Citat:
Ursprungligen postat av
pop-ikon
Jag har inte läst allt hon skrivit, men jag har mycket svårt att tro att hon skulle kritisera främst deltagarna som sådana, snarare än till exempel att de har castats överhuvudtaget, att vissa av deras beteenden får fortgå utan att kritiseras av "experterna", programmets upplägg överlag och så vidare?
Oavsett så har du ju nu lagt ut ganska hårda ord om henne inför din eventuella medverkan

Jag reagerar också på att beteenden får fortgå.
Givetvis blir inte en deltagare mottaglig för terapi om denne klandras men i en terapi så utmanas föreställningar.
Carro skulle dels bli uppmärksammad på att hon inte tar ansvar för egna känslor när hon säger "man gör inte" si och så istället för att säga "Det skrämmer mig när du kliver över staket, öppnar dörren, spikar etc"
Det hade varit utvecklande för henne att titta på vad de känslorna kom ifrån istället för att lägga ansvaret för dem på andra och kalla det "gränser" villet är nåt helt annat.
Jag undrar också över Linas och andras rotande. Gör man så?
Man borde också ha lagt tillbaka Linas känslor runt skämtböckerna hos henne själv.
Istället blev hon en skolfröken.
På hennes insta talar hon om att hon gav kärlek. Men kärlek är acceptans. Ändå satt även hon som en domare över hur man "ska" vara.
Alex tyckte inte det var viktigt med tallrik. Man måste inte tycka det.
Han hade heller inte en utvecklad smakpalett. Ändå ska han pressas att utvärdera hennes mat.
Man måste inte vara en gourmet. Man måste inte ha medelklassvärderingar. Man måste ingenting.
Vad man kanske bör vara är ödmjuk.
Ingen man som man kastrerar svarar med att skapa magi.
Det kommer inte att hända.
Jag kan tänka mig att som de stoiker vi svenskar är så är det svårt att göra annat än att hålla god min i programmet.
Just därför borde deltagarna få rejält stöd och bli sedda och stöttade när de utsätts för psykisk misshandel.
Istället så normaliseras beteendet som om det handlar om personlighet.
Arvids tilltag (flera av dem) gränsar till sadism.