjäskar för dom som skriver okritiskt om programmet och tex Arvids beteende. Då är det ”klokt” och ”nyanserat”.
(Hennes instagraminlägg ser ut precis som om Peace/Sirsi0 skrivit åt henne…)
Som om inte sociologen Roland Paulsens text var klok och nyanserad. Eller psykologen Jenny Jägerfälts. Istället väljer hon ut nån blogg som är det enda hon kan hitta där hon blir försvarad som ”expert”. Inte skriven av en annan psykolog, sociolog eller en utbildad journalist utan en helt vanlig privatperson som inte begriper vad etik inom psykologins fält är för nånting, eller har förstått kritiken alls.
Jag tycker bara att SVT måste stå till svars nu för public service ska tåla kritik, inte minst från journalister, det är ju inte klokt att representanter för dom skammar och försöker tysta journalister, det är ju ett fundament för vår demokrati att olika medier kritiserar varandra, kritiserar SVT och att inte Public Service fungerar som i typ Ryssland där statstelevisionen är lag och förbjuden att kritisera..!
Och varför känner Agust att han ett år efter inspelningen är någon talesperson för Baluba liksom som måste prata med hela produktionen och alla andra deltagare (som alla vill att han ska hålla tyst!) innan han är med i en podd? ”Vi tycker, vi känner”.
(Hennes instagraminlägg ser ut precis som om Peace/Sirsi0 skrivit åt henne…)
Som om inte sociologen Roland Paulsens text var klok och nyanserad. Eller psykologen Jenny Jägerfälts. Istället väljer hon ut nån blogg som är det enda hon kan hitta där hon blir försvarad som ”expert”. Inte skriven av en annan psykolog, sociolog eller en utbildad journalist utan en helt vanlig privatperson som inte begriper vad etik inom psykologins fält är för nånting, eller har förstått kritiken alls.
Jag tycker bara att SVT måste stå till svars nu för public service ska tåla kritik, inte minst från journalister, det är ju inte klokt att representanter för dom skammar och försöker tysta journalister, det är ju ett fundament för vår demokrati att olika medier kritiserar varandra, kritiserar SVT och att inte Public Service fungerar som i typ Ryssland där statstelevisionen är lag och förbjuden att kritisera..!
Och varför känner Agust att han ett år efter inspelningen är någon talesperson för Baluba liksom som måste prata med hela produktionen och alla andra deltagare (som alla vill att han ska hålla tyst!) innan han är med i en podd? ”Vi tycker, vi känner”.
Det där är en mycket bra poäng som jag också reagerat på. Vad handlar det där om? Skitskumt. Jag fick samma känsla när Agust svarade på mina frågor här i tråden. Vad handlar denna blinda lojalitet om ett år efter inspelningarnas slut för ett produktionsbolag som betalat dem exakt noll kronor? Att man vill vara lojal mot de andra deltagarna köper jag, men inte det andra. Mycket märkligt.
Lycka Till!
Istället blev det Carro och Agust.
. Hon är en lugn och behärskad människa som inte trumpetar ut sina känslor från hustaken, inte som Ida. Men det lyser ju igenom hur tydligt som helst att Stina är jättekär i Fredrik.